http://www.idg.se/2.1085/1.88326
Vilka fjantar. :shock:
Utskriftsvy
http://www.idg.se/2.1085/1.88326
Vilka fjantar. :shock:
Går man ut med ett sodant medelande då skall man bytta bank.Då är kunderna som toa rulle.
Va, näää, gud vad löjligt. Jag vågar påstå att de kunder som kör linux/unix vet bra mycket mer om säkerhet, virus och annat farligt än personer som kör Windows.
Snälla, det där var ju löjligt.
De är precis som websiter som enbart är gjorde för explorer (det funkar ibland) men en del sajter är ju nerlusade med asp, flash och gud vet vad.
En bra bank behöver inte ge stöd åt olika operativsystem, dom vet att deras portaler fungerar på de flesta webläsare. Jag vet inte om skandiabanken använder dosor som FSB (swedbank).
Men dom som inte kör med dosor idag är ju muppar.
De som kör med linux idag tycker jag är muppar.
Detta är ju ett bra sätt för banken att göra sej av med gnällande luspanka kommunister som inte har råd att köpa ett riktigt operativsystem - utan att säga det rent ut.
Bra business av Skandiabanken! :)
Håller med till 99%, eftersom jag är en fegis får ni själva avgöra var den sista % har tagit vägen.Citat:
Ursprungligen postat av maximus
ps.det där med muppar va roligt.
Du är fan patetisk.Citat:
Hmmmm.
@Maxmimus.
Du som då är så rik, visst betalar du för ALLA licenser som du "råkar" ha i din maskin, inte bara eXtraProblem (800:-), Office (3000:-), PhotoShop (5000:-) osv.
Visa det och jag tror på dig, annars kniper du igen, då är du precis lika patetisk som alla andra FönsterMuppar.
I Linux är prislappen: O/S = 0:-, OpenOffice = 0:-, Gimp = 0:- osv. VARFÖR ska man betala för en licens, när det ändå är Bill Gates som tar pengarna.
Jag jobbar som internetansvarig på en kommun & LICENSPENGARNA till Bill överstiger 5 MILJONER / år. Jättekul. Det innebär att 30 personer mindre får jobb inom kommunen.
Va. Vad pratar ni om.
Linux / Unix var ju långt ifrån windows när det gällde användarvänlighet för 5år sedan. Idag har dom kommit långt.
Det är fortfarande windows som gäller för t.ex. att spela, och även utbudet av special program är överlägset.
När det gäller företag förstår jag många som vill gå över till linux / win. Det kostar sjukt mycket pengar i licens pengar, programvaror osv.
Att smutskasta folk som kör linux / windows är bara larvigt.
Å så var vi där igen om ni förstår vad jag menar :lol:
Bernoullis precis. Jag vill slippa se något snack om operativsystem alls på comhit, inte ens mitt eget inlägg.
De är synd att admins här inte är hårdare på detta.
Vad tycker du att vi ska göra med dom som inte håller sig till topic då?Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Ska dom stängas av eller nått annat?
Isåfall kan vi börja med dig som babblar om allt utom det som frågeställaren undrar över :lol:
..........
Linux till Desktop = BajsCitat:
Linux som server = Super!
Ja håller helt med om att windows är grymt bra när de gäller desktop, men när de gäller server så är linux oslagbart. Ja satte själv upp en server (web) för en kompis häromdagen, en 133mhz:are med 200mb ram. Den går som en klocka, de skulle aldrig funka med Windows Server 2003 (eller longhorn server). En vanlig "hemma fixare" har inte ork eller lust att lägga ut pengar på ett projekt som ändå kan vara gratis. Har men ändå en gammal 386:a liggandes så har man inte lagt ut en krona. Skulle du däremot kört windows så skulle du bli tvungen att lägga ut pengar på en ny dator/burk..och de kanske inte är någon höjdare.
Kör du själv någon server?
Om inte så tycker ja att du ska ***** ****.
Hmmm.
Jag som jobbar med nät, anser att det finns inga alternativ till Linux på skrivbordet heller. I Bills värld finns det knappt några verktyg för nätövervakning, och de som finns är väldigt rudimentära. Jag skulle inte klara av mitt jobb utan Linux (eller Solaris). Sedan så har jag ju OpenOffice, som fixar dokumenteringen.
Vi har satt upp 10 publika maskiner med Linux (gammal hårdvara) på ett av bilbioteken här i stan, och sedan vi gjorde har vi sluppit felrapporter från bibblan.
Där surfas det & skrivs dokument, och allt bara funkar.
Dom har ändrat sig nu tydligen. På söndag ska det funka med linux igen enligt idg.
http://www.idg.se/2.1085/1.88997
skandiabanken?
e de nåt skit katten
har asat me hem
Vilken stad?Citat:
Ursprungligen postat av matkoh
Luleå, mupparnas Mekka.
Hmmm.
Så det är där du kommer ifrån Maximus :D
Du svarade inte på min fråga.Citat:
Kan de bero på att du verkligen inte har någon erfarenhet av datorer alls..?
Mera MUPPAR det här gillar jag.
Men det är klart, är man hemma hela dagarna när andra är och jobbar finns det väl tid att leka med LINUX distar
PS: Innan valet lät det som om alla som inte kunde försörja sig skulle dö svältdöden om bogarna vann valet, det verkar trots allt som om några har överlevt.
här har man faktiskt arbetat ett tag nu men tack vare borgarna kommer jag inte ha jobb efter 1 jan mest troligt pga kommunen måste spara pengar... skolan är bland dom områden som kommer bli lidande här med... satt på flera timmar häromdan och lyssnade på alla dåliga siffor dom rabblade upp för 2007.... tack borgare för att ni tog bort min chans till ett normalt liv...
nu ska ni inte bli arga på borgarna
svenska folket har ju valt att så skall det vara
då måste de ju bara bliva rätt
vi kulier skall bara se till att rätta oss i ledet
ta till oss de stora gåvorna hålla käften
o inte vara obstinata
gud ske pris amen
Nu har ju du aldrig varit eller kommer aldrig att bli Kuli så det är nog precis som du säger.Citat:
Ursprungligen postat av hälge
Dags att hålla käften.
Ska du börja utge dig för att vara zigenare eller någon annan minoritet med?
Att hålla sig on topic är tydligen inte lätt. Dags för låsning nu.