jag vet att det finns många här som söker på ucs. jag undrar bara hur många keys ni söker i sekunden, vill veta om jag själv söker långsamt eller snabbt. själv kör jag ca 8000keys/s
Utskriftsvy
jag vet att det finns många här som söker på ucs. jag undrar bara hur många keys ni söker i sekunden, vill veta om jag själv söker långsamt eller snabbt. själv kör jag ca 8000keys/s
Beror helt på vad du har för processor i din dator.
Har själv 1 PIII 1Ghz som ligger på 4700-4800keys/sec så du har en rätt ny dator va?
Sen att jag söker på jobbet med 9 andra datorer hjälper ju till 8) :lol:
De är PIII 800Mhz som söker ca 3800keys/sec
Mvh CHBG
759 Mkeys.. Ganska skumt faktiskt, för några dagar sen låg den på ungefär 9000 KKeys (och hade gjort det konstant sen jag började köra).. Min dator måste ha blivit snabbare utan att jag gjort något =D
Det är ju rätt stor skillnad på 9000k och 759m.. Undrar om man kan lita på Keyfinder 4.4 egentligen..
Vete fan vad om det egentligen stämmer det där.Citat:
Ursprungligen postat av pepzi
Men du kan ju kolla på Vkeys-forumet, där finns ju en lista på Processorer och vilken fart du borde ha. Ligger du under = Dåligt, Ligger du över= BraBra :)
Det verkar vara såhär: När man kör Via2 Areor, så är det "K" , men vid bbcprime så verkar det vara "M".
Så är det för mig iaf.. :P
Undra varför..
jo min dator är ganska ny. har en amd 2200+. hur många areor har ni sökt?
2 st. fattar inte riktigt det där med att dela ut mks och ops. hur länge ska dom ligga över 50 % innan man får förtroendeökning? har lagt ut en del nu =)
Samma för mig men jag har sökt lite fler areor... :evil:
Så fort dom är över 50 så hamnar poängen i timelock. Sen kan du ju bara få 30 från mk sharing och 30 från op sharing.Citat:
Ursprungligen postat av johndoe
Gillar inte riktigt hur time locken funkar :-(
Har över 50 i time lock nu... segt o vänta ut :roll:
o sjunker nyklarna under 51 så blir man ju av med trust pointsen :evil:
Hur hög trust lvl måste man ha för att komma in på forumet :?: :roll: :?:
ZxD: Det räcker med 1 i trustpoint.
När du loggar in på UCS så finns det ju en meny, där alla nyheter står, scrolla ner lite i den så hittar du användarnamn samt lösen.
Vänta, det är ju till uploadsidan.
För att komma in på forumet så behöver du bara regga dig, så ska du komma in..
Mvh CHBG
Kommer inte in :-(
a ja skit samma!
Tack än då...
Du är nog en utav dom trevligaste här på forumet, alltid hjälpsam och trevlig! :wink:
Hexfiler med endast opnycklar skall delas på nivå 1
Au filer med publika mknycklar skall delas på nivå 1
Au filer med halv publika mknycklar på nivåer mellan 20 och 50
Au filer med privata mknycklar skall delas på nivåer mellan 50 och 80
Special filer skall delas på nivåer mellan 80 och 100
ligger dessa filer på uploaden eller vart hittar jag dom?
Nope, de ligger på UCSsidan under MKnyckel-delning eller OPnyckel-delning.
Och där kan man välja vilken provider man vill se, tex Viasat FFF400
Du kan dock inte se nycklar som ligger över din trustlevel, tex har du 20 så kan du inte se 30, förstår du vad jag menar?
Hur har du fått så mycket i timelock? Hittat egna nycklar eller?
Tänk på att du inte delar dina nycklar för lågt om de är speciella. Man får snabbt över 50% på dem men de riskerar samtidigt att sluta fungera fortare....
Mvh CHBG
Hmm har aldrig sett filer där...
japp egna nycklar, dom ligger högt så dety ska no intye va nån fara
Så här ser ju menyn ut som ligger i vänsterkanten, titta under blandat--Mknyckel-delning eller OPnyckeldelning så kommer det upp en "ny" bild till vänster där du kan välja vilka MK:s du vill se och för vilken provider..
Hoppas det löser sig
Mvh CHBG
MEDLEMMAR
Allmänt
• Nyheter
• VKeys Forum
• UCS på IRC
• Mina Stats
• Regler / Instruktioner
UCSKeyfinder
• Download
• FAQ
Areor
• Lista nuvarande
• Beställ nya
• Bekräfta sökta
• Skicka found.key
Blandat
• Ändra profil
• Statistik
• Top-100
• Mknyckel-delning
• OPnyckel-delning
Jo så långt ä ja mä.... men det finns väll inga hex filer där? :?
Det du kan få tag på där är MK-nycklar.
Mk-Nycklarna används för att göra ett au kort.
Ex. Om du ska göra ett Guldkort till ComHem, med AU, så går du in på 00 88 00, under viacess där och kollar på två olika nycklar, 00 och 01 .
Sen använder du ex en eeprom fil som du kan dra från filarkivet, och editerar den med secanix, och ändrar 00 och 01 till det hex som står på ucs.
Ett tips skulle vara att vänta tills du har kommit upp mer, alltså fått högre trust, för då får du "säkrare" nycklar, som kanske inte stängs ner så fort.
(Är inte säker på det där med 00, 01. Uppdatera gärna om det är nåt annat man ska ha oxå)
Aaaa nu ä jag med :idea: :smile:
tänkte nästan att det va så missuppfatta nog bara texten på sidan :oops:
Tack!
Ung. hur många areor måste man söka för att få tillgång till ua på ticket mm? man kan inte ha nytta själv utav det man hittar?
när du kommit upp i 10 i trustlevel tror jag du hittar en mk.
Hur vet man om man har hittat nåt intressant? har sökt ett par areor nu, och jag lägger upp de som sökta areor, men hur vet man om man hittade nåt?
du kommer inte hitta nån mk5 i sökningen för det är inte det den går ut på men du kommer åt på mk sharing när du har tillräckligt hög trustlevel.
går 1500k keys/s här, klarat 4 st areor hitils
mvh
Hoben
Sjutton gubbar. Jag kan inte logga in på sidan och att välja glömt lösen funkar inte heller.
Kolla på det jag svarat här http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=5738
kommer kanske in lite sent, men vill tacka alla för en trevlig och informerande tråd!!.
Jag såg att ämnet var uppe här så då passar de ju bra att ställa min fråga om sökhastigheten. Har nämligen precis köpt en ny dator en p4 3.0´a. men jag kommer trots detta inte över en sökhastighet på 11000 kkeys/s.
När jag kollar på aktivitetshanteraren seg jag att programmet inte använder mer än 50 procent av den totala CPU:n. Lle skumt eftersom jag dratt reglaget där man reglerar prioriteten på cpu-fördelningen till max.
Hur kan jag åtgärda detta??
Reglaget är ingen "gaspedal" den styr bara om det ska släppa in andra program.
Låt det stå längst till vänster det rullar precis lika bra för det och du kommer aldrig bli störd av det heller
Att det bara tar 50% låter märkligt, har du multi tread (eller va f*n det heter)
Går det att styra vilken del av CPU:n som används då?
Skulle va kul att veta om man kunde göra en kopia av katalogen och köra en keyfinder i den andra halvan av CPU:n.
2 X 11000 Kkeys vore najs :lol:
Kollade lite och det stämmer fint T-bird. Processorn är multitrådad!!!
DEt ska ju va en fördel inte en nackdel, med de e nått som måste ställas in. Man måste ju kunna ange nån stans prioriteten för varje process men hur man gör de, de vetefan.
Coolt :D
Vi får hoppas att det kommer nån som är bra på hårdvara som kan reda ut hur det funkar, där är jag en n00b :lol:
Gå in i BIOS och ställ in så att hyperthreading INTE är aktivt så blir det full fart :)
/Rattle
Nackdelen med att maxa prion för en process som ucs (i Task Manager, högerklicka och välj, Realtime. OBS! Rekommenderas EJ) är att den stryper resurser som ditt OS behöver (läs, överhängande risk för systemkrasch). Låt den hellre gå "default", det rör ju på sig :)
TACk för tipset Rattle, gick in i bios och stängde av hyperthreading. MEn när jag sedan startade upp win xp så slocknade datorn precis när den skulle ladda in användarkontona. Och startade om. testade flera ggr men med samma sak. Kanske e windows versionen som jag har bara kompatibel med hyperthreading, va vet ja.
MEn vet du hur detta åtgärdas e jag tacksam för hjälp
/klas
Har bytt keyfinder 4.4 till 4.0 och hastigheten fick jag upp från
7200 K keys/s till 8700 K keys/s .
Det verkar som om många har problem med version 4.4
Hmmm, e inte hela poängen med en ny version att de ska gå snabbare, kan man ju undra.
Jag ska testa om jag oxå får en högre hastighet med den gamla versionen. Man kan ju alltid hoppas på de iaf.
Det stämmer att 4.0 är snabbare på dom flesta datorer
Det man missar är FnF så man får sköta det manuellt :?
Viljan finns att ansluta mig till Ucs2000 och hjälpa till att h***a Com Hem bl.a.
Jag har däremot en funktionsnedsättning som innebär att jag inte kan sköta en dator hårdvarumässigt.
Har hört att folks datorer "brunnit upp" när de sökt igenom areor. Om det händer mig så är jag alltså helt beroende av hjälp dessutom kostar det ju att skaffa ny dator.
Jag kan glömma UCS med tanke på ovanstående eller?
Har man inte tillräckligt bra kylning kan det sälert hända annars tvivlar jag starkt på det.
Att nån dator skulle brunnit upp har jag aldrig hört talas om, men att man kan få värmeproblem är riktigt även om det inte är vanligt.
Dom som får problem med värme har oftast överklockat CPU:n och det verkar inte troligt att du gjort det :smile:
Dessutom har dom flesta nyare datorer inbyggt skydd i BIOS mot överhettning, den stängs helt enkelt av om det blir för varmt
Ville bara skrive en liten uppföljning angående det inlägg och den diskussion som jag hade för ett tag sedan. Det handlade om sökhastigheten i ucskeyfinder.
Med hyperthreading påslagen: cpu=50% hastighet ca: 11000
Med hyperthreading av: cpu=100% hastighet ca: 10800
Testade båda varianterna med passmark (www.passmark.com). Resultatet var att datorn var snabbare när hyperthreading var av.
Lite skumt va!!!? :shock: :shock:
Har en 3.0:a. Jag tycker att detta resultatet e lite väl kasst för att vara en 3.0:a, nåt måste va radikalt fel. Nån som vet nåt, kontakta mig gärna exempelvis via mail.
/klas
Är pissdålig på hårdvara så man ska väl inte sitta här och gissa igentligen
Har du mycket annat som snurrar i burken som tar kraft?
Får den ordentligt med kylning, hög värme = lägre fart?
Det finns även en sticky på vkeys forum om enbart CPU speed och den enda som rapporterat nått med en liknande konfiguration som du har följande:
Intel-P4<-------------------------------->3.060MHz<===>13.558-K-Keys/Sec
Själv kör jag bla annat en P4 2.4MHz och den gör 10500, så din fart låter lite "klent" :cry: