-
för stor bild för tv:n
Är det bara jag som upplever att bilden från dreambox600pvr är för stor för att hela bilden ska rymmas på tv:n? Oavsett vilken inställning man har 16/9, 4:3 et.c..
Går det på någe sätt justera det, typ som man kan ställa storleken på teletext?.
/Dave
-
-
Japp, gör som matkoh säger. Är bilden för stor är det naturligtvis TV:n som är för liten.
-
Kan du ställa ZOOM eller FULL eller nått sånt på din tv?
-
Jopp, jag har en zoom, men det är som att db:n som lite extra så att allt inte riktigt ryms. Har aldrig märkt av det med andra videokällor t.ex. dvd, vcr m.m.
På tal om ingenting, för er som har en projektor och en dm600 kan jag rekommendera att skaffa en sån där adapter från scartkontakten till component, det blir faktiskt skillnad mot för att använda compositkabel.
/Dave
-
Ja, det vore väl underligt om komponent inte var bättre än komposit, men RGB är också bra på projjen...
-
-
vänta nu.... om du har zoom så är det klart att du inte ser hela bilden..... du har ju zoomat den. du ska har full för att få hela bilden
-
Det finns ett annat problem också, äkta 13/9 funkar klockrent, men om TV-bolaget "drar ut" en gammal 4/3 rulle till WS-format så försvinner bl.a kanal-loggan och textremsan hamnar väldigt lågt, på gränsen till att vara läsbar. De kanaler som sänder texten på separat signal...inga problem, då trycker man på "flytta undertexter" så blir det bra, men om texten ligger "i filmen" då blir det problem. SVT är bäst på widescreen!! Nån som fattade vad jag menade? :-D
-
Svt är alltid bäst vad det gäller widescreen, 5.1 ljud, bildkvalitet osv. synd bara att de inte har den roligaste tablån.
-
Det är fler saker som inte får plats!
Text tv är för stor för teven, även jag har en tjockteve (snart den enda).
Jag hade problem med att bilden var för stor från början men det hittade jag en lösning på, minns ej hur.
Så finns det någon annan med detta problem och hur man kan lösa det?
har en 600 pvr