Är det någon lösning på gång för att kunna dela HD kanalerna. Eller ska man se det som kört?
Går det några rykten?
Utskriftsvy
Är det någon lösning på gång för att kunna dela HD kanalerna. Eller ska man se det som kört?
Går det några rykten?
Det vore ju enormt klantigt om en lösning utvecklad från grunden för att förhindra cw distribution (och som säljs med detta som sin främsta egenskap i conax marketing) skulle visa sig ha enkla och uppenbara exploits. Du bör nog utgå från att ingen annan kommer lyfta ett finger för att gräva djupare i det... vill man veta får man se efter själv.
Till att börja med får någon se till och få tillgång till utrustning för att löda av och på en BGA-krets, ingen rolig sak den där HD-boxen :(
Funkar det med de övriga kanalerna som inte är HD då? Man får ju ett nytt kort.
så sant som du säger, men det var ett rykte som jag hörde om att någon ny cam ev skulle kunna "knäcka" det där med pairingen.
Om det skulle fungera så tror jag att alex skulle sälja rätt bra.
Som det är nu så skulle jag vilja få in 2 st kort i en box,
en alex och mitt orginalkort
:d
och pairingen skulle fungera ändå
Går det inte att "emulera" pairingen på dreambox då ? Om man använde deras HDTV boxar ?
Funkar inte sådant på viasats kort som ska vara knutna till boxarna, nu är det iofs inte HDTV utan vanlig TV från satelliterna.
?
Klart man kan emulera pairingen, kan du tala om algoritmen och trolla fram nycklarna ur din box så finns det många som kan fixa mjukvaran.
P.S Gissa vad som inte är så lätt?
Volvo3, jaha då förstår jag. Så det som saknas är just information för att man ska kunna fixa till det.
Frågan blir då, är det omöjligt eller inte ?
Jag kan såklart inte göra det, kan inget om elektronik och sådant.
Skulle vara intressant att veta hur och var algoritmen och nycklarna lagras och om det på något sätt är möjligt att läsa av den kretsen med någon form av 1/0-kort kopplat till en dator.
Måste juh vara någon form av rom-minne...
På en comhems box sitter det en bga flashrom som säkerligen innehåller algoritmen och eventuellt nyckeln/nycklarna. En bga-krets är inget jag personligen klarar av att löda av och läsa ut.
Är man dock lite mer allmänt intresserad av conax pairing så kan ju Canal Digitals CDC7000 var ett bättre objekt att starta med då där sitter en TSOP-flash. Den är relativt lätt och löda av och läsa ur, jag gjorde det själv för en stund sedan.
Hur man gör därefter är en annan sak men den som kommer så långt kan säkert klura ut det.
I dagsläget så fungerar CANAL+ FILMHD/SPORTHD och Viasat Sport HD och TV1000 HD med tvkort!
Sen nåra dagar tillbaka verkar det vara vanlig conax även på hd kanalerna, får väl se om det är ett permanent byte eller något test.
så är det någon som har fått ac3 att lira med TV1000 HD samt Canal+ Sport HD?
Skumt, jag får in c+ sport hd i mediaportal-scanningen men inte c+ film hd, är det någon som har lust att dela med sig av tuner parameters för film-kanalen?
Vore inte helt fel
Eller fungerar det med en alex till HD boxen?
MVH
Markus