Hmmm.
Har idag testat min DM 800 med en DVB-C tuner & alla HDkanaler (som ingår i mitt utbud), funkade direkt. kanonbild !! GP 3.7 & mgcamd:1.30
Få se hur länge det varar.
Utskriftsvy
Hmmm.
Har idag testat min DM 800 med en DVB-C tuner & alla HDkanaler (som ingår i mitt utbud), funkade direkt. kanonbild !! GP 3.7 & mgcamd:1.30
Få se hur länge det varar.
Prova lämna den på en hd kanal i nåt dygn och se om den hänger sig. :)
Varför skulle du köra en alex i en 800box? Att hd kanalerna funkar nu beror enbart på att pairingen slogs av i veckan, det är ingen ny workaround.
Hmmm.
Förmodligen en kvart, fjorton dar, typ.
dom håller på att göra om small-utbuded och lyckades krabba till det med pairingen. den är tyvärr snart tillbaks =/
Det var inte kul, men thats life..
Hmmm.
Nu har boxen varit på nästan ett dygn på TV1000 HD. Inga problem, funkar perfekt. Inga frysningar o.d.
Hur står det till med kanalerna nu? Fortfarande kvar?
Hmmmm.
No probs, funkar fortfaranade, men nu har jag oxå lagt in AntiFreezebootloadern.
är det riktigt hd eller bara hitt på
för det finns väl igen tuner till 800 an som tar hd mer en s 2 an
:whistle:
Hmmm.
Comhem kör inte mpeg-4 eller har jag missat något. I vilket fall som helst så har vi bild på HD-kanalerna som ComHem distribuerar.
Det är inga problem att titta på HD med DVB-T eller DVB-C, det är bara med satellit som man måste ha DVB-S2 istället för DVB-S när man ska titta på HD.
Det är alltså äkta HD på ComHem med DM 800 och DVB-C turner.
och HD kanalerna fungerar fortfarande???
Hmmm.
Jepp, men fråga inte hur länge.
Om det inte har slutat att fungera så vet jag ett bra sätt att få det att sluta
Jag köper mig ett nytt TV kort för datorn
/Pelle
Någon som kan tipsa om ett bra billigt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=251122
Kan detta vara något att ha?
Kör du linux så är det inte ett bra kort. Väldigt dåligt stöd för det.
Alex cs testades ju med comhems humax hd box när den kom, och enligt uppgift fungerade då allting utom hd kanalerna... vilket jag tolkar som att nu borde allt funka? Eller är det instabilt?
Jag har inte stött på nån htpc lösning som funkar bra nog för dagligt användande... inte om man jämför med en dm800 och kräver att allt ska funka perfekt out-of-the-box, med rimlig tid för kanalbyten, inspelning/timeshift, zero-conf epg osv...
Var läste/hörde du det ? Jag har testat kombinationen och den fungerar inte alls - inte ens med SD-kanaler. Mottar gärna tips :)
Jag har använt olika HTPC-lösningar i många år och kan delvis hålla med dig - när det gäller kanalbyten, uppstart och allmän stabilitet kan den inte konkurrera med dreambox.
Men så kan man ju dessutom använda HTPC:n för DVD/Blu-ray/x264 uppspelning och andra tjänster som torrent mm.
Vilken DVB-C tuner ska man köpa till sin DM800 för att kunna ta emot Comhems hdtv-kanaler? Behövs det annan typ av tuner för just HDTV? Fungerar månne den DVB-C tuner jag har i min DM600 PVR? Tack på förhand.
Tack för svaren. Skönt att veta att DM600:ans tuner passar och fungerar.
[quote=bowman;127179]Alex cs testades ju med comhems humax hd box när den kom, och enligt uppgift fungerade då allting utom hd kanalerna... vilket jag tolkar som att nu borde allt funka? Eller är det instabilt?
quote]
Är också intresserad av hur du har fått detta att fungera.
Det var rapport från upphovsmakarna så kanske inte nödvändigtvis tillförlitlig. Det finns väl dock ingen anledning till att det inte skulle gå att få till, i värsta fall krävs väl manuell felsökning och uppdaterat firmware för hantera ev. tricks den nyare conax cam'en har för sig.
Återkommer när jag har fått information
Fick svar att alex fungerar på Humax HD box för canal digital.
Som jag sa till Mikael, att kan han eller någon annan bekräfta att det fungerar med Comhems box så kommer jag köpa mig en alex
Vart finns sådana att inhandla?