har inte varit med i svängarna på ett tag men läste på zappa att det går att få igång cd med m2+ kort. är det någon som testat?
såg uppdaterade filer på stop stop nyligen
Utskriftsvy
har inte varit med i svängarna på ett tag men läste på zappa att det går att få igång cd med m2+ kort. är det någon som testat?
såg uppdaterade filer på stop stop nyligen
funkar bra
vad bra!
programerar man m2+ som man gjorde med gamla m2?
Detta tror jag inte ett dugg på. Ska bli kul att se ifall det funkar dock. Väntar till någon mer tillförlitlig medlem provat detta innan jag tror på det.
Det stämmer att M2+ fungerar till Canal Digital , dock är det inte så tillförlitligt ibland funkar inte vissa kanaler och ibland dröjer det innan nya filer kommer ut...
En Diablo Cam klarar samma sak men med mer tillförlitlighet...
Ska läggas till att det ryktas om att CD laddat upp med nytt Nano + släckning av påverkade kortserier så att köpa nya (Dyra) prylar just nu är väll inte att rekomendera...
Jag har inte upplevt några problem med att en del kaneler inte skulle fungera.Bortsett från Tv-biljett kanalererna där av någon anledning oftast bara en åt gången fungerar.
har du inte koll på gamla m2 sidorna ? =)
M2 + har ju funkat till å från ett bra tag nu.
vill man kolla om conax knäck kommit brukar man finna det förr eller senare
på http://stopstop.ath.cx/ t.ex
annat forum som är lite smådött http://www.zappafree.com/news.php
men där brukar de finnas lite ovanligare grejjer som dyker upp.
annars finns ju en hel del avancerade utländska forum som naturligtvis är mycket bättre. men dessa svensk/nordiska forum brukar eventuella "hack" dyka upp förr eller senare
tvekade själv att dessa hack skulle funka men nu gör dom de. själv bryr jag mig inte så hårt. har själv inget m2+ kort. för orkar inte hålla på med den skiten längre =)
men som trollhattan säger.. köper man ett M2+ så får man räkna med att de när som helst kommer att va stendött å obrukbart. i alla fall förr eller senare. helst av allt hoppas jag nästan själv på att dom går i graven innan de blir värre. för de förstör mer än man tror.
Förut kunde man köra med datorn och interface kort funkar det nu?
funkar det på tv-biljett?????
Du får tro vad f-n du vill, men fråga då inte, om du misstror svaren! Hade du läst lite mer på nätet & även använt sökfunktionen här, så hade du sett att det fungerat ett tag nu! Men ibland, precis som med M2, så får man ibland vänta på ny fil, men det får man räkna med!
majos :) :)
finns att köpa M2+ (M2Plus , samma sak?) på chipcardstore för 89 euro , är det värt det i dessa tider ? Fungerar ens filerna som finns ute för m2+ nu idag ?
å där räcker det med ot.
Det var väldigt vad ni tjötar.
Själv har jag ett MII plus kort och tycker att det funkar bra.
kör man inte med original kort så får man räkna med lite störningar ibland.
// 100
var kan man köpa M2+ till bra pris o funkar de fortfarande och hur bra ?
Funkar de i DreamBox 500S ?
nu ställer jag om frågan det bara bråkas
vet någon om det funkar med lincard emu och interface kort?
Nästan 900 :- kronor för M2+ Kort............
Det är ju ingen som vet hur länge det funkar
inte samma modeller elle? har inte följt med nu på år å dar va som ha hänt i tv pirats världen :D
tack för svar :P var lite för snabb i läsningen hehe.... aja tror nog ja gör som många andra å avaktar med m2+ m.m hehe ville ju helst ha d gamla m2 i bruk :P
finns M2+ kort att köpa på www.hisat.com för 49pund ( 600kr) .
tack för svar men inget ja tänker köpa i nuläget :P
Gör inte det:
http://www.canaldigital.se/Utbud/Par...d-och-TV-kort/
hur programerar man m2+ kortet? har tittat i guider och googlat men hittar inget.
det verkar inte funka som med gamla m2 korten
Nej dom gamla M2 korten fungerar inte med dom nya M2plus-filer. :(
Programera ett M2plus kort gör du med, t.ex. MP3.6 i Phoenix mode och loader programmet M2p13.exe.
Börja med att starta Multiprog och ställa MP3.6 i Phoenix mode och kolla vilken Comport du använder.
Nu kör du igång M2p13.exe och väljar rätt comport ( nere till vänster ).
Klicka sedan på " OPEN " sätt i kortet i brännaren och klicka på " CONNECT ".
Nu ska det står en ATR på skärmen ( 3B240030423030 )
Har du inte den, kolla om kortet sitter rätt och rätt Comport är vald.
Tryck nu på " Reset File " när du fått OK trycker du på " Download Application " och väljer den filen du vill bränna. (t.ex. DigAlbCanal181108.m2p )
När det är färdig klickar du på " Disconnect " och tar ut kortet. ;)
Mvh Kalle
Tack Kalle det funkar.
Hoppas det funkar ett bra tag
Canal Digital håller på att skicka ut nya kort och enligt dom skulle det gå rätt snabbt, så hoppas inte för mycket...
de kanske kör paralellt ett tag får vi hoppas, och att kortbytena inte berör m2+ korten
@jo
Tv-biljett fungerar med diablocam.Med M2+ fungerar bara en av tv-biljett kanalerna.
Hej!
Är det någon som är bra på OS till M2 plus korten???
Jag har ett par kort som saknar OS men har hört att det går att fixa på något sätt.
Är det någon som vet hur man gör???
// 100
gör som kalle beskrev och då fixade programmet mitt os
Tack rottweiler!
Men detta kortet är nog helt rent (utan info eller OS)
Jag har ett annat kort som funkar klockrent men de har rätt OS från början.
Var ditt kort helt tomt rottweiler??
// 100
får ej fram stopstop vilken adress är det
Det verkar vara problem med stopstop
Jag frågar igen - Är det någon som är bra på OS till M2 plus korten???
Jag har ett par kort som saknar OS men har hört att det går att fixa på något sätt.
Är det någon som vet hur man gör???
Mitt kort är nog helt rent (utan info eller OS)
Jag har ett annat kort som funkar klockrent men de har rätt OS från början.
Någon som vet något om detta???
// 100