Kan man se dem på nåt sätt via softcam?
Jag har dem redan analogt men vore smidigt att ha dem i dreamboxen...
Utskriftsvy
Kan man se dem på nåt sätt via softcam?
Jag har dem redan analogt men vore smidigt att ha dem i dreamboxen...
vilken operatör ?
du kan ringa viasat och uppge serienr på din eventuella orginalbox som klarar NDS kryptering så låser de upp alla fria kanaler.vet inte om de går även om den redan är kopplad till ett kort. canaldigital kan du mot depositionsavgift för en ca800kr få ett kort som oxå är fritt.
softcamvägen är fausto. men troligen funkar de inte på dreambox. utan du måste ha någon annan typ av box. de är då "dumpad viasatboxmjukvara" man kör då.har testat på dm500 med season interface men fick svaret att de inte gick så jag la ner det projektet.
menar du comhem så ring och fråga. antaglige inte, då du redan får dom gratis analogt.
men en operatör är tvungen att se till att "must carry" kanalerna skall finnas att tillgå "gratis", jag menar tv-licensen slipper man ju inte, eller ?
Det finns ett plugin till CSP som ska klara gratiskanalerna.
Senare versioner av Fausto borde också fungera då dom har newcamdserver inbyggt.
Vad är CSP? Är det en image eller en annan typ av box?
går Fausto att köra på dreambox?
Hur fungerar egentligen dekrypteringen om man har en viasat box?
När man ringer viasat och uppger serienumret på boxen, vad exakt är det som de gör då? Viasat boxen har väl ingen internetanslutning? Hur funkar avkodningen tekniskt sätt? Vore tacksam för nån förklaring eller länk...
Har läst lite mer på olika forum, någon skrev att om man kör CCcam kan man lägga in boxid:en i filen cardserver.cfg
Skulle det då räcka om man har ringt viasat och fått den boxid:n upplåst för frikanalerna? Skulle man kunna köra samma boxid på flera dreamboxar och på så sätt se frikanalerna??
http://colibri.net63.net/Kryptoanaly...ungssystem.zip, exakt så fungerar det i Viasat-boxen när det gäller frikanalerna. Och ja, det som står där är helt korrekt.
Finns det nån annan cam som motsvarar scam?
scam versionen (från 2007) jag kunde hitta till nabilo funkar inte, dock funkar de nyare som finns i gemini.. Men jag vill köra nabilo darkstar 2...
Jag har försökt, men om man jämför scam cammen som jag laddade ner från blue panel i gemini så ser innehållet helt annorlunda ut än i scamen från nabilo.
________GP cam:________
var\bin\
cs_clnt
cs_srv
scam_3.47
var\script\
scam_3.47_cam.sh
scam_3.47-ronald-cs_cam.sh
var\uninstall
scam_3.47-ronald-cs-script_delfile.sh
scam-complete_3.47_delfile.sh
________Nabilosat darkstar 2 (E1)________
var\bin\
cam.cfg
scam_28.12
var\scam\
0501_MAP_3800_3FFF_P00.bin
0501_ROM_4000_7FFF_P00.bin
0501_ROM_8000_FFFF_P00.bin
var\uninstall\
scam.nab
Något tips..?
Prova ladda ner här http://www.dreamboxtool.com/UCAS-SCA...-Complete.html
Autocam finns väl under blå knapp väl?
kom på hur man gör nu,, men jättebökigt att ställa in.. :S
Nu såg jag det,
Jo det stod nåt i download menyn att man skulle komplettera med nycklar s sin key bundle tror jag de hette.. men jag hittade inget på nätet och jag har letat hela kvällen.. det mesta verkar out of date.. kanske ingen som kör nabilo på E1 längre, det verkar som E2 versionerna är mer uppdaterade,..
Vet du föresten om man kan få några fler kanaler med scam?
Jag har nu svt1, svt2, nrk1, nrk2, nrk3, dr1, dr2, tv2 danmark, barnkanalen
Jag använder Scam 3.59 och fungerar fint med C+ Vi*sat samt fria kanaler på Sirius. Men jag undrar om Scam är den enda cam som kan avkoda fria kanaler? Hur är det med Cccam 2.1.4?
Nej, funkar nog bara med scam vad jag vet iallafall.
Sant, jag håller med angående Cccam och den har finare grafiska information än Scam. Men jag har inte lyckats lösa problem med avkodning av nordiska frikanaler på Sirius 4,8 grader öst i Cccam, Mgcamd osv.
Jag känner till innehåll i Scams konfigurationsfil, där man kan koppla till Cccam-server. Det går utmärkt att koppla till Newcamd eller Newcs också.
Jag var tvungen att lära mig om Scam på egen hand eftersom det var mycket dålig information på Internet och hittar nästan ingenting. När det inte finns en lösning för Cccam så kör jag med Scam till vidare och vägrar använda autocam för den är bökig...
Så med...
DM800-S2, Parabol, Riktat mot Thor och installerat scam..
...ska jag kunna se de svenska, norska och danska frikanalerna?
Jag behöver alltså inget låne/depositionskort från CanalDigital?
NEJ det går inte, men pröva Sirius.