Får inga undertexter på Hd kanaler min DM800 men på alla andra kanaler ok. Någon som kan ha ide om detta?
Utskriftsvy
Får inga undertexter på Hd kanaler min DM800 men på alla andra kanaler ok. Någon som kan ha ide om detta?
aktivera textning i menyn på dom kanaler du vill ha textning på...
Det är redan aktiverat.
Har du bytt skin? kanske är någon inställning där.
Jag är inte så hemma på detta, men jag laddade något från "Plugins, Ladda ner Plugins och skin" om det är detta du menar. Och provat två av "skin" utan någon skillnad.
Många skins har problem med textningen när du kör hd-upplösning på boxen. Prova Kerni-HD om det finns med i listan för nerladdningsbara skins. Det brukar funka.
många skins saknar antagilgen det man behöver lägga in i skins för att funka som det ska...
Testa Nabilosat 0.11 image. Det finns massor av snygga skins att välja på + att skinsen fungerar till 100% även textningen...
Bara det att skinsen är krypterad där så du kan inte ändra storlek på textning osv...
Har man stor TV så blir texten för stor men det gäller bara texttv textningen...
DVB textning som HD kanalerna kör med går inte att ändra på då det är bild istället för text...
Men bara det att man börjar kryptera grejer för sina användare gör att inte jag skulle vilja köra den imagen...
Sen var ju en del tidigare images buggiga pga alla ändringar DMM gjorde i textnings rutinerna så kör man inte nyaste image så uppgradera till att börja med...
Man behöver inte ändra något i Nabilos skin, dom är perfekta som dom är inkl. storlek på undertexter... I LT måste man editera det mesta då dom inte verkar testa imagen innan dom släpper den.
Kryptering av skinnen gör dom för att alla andra grupper snor deras konstverk, inte så konstigt va??? med tanke på hur fula alla andra grupper och CVS skin är....
testa denna
inga garantier, beror på vilka skins som används
Är ju en smaksak hur stor text man vill ha och beroende på hur stor TV man har...
Jag tycker textningen är för stor på DVB textningen som kanalerna har med...
Är ju en smaksak hur stor text man vill ha och beroende på hur stor TV man har...
Jag tycker textningen är för stor på DVB textningen som kanalerna har med men tyvärr kan man bara ändra för texttv textningen...
Sen kan det ju finnas andra saker man vill ändra i skinnet med...
Och vadå editera det mesta i LT?
Jag har inte behövt editera nåt annat än själva EPG filerna eftersom dom är för satellit...
Nog testar dom sina images men problemet med senaste SP var att när dom testat så att allt funkade så uppdaterade dom CVS och DMM gjorde just då en misslyckad ändring som självklart då hamnde i deras image också...
Vad första problemet med imagen var innan dom släppte den imagen med DMM's misslyckade ändringar förstår jag fortfarande inte...
Det skulle vara problem med scanning av kanaler med DVB-C tuners men det funkade alldeles utmärkt på min box iaf...
Men oavsett vilken image man gillar så funkar det utmärkt om man kör nyaste imagen av sin favoritimage...
Flasha in newnigma 2,7 eller 2,8 så får du nog igång det.
det kan bero på den där brcmtb filerna som man kan uppdatera men som man ska låta bli då man har en icke certifierad box.
dreambox-dvb-modules_2.6.12-5.1-brcmstb-dm800-20090907-r0_dm800.ipk
den funkar har jag för mig
Om man inte uppdaterar drivers och secondstage loader så kommer inte allt funka 100% för vissa saker i nyare enigma2 behöver dom tyvärr...
dreambox-dvb-modules_2.6.12-5.1-brcmstb-dm800-20090907-r0_dm800.ipk som du nämner kräver minst secondstage loader 74 för att funka 100%...