Hur undvika att bränna comhem-kortet i Dreambox?
Efter att ha fungerat bra i ungefär två år har jag fått problem med mitt comhem-kort som sitter i min Dreambox 600C. Problemet är att vissa kodade kanaler inte går att få in medan andra går bra.
När jag tar ur kortet ur Dreamboxen är det rejält varmt vid själva chippet och det plasten har färgats brun av värmen på baksidan av kortet. Jag misstänker att värmen har fått kortet att börja krångla.
Jag skall ringa com hem och be om ett nytt kort men vill såklart undvika att detta händer igen. Finns det några inställningar jag bör göra i Dreamboxen för att fixa problemet? Eller är det något man får räkna med att det händer om man kör med kortdelning?
Stoppar jag in kortet i min digitalboxen jag fått från com hem fungerar alla kanaler, åtminstone efter ett litet tag. I min Dreambox fungerar alla kanaler utom TV3 och Kanal 5. I min mediacenter-dator som kopplar upp sig till Dreamboxen över nätverket är det ytterligare några kanaler som inte fungerar. Det verkar dessutom variera över tiden vilka det är.
burken