Någon som har skaffat sig en Dreambox 500HD än och kan ge lite betyg på den?
Jag får min imorgon :)
Utskriftsvy
Någon som har skaffat sig en Dreambox 500HD än och kan ge lite betyg på den?
Jag får min imorgon :)
Vem beställde du ifrån?
vad kostar den?
Här är bara 2 exempel, den borde finnas listat hos alla handlare nu
http://www.nettosat.se/dreambox-500hd-pvr-hdmi-790.html
http://www.satpro.se/default.asp?id=...=121&divshow=1
http://www.dreambox-sweden.com/dm500...l?cPath=58_120
I tyskland finns den för runt 3300:-
är väl ok pris...
är det inte så att 500HD är bättre än 800HD på en del grejor i boxen..
Jag kör en DM500Hd sedan 3 dagar tillbaka... Funkade klockrent tills ikväll. Nu är den sten död. Vet ni hur det är med garanti när man bytt mjukvara på boxen?
Mvh.
flasha om med nollmodemkabel och dreamup
Många har rapporterat om döda enheter i första batchen.
Bara att plocka ut en ny.
Jag fick visst min redan idag och måste säga att jag är djupt förälskad. Den här är mkt skönare och snabbare än 800.
Jag kör med Dream-Elite Black Hole v1.0 DM500HD på min med Mgcamd och det har funkat klockrent.
Får återkomma om några dagar med mer information kring den, den är ju fortfarande så ny..
Ni kan ju alltid kolla prisjakt efter priser o leverantörer..
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=567642
Vad är det som skiljer DM500HD från DM800HD?
En del har haft problem med överhettning i DM800HD. Är det löst i DM500HD?
burken
Snabbare processor och klarar bla divx/xvid men saknar plug n play tuners och intern hdd.
Man behöver ju varken HDD eller modulär tuners så det var ju bra de droppa det.
Dock kan dom väl överge analoga modemet nån gång.
Tja alla har ju olika behov. Jag måste ha både HDD och minst 2 tuners i en box.
Synd att den är så dyr bara och ingen pvr känns lite basic.
1500:- hade varit rätt pris på DM500HD.
Och sen förstår jag inte varför dom envisas med att göra små skitboxar.
Ur ren affärssynvinkel hade dom tjänat mer pengar sälja den för 1500:- än för 3800:- som de gör nu, den hade gått som smör.
finns för ca 3300:- i Tyskland.
Och euron är på väg ner mot normala nivåer så snart ligger den nog under 3000:- från Tyskland.
Inte DMM's fel att kronan varit svag och att det är dyrare i Sverige.
ja men DMM kan inte styra över kronan och prissättningen i Sverige.
Riktpriset är satt till 339€ och om det är 3000:- eller 4000:- i Sverige kan inte DMM styra över.
Sen så blir det ju dyrare i Sverige bla pga högre moms också.
Och DM8000 är ännu värre som kostar flera tusen mer i Sverige än i Tyskland.
Men kronon har börjat stärkas och euron ser ut att försvagas mer och mer pga kris i flera länder så boxen kan nog gå att få för under 3000:- snart från Tyskland.
Förstår inte varför Dream envisas med att göra boxarna så små att de antingen överhettas eller behöver fläkt. Kylningen borde ju utan problem kunna lösas passivt genom en rejäl kylfläns. Visst blir det en dyrare lösning men Dream tar bra betalt för sina grejer och då kan man förvänta sig bra kvalitet också.
Man skall ju kunna lämna hemmet med boxen igång utan att riskera att huset brinner ner.
Det som är meningen med den här boxen att den ska vara liten.
Vill man ha en större så köper man DM702x eller DM8000.
Sen förstår jag inte hur ni kan ha så stora problem då varken jag eller nån jag känner haft några problem med överhettning.
Enda gången min kan vara lite varm är då hårddisken varit igång ett tag men inte så att boxen håller på brinna upp.
Jag tror mer att det beror på att ni trycker in den nånstans där den inte får tillräckligt med luft runtom eller liknande.
Jag tycker det är underbart när de är små.. vill inte ha en stor jäkel typ som de gamla Sagemboxarn. Ush!
Trodde vitsen med en liten box var att man skulle kunna "trycka" undan den någonstans? Eller har ni era små boxar mitt i en stor tv-bänk.
Ska inte hacka på er som förespråkar ORGINAL-boxar, men prova att se världen med en liten gnutta skepsis, då slipper ni bli så förvånade när den dimper ner i huvudet på er.......
köpte en notebook cooler pad till min dm 800hd.
ställde bara boxen på den och säte i usb kontakten klart.
den är ljud lös.
Klonerna brukar ha en kylfläns samt fläkt på cpun.
Behöver hjälpa a få igång min nyinköpta DM500HD. Har flashat den tre gånger med olika images (pli, newenigma och Black Hole). Första problemet jag får är vid kanalsökning den hittar inte C+ HD kanaler (jag vet att parabolen är rätt då jag lånat hans DM800) den hittar Via HD kanaler?? Är det satellites.xml som skall uppdateras?? Jag har kört nätverksökning utan resultat.
Vidare undrar jag hur jag skall få igång mgcamd...går ju inte att ladda ner som plugin..eller?
Tacksam för alla tips och hjälp..:'(
Jag kör Dream-Elite Black Hole v1.0 DM500HD i min och där kan du enkelt ladda ner MgCamd via fjärrkontrollen.
Kanalsökningen vågar jag inte svara på men jag byter alltid ut min satellites.xml så fort jag byter image.
:lol::lol:
Fick igång det hela sent i natt, ärligt talat vet jag inte vad som strulade.
Installerad Newenigma II la la dit en ny satellite.xml --> hittade inte alla HD kanaler. Fick lägga till dom manuellt....
Mgcamd gick att installera via plug in menyn i denna image. Nu får framtiden visa hur stabil denna image är
Någon som vet om den kommer med C tuner?