Problem med tv4sport efter mux servicejobbet 1/6 2010
Tja,
Ingen fler som fått problem med tv4sport efter de hade service på muxen 1/6? (boxer) Efter det så hackar/flimrar bilden sporadiskt både vid live sendning samt titt på inspelade program, men ser även på text scroll i sändningen att det hackar. Uppkommer endast på denna kanal samt mest då bilden rör sig mkt, speciellt i sidled. (får för mig att det kan ha att göra med bandbredd etc) Fler som upptäckt liknande? Lösning?
Just ja, jag har 2 maskiner, nr 1 med mythbuntu 8.10 nr 2 med dels mythbuntu 9.10 samt test av nya 10.04, alla beter sig på samma sätt, dock endast på tv4sport, udda. (nova-t 500 kort i båda maskinerna)
Tack på förhand.
Bilden hackar på dreambox 7025
Hej!
jag har problem med min dreambox 7025. bilden hackar vid snabba panoreringar. Tex om du tittar på fotboll fungerar det oftast när du ser matchen från "flygfoto" men när det blir närbilder, blir det bara flimmer. Ofta fungerar reklamen också. Detta gäller TV4 sport och TV 10 och alla kanaler som sänder från samma mux. Är det någon som har något förslag på vad det kan vara? Det är inte antennen i alla fall. jag har provat den på flera ställen. Tacksam för förslag