Nån som kan berätta hur man hittar mgcamd el om det är CCCam i denna box?
Utskriftsvy
Nån som kan berätta hur man hittar mgcamd el om det är CCCam i denna box?
det är CCCam
fungerar men vad jag vet så kan man inte lira igång mg_camd...
vet du vart man hittar inställningarna till cccam? kan inte finna den i menyn. Har hört att man måste slå nån kod för att den ska komma fram?
nix... hade hemma än för ett tag sedan men då man tydligen ej kunde få igång mgcamd var den inget för mig.. sorry! men kommer du på det så skriv en rad hur man gör! underbart om vi kan hjälpa nästa som vill ha koll på den boxen! :D
eller hur fungerar det.. om man har mg_camd.. kan man skriva samma inställningar i ccam och få det fungera emot ens server då?
Det ska väl se likadant ut så länge man använder N:line. Har faktiskt dålig koll på cccam, så jag ska inte svära på det.
Typ så här om jag fattat rätt:
N: ip-server port namn pass des
har man fler kort så lägger man bara till fler N:lines
Men vart hittade du CCCam:en i boxen?
jag skall kika på det när jag kommer hem senare idag.. vet jag skrev ner det någonstans..
men alltså om man kör newcs och har dreamboxen med mg_camd.. kan man alltså då blanda in en ccam? liksom samma sak?
coolt.. hade ingenaning om detta!
återkommer om någon annan kan svaret får dem gärna skriva för är osäker på vart jag har skrivit ner det!! men återkommer i vilket fall som helst!
http://www.relook.nu/hyro9500/sw/
har inte kvar min nu men kan det varit något sådant här??
återkom gärna om du hittat det :D
tror jag hittad något mera
http://www.relook.nu/hyro9500/sw/ins...9900_9500_.txt
kolla in där och återkom !!! ser lovande ut!!
Tackar! Funkar nästan kanon. Fick det dock inte att funka mot CSP, utan var tvungen att koppla upp mig mot newcs direkt.
Nån som vet hur man kan få det att funka mot CSP istället? Använder Newcamd-valet i boxen och inte cccam, för man kunde inte skriva in des-key i cccam.
Edit: Ibland har man inte alla öl i samma påse.. bra om man ställer rätt port mot csp.. funkar klockrent med rätt port :)
hejsan!! jag hämtade hem min box.. jajaj strunt samma.. Myggesand jag får inte mitt att fungerar riktigt.. kör även jag en CSP
men dock så har jag inte fått min att bli connected?
får bara disconnected hela tiden... om man kollar i boxen alltså.. får aldrig den ansluta sig emot min server... gjorde du något extra eller följde du barfa
"För att aktivera server funktion gå till MENY >> CAS slå in koden 5804
koden aktiverar kortläsarna samt Klient anslutnings protokollet. CCcam / Newcs (newcamd)
Menyn till höger kommer att utökas efter att du slagit in koden
Gå till CAS -->NÄTVERK-->SERVERINSTÄLLNING--> TRYCK OK--> TRYCK HÖGER FÖR ATT VÄLJA EMU
FYLL I DINA UPPGIFTER , SPARA / KLART"
eller gjorde du något för att aktivera det sedan? jag gjorde detta.. sedan startade jag om.. men står fortfarande bara disconn..
vet inte om det blir fel på port för mig..
jag har port 9999
och då är det ju port 09999 fast blir ju bara 09*** men kanske blir korrekt?
hur var det för dig?
för när jag kollar under server står det
Newcamd ipadress***************** 09000 disconn
bör väl stå connect där kan jag tro?
men har inte gjort något annat.. gjorde du något mera?
tror jag missade i deskeyn... tack kör hårt!
För att ta bort skyddet typ: 21***
Gör så här:
välj: Meny-Cas-Nätverk
ställ dig med markören på raden IP Setup
tryck 0000
å vips så ser du vad det står "bakom" *
Jag har problem med att boxen tappar kodningen efter ca 10 kanalbyten.
Får bara fram "kodad kanal" vad jag än väljer för kodad kanal.
De fria kanalerna funka dock ändå.
Tycker det är skumt att det funkar en stund och sedan lägger av.
Startar jag om boxen går den ca 10 kanalbyten igen på kodat, osv,osv.
Hej !
Hae åxå problem med hyron bilden fryser <<<<<<<<< kodad kanal
finns det någon sida med uppdateringar el dyl .
har en mutant och där är det inga problem med kodning
ingen ny info om frysningar och <<<<<<<<<<< kodad kanal ??
inga som helst sånna problem.. två saker dock som jag stör mig på.. tre är det förresten..
tar tid att efter man startat upp boxen tills bild kommer, kan stå ca 2-3 minuter innan bilden kommer, sega kanalbyten och den sjukt fula gråa bakgrundsfärgen på textningen. Den gamla hedliga svarta hade ju varit bättre. Konstigt att man inte kan lösa transparant till textningen.
Är det ingen som har problem med att bilden fryser "kodad kanal"!!
Jo då! Samma problem...
har lite små problem med hyro boxen.. Är det någon som använder sig av Hyro9900 HD?
har problem med newcamd..
har ej hittat någon nyare mjukvara eller något alls skojj att hitta på! tips tack
Jag kan ej titta på HD kanalerna bara Canal sport hd som funkar!
Har fungerat förut :)
Någon som har liknande problem
El är det någon inställning tro???