Jag har problem med att text och bild inte synkar då jag använder timeshift, det verkar tillkomma så jag ligger "långt" efter sändningen från satelliten och har pausat ett par gånger.
Kör med 2sub 3.01.00 och Gemini 5 OE1.6
Finns det nån lösning?
Utskriftsvy
Jag har problem med att text och bild inte synkar då jag använder timeshift, det verkar tillkomma så jag ligger "långt" efter sändningen från satelliten och har pausat ett par gånger.
Kör med 2sub 3.01.00 och Gemini 5 OE1.6
Finns det nån lösning?
Annvänd inte 2sub :)
Bumpar, ingen som har tips?
Kan du inte bara använda den inbyggda textningen? Meny, Text och aktivera text.
Inbyggda är värdelös och går inte att använda förutom openPLi's egna inbyggda textning som är bättre.
2sub funkar hyffsat på min dm8000 iaf med Rec Delay inställt på 2 istället för 4 som är standard.
Ja 2sub och inbyggda är det enda som finns för Enigma2.
Har också upplevt detta. Textningen fortsätter gå för live-sändningen och inte för timeshift-uppspelningen.
Jag fick börjar använda den inbyggda textningen istället.
Som sagt ändra RecDelay så funkar det.
Gör jag en vanlig inspelning så funkar det kalasbra, men det är just då man börjar spola och hålla på som det jiddrar sig som jag upplevt det...
Delas inte filerna upp i samband med timeshift i mindre delar?
Alltså så att det blir fler filer än en alltså.....
Inga problem här med spolning heller.
Tidigare versioner före 3.00 hade dom problemen du beskriver.
Hur menar du att den är värdelös? Man får visserligen gå in på alla kanaler som man vill aktivera text på, men sen funkar det ju av sig självt hela tiden. Typsnittet styrs av temat har jag märkt, så det påverkar så klart.
Avstavningen fungerar inte, all text löper på. Man vänjer sig dock.
Håller med om att det inte är en perfekt fungerande lösning med den inbyggda texten, men den är OK åtminstone. Funkar också på inspelat material utan strul.
Senaste 2sub funkar iaf ok här både live och inspelningar och har fungerande radbrytningar.
openPLi har det men inte resten av images och det gör att jag inte står ut med texten.
Enda problemet med 2sub är väl att den tar onödig processorkraft så hade gärna använt inbyggda men inte sålänge radbrytningarna inte funkar.
Att köra annan image än LT är inte tal om heller då ingen är i närheten av lika bra.
Jag kör Senaste LT6½ DM800HD med 2sub 3.01 tro jag att det var,men får inte textning att fungera i inspelningen, texten kommer inte med då.
Annars funkar textningen hur bra som helst.