För er som vill kolla på tv i IPAD/IPHONE kolla in dreambox LIVE,
fungerar helt sjukt bra, ett projekt jag har följt ett tag nu.
finns i appstore, kostar 55kr men köpt det, han som har gjort det förtjänar varje krona.
Utskriftsvy
För er som vill kolla på tv i IPAD/IPHONE kolla in dreambox LIVE,
fungerar helt sjukt bra, ett projekt jag har följt ett tag nu.
finns i appstore, kostar 55kr men köpt det, han som har gjort det förtjänar varje krona.
du som gjort det?
jag skulle vilja köpa den, men den funkar inte med min 3GS om jag förstår rätt.
Sen funkar den ju bara hemma med 802.11n och bra mottagning. Varför inte bara kolla på tv:n?
Har min iPad som sovrums-TV. :)
Funkar inte med 3GS och en simpel 500-box...
ser ingen fördel med denna app då den inte går att använda utanför hemmet. I sovrummet kör jag en tv+dreambox... Det är liksom det som är meningen med dreambox+cs, att dela sitt kort till de olika tv-apparater man har.
Kanske så, men är du aldrig ute o reser LumberJack, jag tycker det är förnämligt att kunna kolla på ishockey, när jag bor på scandic typ, antingen via laptop eller telefon eller whatever.
Jadå, men denna app går skulle ju bara gå att använda inom eget w-lan. Dessutom bara om man kör n-draft.
Mitt w-lan sträcker sig då inte mellan Luleå-Gbg
Inte mitt Wlan heller, men nu är det så smidigt att scandic har wlan gratis,
((om man nu inte vill köra 3G, ja edge blir lite svårt))
Så kan jag koppla upp som jag skriver "laptop eller telefon eller whatever"
Skulle jag mot förmodan släpa med Ipad fungerar det utmärkt med "Oplayer HD lite"
Så fort jag kommer utanför mitt LAN, så kör jag ju mot min "transcoder/restreamer" ist. för direkt emot ngn DB.
Hittar inte tråden, mah sök, gjorde några försök, prova själv att söka
Då var det inte ngt nyare än vlc 086c typ .....
Enklast med Zapstream, så du har samma stream hela tiden,
detta förutsätter ju E1 pli jade final typ.....
Så mina e2 burkar anvämds ej till detta utan en gammal 7020.
osså göra en vlc.m3u med lämplig format o nedskalning.
o klicka igång den och få typ 40-80 % cpu utilization
snabbt nedtecknat sitter o jobbar
Fattar inte vitsen med en sån värdelös app, Air Video streamar ju kanonbra via 3G i nuläget.
Finns en tråd om hur man gör på forumet, kostar noll om man har jailbreak på telefonen.
För mig var det i alla fall en perfekt app. Kräver inte att man har igång datorn med en Air Video server och den klarar även av EPG. Dessutom är den väldigt stabil, har inte haft någon krash eller minsta problem överhuvudtaget hittils. Eller ja den visar fel tid hos mig på programinfon, vet inte riktigt vad det beror på. Tror inte det verkligen kräver trådlöst N-nätverk, var nog mer en rekommendation för att få en stabil hög hastighet. Runt 10mbit i minimum brukar ju räcka. Däremot går det ju inte via 3G då.
Men jag förstår varför många inte tycker den är något speciellt om ens mål är att streama TV utanför hushållet. Skaparen har dock sagt att han planerar att kanske lägga till stöd för det också, vilket kräver att man låter sin dator skicka ut strömmen istället.
Nu finns den ju ute på Installous med så de som har Jailbreakat kan ju testa den utan kostnad. Detta var första appen jag köpt och jag hoppas att han får in tillräckligt med pengar för att motivera att utveckla den vidare med stöd för 3G, strömning utanför hushållet m.m.
jag "laddade" ner appen och testade på min 3GS och den funkar (går att köra) men video hackar.
jag er inte säker om det är mitt wifi som inte är N eller om det är min 3gs.
Hmmm.
Men varför bara för ifåne det finns ju en betydligt bättre värld där ute om man orkar lyfta på huvudet, den heter ANDROID.
Har du CLI på den då ??
annars är det ju inget för män i ditt vokabulär.
Hmmm.
Klart man har :-} Inte har man väl en halvfärdig telefon som ifånen
OK, vad säger : dmesg, mount, df, du ??
För mig är det bara att picka lite på petmojen, på min windows telefon.
Jo jag vet, skrev det också. "vilket kräver att man låter sin dator skicka ut strömmen istället."
Dock kan man ju köra det hos vänner och bekanta som man har bra uppkoppling till.
@altair4: Verkar mycket intressant denna app.
Vilken Dreambox har du (800HD,500HD..) ?
Jag har en DM800HD.
Har köpt den med nu och kör den mot min 500HD och instämmer helt med altair4. Sjukt bra :)
Förutom EPG så fungerar bouquets grymt samt. man kolla på sitt media material via Dreambox Live och slippa Air Video server helt och hållet på iPhone4/iPaden.
Att ta hem appar via jailbreakade iPhones/iPads och inte ge något till utvecklarna och inte bidra till utvecklingen är "sad" :(
55:- för denna grymt smidiga lösning.. tummen upp.
Keep up the good work Marcel Stegmann
Visar klockan rätt på eran EPG? Min visar rätt program, men klockan är aldrig rätt.
Han har en uppdatering på gång nu också som snart är ute som fixar en del problem.
http://www.dmliveapp.de/blog/2011/02...s-coming-soon/
denna app verkar inte fungera. får bara svart skärm och ett felmeddelande som frågar om alla tuners är upptagna, vilket de inte är..
läste något i FAQ'en att man skulle deaktivera lösenordsskyddet på webgränssnittet (om jag fattade det rätt). men det är inget jag är villig att göra bara för att få en app att funka (som för övrigt inte funkar annat än när jag sitter hemma (om man skall förstå informationen från sidan rätt)
och då kan jag lika gärna kan kolla på tvn direkt..
Upptäckt att det är fel tid även i webinterface på dreamboxen så det verkar vara där problemet är. Någon som vet hur man fixar till det? Skumt att webinterface inte visar samma tider som själva dreamboxen.
Har använt denna app till iphone och ipad utan problem internt via wlan och externt via 3g. Jag har nu aktiverat https och lösenordsskyddat streamingen och då blev det stopp, någon som löst detta? Har ändrat till 443 i port.
Min situation ser ut såhär, har en dreambox 800hdse som driver newnigma2 3.2.2. jag vill kunna,via min ipad, eller dator utanför hushållet.etc hotell kunna (kontakta) min dreambox som står igång hemma och kolla på den kanalen jag vill kolla på.
Kan någon bara ge mig en steg 1-5 "howtodo" lista? :)sitter på en lina med 1.5mbit upp.
Vore grymt tacksam!
Kanske inte vad du vill höra men...
1-3. Köp en mac.
4. Installera iDreamX
5. Aktivera streamning, och surfa in på datorns ip med paddan(ev. öppna portar om du vill göra det utanför hemmet)
5,1. Välj kanal och luta dig tillbaka..
Det går även att få streaming att funka på windowsdatorer också, med tex airvideo server. Men då måste du skriva en fil som kopplar id för alla dina kanaler till olika videofiler(korta, typ 1-2 sek). Då startar airvideo streamen efter att den korta videofilen körts klart.
Men jag måste verkligen rekommendera iDreamX eftersom du får tillgång till epg, och har möjlighet att ändra bitrate så att du till och med kan titta på tv över 3g.
http://www.macupdate.com/app/mac/24263/idreamx
De låter svin Nice!kan du ge mig en mer utförlig guidning? Jag har Mac!kan jag på detta sätt även streama till en annan dator när jag ligger på hotellet?
Jajjemen, det kan jag göra..
Börja självklar med att ta hem iDreamX från länken ovan inlägg #32. När du startat programmet går du till Preference --> Boxes och ställer in Ip-adress login/pass m.m till din box(du kan testa så kopplingen funkar). Sedan går du till Preference --> Web interface och aktiverar den. Där kan du ställa in ett login/password till websidan du ska logga in på. Sen är det bara att köra på.. surfa in på din dators ip(observera portnummret(8282 som standard) använd /mobile om du loggar in från en mobil.
Du ska kunna köra på en dator men jag tror du måste ha installerat mozilla pluggin när du installerar vlc, är inte hundra på hur det funkar.
Ska du komma åt servern utifrån måste du såklart öppna portarna på routern(standard är 8282 för websidan, 8181 för videoströmmen)
Det tror jag ska vara allt...
ps. jag gillar även att redigera buketterna med iDreamX. works like a charm... ds.
Det vet jag faktiskt inte. Det enda jag har märkt är att när jag kör trådlöst mellan boxen och idreamx datorn(i.e dreambox --(kabel)--> router --(trådlöst)--> macbook) är att streamen avbryts om bandbredden blir för låg. Men när jag kör kabel är det inga problem.
Hejsan.. Har kört Pc och airvideo men vill få till någon annan lösning. Vill kunna se mina kanaler som jag har i min Dreambox till min iPad då jag ofta är ute på jobb och hamnar alltid på ställen som aldrig har fotbolls kanalerna!! Skulle gärna se en lösning utan pc/Mac igång. Om ddet nu finns...
hittade denna youtube klippet men framgår ju ej vilken app det är han spelar i. Videon är ju så gryning och ingen kommentar.. Någon som ser/ vet vilken app eller som har annat tips..
http://www.youtube.com/watch?v=EzvYG...e_gdata_player
okej!! Grymt skall testa detta!! Tack för tips!