Jag måste onekligen säga att 540 kr för denna produkt inte alls är dumt, återstår att se om den håller eller ej. Någon som har erfarenhet?
Bifogad fil 805
Utskriftsvy
Jag måste onekligen säga att 540 kr för denna produkt inte alls är dumt, återstår att se om den håller eller ej. Någon som har erfarenhet?
Bifogad fil 805
Var har du hittat den? 500HD för 540 kr är ju nästan billigare än de säljer de gamla 500s för hos de säljare jag brukar kolla.
eller nä, de kostar 350-400 kr men i alla fall.
fast den där har väl inte enigma utan nån egen programvara som är typ tokkass!
Nu vet jag inte om man måste beställa 10 eller mer men jag såg detta i alla fall.
http://forever2010.en.ec21.com/Dream...0_4911477.html
Någon som vågar testa? :)
Har skickat en förfrågan, så får vi se vad de svarar, klart man måste testa.. jag förväntar mig dock inte för mycket
que?Citat:
det finns ingen DM500 klon som du kan köra valfri image på
Jag har haft ett tiotal kloner här hemma, inga som helst problem att skifta image, både sådana som utger sig för att vara dreambox och ett par stycken obskyra märken där det varit "rätt" maskinvara men andra skal på.
Eller menar du 500HD kloner?
Jag förväntar mig det inte på denna dock, inte för det priset =)
Det den boxen har är bara klonat skal. Hårdvaran skiljer sig osv.
Så här ser specifikationerna ut för klonerna.
Bifogad fil 806
Är det ingen som såg detta,
http://forever2010.en.ec21.com/Dream...0_4911471.html
1 dm 8k för 80$ lol
När vi nu ändå är inne och snackar både Kina och kloner, skulle jag vilja flika in med en fråga som jag funderat länge på...
Ni som köper / har köpt från kina. Vem väljer ni som transportör till Sverige. Jag köpte en 500S som gick med DHL. Kom hem till dören på 4 dagar. Superbra. MEN!... Den passerar DHL i Leipzig, och jag har läst på flera oberoende håll hur de där har "letat" efter db kloner som de konfiskerar. Någon som vet mer om detta och rekomenderar någon annan transportör? En del rekomenderar EUEXP?
Hoppas jag inte sabbar tråden med detta nu... :-)
Jag har lyckats lägga vantarna på en "Dreamer 500 HD PVR". Har dock ingen koll på hur den ska progameras och vet heller inte om jag vågar göra något med den eftersom den inte är min (vill ju inte bricka den). Programvaran som finns installerad ser skum ut. Jag har flashat en original DM500HD tidigare men denna ser inte alls ut till att vara den samma.
Någon som vill att jag ska kolla något specifikt innan jag lämnar tillbaka den?
(återkommer med en länk som visar var den är införskaffad ifrån)
Kanske lite OT men kan bekräfta att många kloner beslagtagits i Leipzig. En av dem skulle nämligen till mig.... :)
Skickade tyskarna ett brev där dom berättade att ditt paket inte kommer att komma fram? Var beställde du ifrån?
Från Tyska tullen hörde jag inget men fick så småningom ett brev från en Advokatfirma som agerar på uppdrag från Dream Multimedia och letar efter kloner. Brevet innehöll en lång lista på beslagtagna boxar inklusive namn på de som beställt. Bara information om att min box beslagtagits eftersom det var en olaglig kopia men att inga rättsliga åtgärder kommer att vidtagas typ. Chansade och beställde en ny box från samma ställe ett par dagar senare och den kom fram som den skulle. På paketet står inget om att den innehåller en Dreambox så förmodligen gör de väl stickkontroller och öppnar alla paket som storleksmässigt ser ut att innehålla en Dreambox.
Jag beställde från alibaba.com och blev glatt förvånad när jag fick pengarna tillbaka av säljaren för den box som blev beslagtagen. Detta skall man dock inte räkna med då de normalt frånsäger sig allt ansvar för boxar som beslagtagits.
Min box var iofs en DM800 men konfiskering drabbar alla typer av kloner. Kanske inte ett jätteproblem då de flesta säkert passerar tullen utan problem. Tycker dock man skall vara medveten om att risken finns att bli av med sin box.
Okey, tack för infon! Ska kolla om min senaste beställning (DHL) går via tyskland. Gör den det får man väl se till att välja ett annat fraktsätt nästa gång. För säkerhets skull :)
Sent from my Desire HD using Tapatalk
kanske är en sån där PNX8335 M1 baserad, finns vissa boxar baserade på den hårdvaran som kör enigma2, så kanske finns lite hopp =)
lyft locket kan ev finnas kontakt för rs232 anslutning bredvid turnern
ursäkta, hur lägger jag in ett inlägg/fråga?
Du gjorde ju just det...
Ser ut som att det är en openbox eller skybox s9 enligt spec
akta er för eleshine technology co,ltd
beställde en 500hd där...skickade pengar, men dom säger att dom aldrig fått några
Varifrån är bäst och köpa dreambox 500hd klon?
Jag kan rekommendera mydalle.com, välj EUEXP som leveranssätt så skickas den via England och missar tyska tullen. Räkna med 3 veckors leverans även om de ibland kan chockera och leverera snabbare.
Rekordet, en dm500 leverans via china airmail - beställde/betalade onsdag kväll vid 21 - kom en avi från posten på fredagen att jag hade ett stort paket att hämta ut efter kl 17.00, men det var ca tre år sen.