Någon som kan tipsa om ett bra picons paket för thor och sirius som har picons till dem nyare kanalerna också?
Utskriftsvy
Någon som kan tipsa om ett bra picons paket för thor och sirius som har picons till dem nyare kanalerna också?
kan slänga upp en packe i filarkivet
Det skulle uppskattas! :)
Var hittar jag dessa ?
jag la upp dem i filarkivet under dreambox/plugins/picon men de syns inte förens en moderator har godkänt dem antar jag
lägger upp en med de nya kanalerna här
Verkar ta Lååång tid att moderera filerna? jag har även laddat upp picons paket för cd och via i filarkivet för nån dag sen, vart för stor för att lägga hela paketet här i forumet!
HITTAT: http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=76972
håller på att mixa dessa med de jag hade förr för att få bästa utseendet, men här verkar de flesta vara med
Många inlägg här nu :=) ursäkta
Men jag har pillat ihop picons nu även för oled på 800hdse fungerar dom bra
vad jag tror är det samtliga kanaler utom Nat Geo Wild? Ok att den och Nat Geo Wild HD sänder samma?? men vill ändå ha till alla kanalerna ju!
Någon som vill ha dessa går det bra med PM så kan jag maila picons paketet, dock är det lite blandat utseende men de flesta är snygga tycker då jag, med vit bakrund
OCH är det någon som har Nat Geo Wild picon så vill jag gärna ha! :=)
Bifogad fil 991 Bifogad fil 992
Dessa hade jag
Lysande, nu ska mina picons vara komplett! (om jag inte missat någon kanal som inte är viktig:=)
PM med mailadress så kan jag dela med mig!
Bifogad fil 993
Tycker dom här är ganska fina, finns på digsat.net att ladda ner + många fler också.
Ja där fanns det rejält utbud, tackar
tycker själv dock att dessa är snyggast än så länge
Bifogad fil 994
men det beror kanske mycket på vilket skin m.m. man kör, en smaksak helt enkelt
Bifogad fil 995
Dom här är det bra djup i, men kommer inte ihåg var jag hittade dom.
Dessa såg lite balla ut också,
men var lite väl otydliga på displayen (800HS SE) Kul med lite olika alternativ till picons! får se om man orkar gå igenom allt, det vart en djungel nu :=)
Bifogad fil 996
Hette golden nuggets nånting på digsat
Ja, det bästa hade ju varit om det bara fanns en modell så vi slapp välja :-)
Den till höger är snygg, var hittar man dom?
Ja transparent eller svart bakrund skulle not göra susen på displayen, namn på det paketet?
Har sett flera fråga efter just detta också
Jag har lagt upp de transparenta i filarkivet men det tar låååång tid tydligen
De svarta heter Littleleo's Black 3D Button Picons
och de transp... Licher`s picon kiste
Finns en massa olika på iHAD forumet om man söker på picon i forumet
Försökte ladda upp picon för motor listan, men filen ligger i nån kö .
hur installerar man picons på en dm800se open-pli så att man själv får välja lagringsplats t ex usb-minne.
Hmmmm.
Hur i he får man picon att synas i LCD och / eller TVń ?? Jag har precis köpt en 800SE (orginal) & kör Gemini iCVS på den, har skapat mappen /usr/share/enigma2/picon & lagt .png-filerna från downloads dit. Startat om, men nada. Behöver man aktivera picon någonstans ?? Det enda som jag har hitta är placeringen av picon. Jag har provat med alla picon-paket som finns i download.
Har inte Gemini men testa att lägg dom i /etc/picon istället, eller /media/usb/picon om du har en usb-sticka.
usr/share/enigma2/picon låter rätt. men de måste aktiveras under blå meny i gemini har jag för mig
Det funkar med /picon , /media/hdd/picon eller på usbn också
editera skin_display96.xml som finns i /usr/share/enigma2
eller gör som jag och ladda hem den som finns här:
http://www.digitalworldz.co.uk/27161...ur-picons.html
funkar i open-pli
Hmmm.
Hittar ingenting under BP, endast sökvägen till picon. Har provat med att lägga dem på /media/hdd/picon, ingen lycka där heller.
Finns ingen skin_display96.xml i min image.
Kanske kan vara så att ditt picons paket har kanalnamn på picon filerna och inte kanalreferns namn
Ja något fel är det ju. kommer bara inte ihåg hur i hela hisingen jag gjorde för o få igång picons med gemini iCVS. (kör LT 7 nu)
Prova någon av de med service reference i filarkivet om du inte redan gjort det. Om inte det lyckas prova med ett annat skin.
Har för mig att det kan hjälpa
Hmmm.
Fick det inte att funka med iCVS, så jag har bytt till newnigma2, där funkar det direkt. Bara att lägga picon i /hdd/picon. Men jag saknar några vanliga, typ SVT1,2 TV3 Femman osv. Verkar inte finnas i HALLEś paket.
Kan laddaupp det jag fick av lonn2se när jag kommer hem om ingen löst det innan dess.
lägger upp en ny rarfil senare med alla i en fil som jag andvänder
Bifogad fil 1010Bifogad fil 1010
Jag kan väl tipsa om min lilla blogg som endast innehåller Picons. Mest 0.8W och 4.8E.
Där försöker jag hålla en gemensam stil på samtliga ikoner (3D) samt uppdatera löpande när det händer något intressant.
http://piconpack.blogspot.com/
Där finns bland annat Sjuan, Disney Junior, Canal+
Då har jag uppdaterat picons även för Viasat Film.
http://piconpack.blogspot.com/
Jag kör med Newenigma och jag har aldrig fått picons att fungera på min DM800HD. Kan någon berätta exakt hur man går tillväga?
För newnigma2 skapar man en mapp på usb eller i root som heter piconHD och lägger sina picons däri. Ställ sedan in i newnigma2 extras osd inställningar var du har dina picons.... Tex på flash eller usb minnet. Nyaste newnigma2 3.3.1 funkar bara med reference picons och inte channel name picons. Vet inte varför men tidigare versioner funkar med båda typerna.
Vadå var i root?? Root är ju root :-) logga in via ftp och skapa en mapp som heter piconHD så kommer det funka.