-
gsub och streaming
Hej
Relativt nybliven DM600 ägare och är väldigt nöjd
Har dock fått ett problem som jag "tror" jag inte hade tidigare
När jag streamar till antingen Ipad eller till PC(VLC) så får jag inte med undertexter, jag har alternativet att välja dem men de fungerar inte.
Måste vara ngn inställning som jag har missat men undrar vilken?
Jag använder senaste gsub och har även provat med bullzeye men ingen lycka där heller
Tacksam för hjälp
E
-
Får nog omformulera min fråga, har någon av er möjlighet att prova att streama från DM till PC via VLC eller Ipad via Dreamlive och se om texten följer med från tex TV1000 med gsub?
-
Hmmm.
Funkar utmärkt med VLC, bara att välja textning i VLC-meny.
-
Tack för att du provade
Då är frågan vad jag gjort för fel, får upp alternativet med textning i VLC men det hjälper inte att jag bockar i Teletext Swedish
Måste vara ngn inställning i gsub som jag missat men undrar vilken det kan vara, har för mig att det fungerat tidigare
E
-
Hmmm.
Det har inget att göra med gsub, texten ligger inbakad i .ts-filen.
-
Kan man på ngt sätt spåra undertexten, det jag inte blir klok på är att jag har alternativet att välja text och markerar svensktext men lik förbaskat får jag ingen text?
-
Hmmm.
Funkar ypperligt med VLC 1.1.11 & Fedora (även Ubuntu).
-
jag kör windows 7 och det funkar med vlc men jag måste välja teletext subtitles svenska, väljer jag bara teletext svenska får jag texttv använder senaste version av vlc
-
hej
Även jag har de alternativen men likväl så aktiveras inte undertexten
Har senaste VLC, börjar fundera på om det kan vara ngt lösenord som måste "skickas" med ?
-
Jag har inte fixat med något bara provade och det fungerade rakt av, men funkar teletext sub i boxen då, alltså inte gsub
-
Hej
Jag tror jag bara använder gsub som undertexter och de fungerar i boxen,
Hur kan jag kolla efter teletext?
-
Hmmm.
Tryck på knappen märkt "TEXT" & välj den sidan som ger subtext (ex. 199).
-
Provade med att stänga av gsub och tar sedan Canal + ,använder sida 199 för textning och texten fungerar på DM men ingen annanstans
Grymt irriterande detta :)
-
Suck
Gjorde en fabriksåterställning men inte ens det hjälpte
-
Fungerar också för mig rakt av, kör med VLC 1.1.11, DM600 och väljer bara teletext svenska.
EDIT: Dock så har jag ett liknande problem, om jag strömmar från dreamboxen till min PC med VLC som komprimerar strömmen och sedan tar jag emot den strömmen på jobbet så får jag ingen undertext, finns inte att välja någon i VLC. Men det beror väl säkert på någon inställning i VLC som körs på datorn hemma.
Någon som vet vilken inställning jag ska pilla med i VLC på datorn som komprimerar strömmen?