-
flasha DM500HD clone
Jag får snart hem min nya Dreambox DM 500HD with SIM 210E SIM card (Clone)
Ska det bara att vara att flasha in nyaste OpenPLi-2.1-beta-dm500hd-20111031.zip ? Jag tänkte använda DreamUP (V1.3.3.8)
Förut läste jag någonstans att man var tvungen att först flasha med en secondstage. Stämmer detta ?
-
Njeee...
Direkt efter att du flashat boxen med OpenPLi imagen så sänder du på bootloadern för ditt sim och sedan startar du om boxen.
Eller så laddar du ned en Image som redan har denna Sim bootloader.
-
Jag flashade med den nya openpli idag, men den hänger sig efter ca 20 min. Vet ej om det beror på image eller box. Flasha just nu en gammal patchad openpli för att testa.
Edit: inte en hängning så länge.
-
Vart hittar jag Sim bootloader ? lr en image med rätt sim ? Hittade någe på OpenPli hemsida, secondstage-dm500hd-84.nfi
Hur sänder jag isånnafall bootloadern efter flashningen ?
-
om du hittar bootloader på pli hemsida så är den till original inte clon, här är kompletta med bootloader
http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=217285
-
Men om jag vill köra OpenPli, Vart hittar jag då bootloader ? Och vilken ordning ska jag göra dom olika stegen ?
-
jag flasha först med sim2-ssl84 och sen reboot, flasha openpli-original direkt efter sim2-ssl84 reboot. men det funkade inget bra, boxen höll på o hänga sig lite då då. Körde in en ssl83 patchad openpli. Inte en frysning.
-
men vart hittade du den sim2 img ?
Kanske denna skulle funka
sim210-ss83-OpenPLi-2.1-beta-dm500hd-20110813-mf
annars så kör jag denna
sim2_500HD_ssl84_0929 + OpenPLi-2.1-beta-dm500hd-20111031.zip
-
-
Oki, visst är det under SSL file som jag ska kolla ?
Men sim210-ss83-OpenPLi-2.1-beta-dm500hd-20110813-mf, bör väl vara en färdig img ?
Sen skulle någon kunna förklara steg för steg hur jag ska göra ? Kan man använda dreamUP för båda flashningarna ?
-
Riktigt:
sim210-ss83-OpenPLi-2.1-beta-dm500hd-20110813-mf är troligen en färdig image, d.v.s. OpenPLi 2.1 image färdig patchad med SSL83 Bootloader för ditt sim...
Bara att flasha denna med ex: DreamUP
Vill du hällre lägga in en orginal Image av OpenPLi så laddar du ned denna från www.pli-images.org
Flasha sedan in imagen till din dreambox med DreamUP, efter att den flashat klart sänder du bootloader ssl83 direkt efter, utan att starta om boxen.
Sedan ska boxen vara flashad och klar att startas om, installeras och Konfigureras.
-
tusan va bra då ska jag prova så fort jag får hem boxen. Men sänder man bootloader ssl83 med DreamUP ?
laddar ner bootloader SIM2 TEAM SSL for DM500HD/SIM2.10
-
Yepp, direket efter du sänt Imagen till boxen så sänder man ssl83 tillboxen och sedan startar man om boxen.
-
denna är något nyare, http://www.multiupload.com/SE3AFFR0F3 bara att flasha rakt in utan att göra något annat. Inget trixande med ssl osv.
-
Så nu har jag fått hem min dm500hd, VErkar inte funka att flasha med dreamUP 1.3.3.8 stannar på upload completed waiting for acknowledge under progress.
Jag kör med mini usb
När jag provar att köra genom webläsaren och ska flasha upp den senaste OpenPli så står det att den är gammal lr invalid
-
går inte heller att lägga in nyaste openpli står att den är gammal lr invalid
-
efter jag provat att lägga in sim2_500HD_ssl84_0929 så kommer jag inte in på boxen även om jag trycker in power sen startar, boxen verkar inte få någe ip längre av routern. är boxen skrot nu ?
-
Inte ens enbart med USB COM kabel och Dreamup?
Har du provat DreamUp version 1.3.3.9 eller en äldre version av DreamUp så som 1.3.3.7 eller 1.3.3.6?
-
1.3.3.6 har jag testat funkar ej kan prova med 1.3.3.7
-
nix funkar inte heller, men nu har jag flashat genom webläsaren fick då bli sim2-ssl83-OpenPLi-2.1-beta-dm500hd-20110824-mfaraj57
-
är det någon som vet om det finns någon nyare image med openpli med bootloader ? hittar bara 2st från augusti
ska alltså vara till dm500hd clon
-
Prova med dreamup (senaste) ansluten med USB och Nätverkskabel samtidigt och tex. http://www.megaupload.com/?d=ZG3XK1Q5
-
men vart kan jag hitta bootloader #84 som funkar till clon ? och är det bara att köra in senaste openpli från deras sida ?
-
Den image jag länka till är ssl 84 patchad o klar
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk