Jag kör:
Newnigma2-3.3.1-Sunray sr4-e3-ssl84b-sim210-by sat4fun
Har funkat både för DVD-C & DVB-T. Det enda som stör att att inte soft-camden startar per auto alltid vid kallstart.
Utskriftsvy
Jag kör:
Newnigma2-3.3.1-Sunray sr4-e3-ssl84b-sim210-by sat4fun
Har funkat både för DVD-C & DVB-T. Det enda som stör att att inte soft-camden startar per auto alltid vid kallstart.
Har openpli på min 800SE och den är ja helnöjd med. Bästa jag har testat hitentills
Japp gillar den med för DM800SE. Frågeställningen var dock för Sunray.
DVD-C & DVB-T & Wifi med pli och sunray klockrent men gör en kopia på din satellites.xml antar att du fixat den själv i newnigma
Exat vilken pli image? :confused:
jag kör denna med min sunray, OpenPLi-2.1-beta-dm800se-20120222 by gjstroom
http://speedy.sh/G9x5g/OpenPLi-2.1-b...210-ssl84b.nfi
http://www.divshare.com/download/17009531-a7c
jaha. Det går alltså köra en image gjord för dm800se på en sunray. Då kan man ju undra varför de gör speciella till sunray och vad som skiljer.
Tack
dm800se = en sunray med annan tuner och wifi kort istoppat, går att göra på befintliga 800se, har nyss gjort om en, fick tuner, wifi och bakstycke skickat, men det var en senare 800se med miniflash knappen bak, i vissa image finns det inte stöd för wifi plus att dom ändrar satellite.xml sen kallar dom den sunray, backupp av en 800se image är vad det är
Har nån en xml fil så att DvB Terrest funkar får inte igång min på terrest allt annat funkar klockis, så är jag tacksam om nån har hjälp
Tack på förhand
men lägg till dina frekvenser i satellite.xml så går sökningen på sekunder, dom är olika över hela landet, jag har bara lagt till mina så här med en etta framför och fyll ut med nollor
<sat name="DVB-T Flata" flags="0" position="010">
<transponder frequency="1578000" symbol_rate="08000000" polarization="2" fec_inner="0" inversion="1" modulation="0" system="0" pilot="0" rolloff="0" />
<transponder frequency="1642000" symbol_rate="08000000" polarization="2" fec_inner="0" inversion="1" modulation="0" system="0" pilot="0" rolloff="0" />
<transponder frequency="1490000" symbol_rate="08000000" polarization="2" fec_inner="0" inversion="1" modulation="0" system="0" pilot="0" rolloff="0" />
<transponder frequency="1594000" symbol_rate="08000000" polarization="2" fec_inner="0" inversion="1" modulation="0" system="0" pilot="0" rolloff="0" />
<transponder frequency="1722000" symbol_rate="08000000" polarization="2" fec_inner="0" inversion="1" modulation="0" system="0" pilot="0" rolloff="0" />
i post 4 skrev jag att det fungerade !
sorry. var lite snabb. Tack.
vad har du för anslutningar ? kör du s-t-c är det diseq med i spelet ?
hmm märkligt borde bara fungera du behöver inte ens mickla med satellite.xml då
Har problem med en sunray clone 800se, flashar med Sunray flash-up, men kan inte få in ngn Open-pli, testat båda som ni länkat till här. Kan inte flasha via web trots att jag kopplat upp sunray flash-up och boxen borde vara i flash läge, kommer till dm interface bara. Får in ex. Merlin och newenigma via flas-up, men jag får ingen av subs pluginen att fungera i de image:arna? Är inget proffs, men har flashat en del boxar av alla olika modeller, men nu har jag trubbel. Jag förstod inte din förklaring av Sunraybox, vad är det som skiljer den från ngn annan clon? Hjälp?
flasha på gamla sättet med att slå av strömbrytaren och slå på hålla in on knappen tills det står stopp, sedan flasha med explorer, kika efter ip nummer i displayen och skriv in det i explorer
Det är inget mer än tuner
sunray är väll desamma som en dreambox clon, bara att dom har döp dom till "sunray"
helt rätt uppfattat välj den som sattelit och använd annan lnb settings nollor på allt funkar, senare modell av 800se har en miniflash knapp bak, kikade på ett rev D5 kort och det har också uttag för wifi men ingen miniflash så även det borde gå bygga om till sunray, jag får mina prylar från en snubbe på fabriken i china, men det är hysh hysh säger han men enligt honom ska det snart finnas ett kit att köpa
Jag har en DM800se som jag precis fick (köpte på mixeshop.com) som heter D6 den har en liten mini flash knapp på baksidan. Vad sjutton har man den knappen till? Och vad är det för skillnad på på de olika tuner-märkena? Vad är bäst? Jag trodde detta var en sunray men det står inte sunray ngn stans.
D6 har usb port på framsidan, går endast använda om man inte kör wifi, samma usb port på kortet. alps tunern är bäst enligt mig, dom har bytt namn på boxarna till sunray men fortfarande samma box, mini flash är för att flasha om boxen, har dock aldrig använt den, om man trycker på den ska boxen ställa sig i flash läge är det tänkt, men det är en bygel under tuner för att aktivera den
Håller med den rappaste Pli hittills och med bästa webinterfacet
Är det on knappen på dosan på sunray 800hdse sunray som man ska hålla in? verkade inte hända så mycket då jag slog av maskinen och höll in den knappen, ser inget ip i displayen utan boxen startar upp med imagen den kom med..
Slår jag in ip adressen för boxen hamnar jag i gränssnittet...
Någon som kan förklara hur jag kan få in openpli på denna box :(
@dragonevo
Stäng av boxen med strömbrytaren på baksidan av boxen.
Håll inne powerknappen på framsidan
Sätt på boxen med strömbrytaren på baksidan
Fortsätt hålla powerknappen på framsidan intryckt tills det står ip adress
Släpp powerknappen på framsidan
Surfa in på ipadressen som står på displayen
Ladda in ny image
Bör nog förtydligas:
Lägg till dina frekvenser i satellite.xml så går sökningen på sekunder, dom är olika över hela landet, jag har bara lagt till mina så här med en etta framför och fyll ut med nollor.
Mao kan ni inte använda frekvenserna rakt av från terracoms hemsida utan måste lägga till ettan framför.
Förresten det var ju en Sunray 800se sr4 jag hjälpte en bekant med och det funkade ju bra med metoden med att hålla in strömknappen och sedan flasha den..
Han har även införskaffat en dm500s där finns det ju ingen display att se någon ip på, måste man ta den boxen via dreamup tex?
Eller går det att göra på liknande sätt för att få in openpli på den?
@dragonevo
Yepp- nollmodemskabel och dreamup till 500s. Jag vet inte om man kan köra med nätverk till 500s, kanske det går också med dreamup, men jag har inte provat själv.
Dumfråga men kan han som kör sunray 800sr4 ta del av min kanallista som jag kör på min vu+duo då vi kör samma lev både canal digital och viasat, han gillar min lista
Kan jag plocka ur den filen ur min box via ftp och vad heter den filen?
Går det sedan att bara lägga in den i hans box så får han dom favoriterna?
hmm funkar dreamboxedit med vu+duo så borde det ju gå, filerna ligger i etc/enigma2, men jag skulle använda dreamboxedit och skapa egna listor tar inte många minuter, drag and drop
Hej,
Har en satellitbox, D6 800SE version, boot82 ,sim2.10 (mixeshop). Kör nån default Allrussian image. Provade en annan image (tror pli) men då hittades inte nån tuner!, så jag gick tillbaka.
Är verkligen sugen på PLi! Funkar den ni tipsat om tidigare i denna tråd ?? :eek:
OpenPLi-2.1-beta-dm800se-20120222 by gjstroom
http://speedy.sh/G9x5g/OpenPLi-2.1-b...210-ssl84b.nfi
http://www.divshare.com/download/17009531-a7c
Hur vet man vilka images som är komplatibla? Har boot 82 nåt med det att göra ??
beck777
det är image för sim2.10 du ska använda, bootloader är nyare med högre nummer typ 84b, bootloader är oftast anpassad till nyare drivar, gjstroms ska funka 100% i din box
Thx crille44!
Kan man ta in tex dvb-t samtidigt som man kör dvb-s hur ska det se ut inställningarna då?
Kan man välja dvb-t någonstans?
Det är bara EN tuner som kan sättas i TRE olika lägen. Du kan alltså INTE ta in dvb-t och dvb-s samtidigt. Är tunern i dvb-s läge kan den inte samtidigt vara i dvb-t läge.
Hejsan!
Jag har bytt upp mig från min gamla trotjänare DM500-C till en Sunray4, tänkte köra OpenPLi-2.1-Sunray sr4-20120103-sim210-ssl84b-by sat gr på denna, men så är det där med sim och bootloader jag inte riktigt hänger med på, vad gör dessa och hur funkar det?
Kan man se vilket sim/bootloader man har på ett smidigt sätt?
På dm500 dönade man bara in imagen man ville ha! Men nu verkar det lite mer avancerat.
mvh
passa dig för backupp imager, använd gjstroms, enda skillnaden är att det är en moddad satellite.xml i den du nämner, passar säkert inte för Sverige, sat gr är grek
http://www.divshare.com/download/17211094-4bc