http://www.oscam.to/wbb3/index.php?p...threadID=11157
Kan det va nåt ?
Utskriftsvy
http://www.oscam.to/wbb3/index.php?p...threadID=11157
Kan det va nåt ?
Denna länk har setts innan. Undrar om något testat och om det fungerar.
Vad jag hört och läst så måste mottagare inte vara uppdaterad på ca 1 år för den mjukvaran som släpptes då stängde av service/console/debug porten helt så man får ingen kontakt...
jag fattade det också på det sättet men undra om man skulle hitta en sån mottagare som inte är uppdaterad om man skulle kunna få fram pairing keys
jaha
har en samsung
med relise:119
nått att bygga på kanke
Kanske om den är billig, pris?
Detta har fungerat för mig. Dock slutade det att fungera när Viasat lanserade de nya filmkanalerna i HD. sammanträffande eller har de gjort något nytt kanske?
hadde inte tängt sälja den :)
hittar inget utag men 4 hål i kortet
skall man löda eller bara tryka dit ett utag till comport typ
Hadde hoppas på lite
mer detaljerade info typ vilken kontakt
några linux komando för att hitta tex kom porten typ lt i terminalen
hur och var mines dunpningen skall hän typ usb mine
för det är väll ett intresse forum fortfarande :)
Hmmm
För att ge sig på detta projekt bör man ha MYCKET goda kunskaper i Linux, och vet man inte hur man hittar en serieport, då har man definitivt inte rätt nivå på de kunskaperna.
matie så klart
kan jad mer en du tror
nr1 jag måste koppla upp en limux dator mot boxen eller !! har en unbunti 11,10 som jag fattadet så är det något liknande som när man dumpar ner en film från dvd läsare till hdd
# cu-l / dev/ttyS0-s 115200 #
vad står 8 in1 för tackar för svar
Är det något lov nu eller har fragbite flyttat sitt forum hit?
Hmmmm.
Är det någon som fattar vad Evex pratar om ?? Han (eller hon) verkar ha sovit hårt på lektionerna, både i Linux men framförallt i svenska.
jaja skall leta upp förstornings glaset så jag ser vad jag skriver
men framförallt ta av svetshanskarna
dom tröstlösas forum
och ni har kommit frm till att de funkar eller inte
Kan säga så här mycket är man uppkopplad mot rätt payserver så fungerar viasat HD kanalerna
Jeg har dumpet en Samsung box med fw 119...tre forskjellige dump, en mens jeg har TV3 HD på skjermen, en mens jeg har en SD kanal på, og en mens jeg ikke har noen kanaler på (coax frakoblet).
Jeg har prøvd å følge oppskriften, og sammenlignet dumps, men det finnes så mange steder med de samme adressene som det er henvist til...finner liksom ikke noe mønster i det.
Hadde satt stor pris på et lite hint på hvor i dumps man må kikke for å finne nøklene.
MVH
satkingno
Och dom fungerar mycket sämre med CCcam än mgcamd av någon anledning
Om någon kan med detta och har lust att hjälpa mig, skicka ett pm.
Man har hört det förr, några som påstår att Viasat HD kanalerna funkar:
http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=221970
Skulle inte de funka då ?
:)
Kan tänka mig att den varianten fungerar för då startar man upp kortet mot en Viasat-mottagare som har den hårdvarunyckel kortet är parat mot.
Rotar runt på nätet och försöker hitta ett svar på om detta fungerar med Via* HD.
Någon på detta fortum som kan bekräfta att det fungerar och i sådana fall med vilket SI?
Uppdateras kortet via interfacet?
ser att det är fler och fler som har viasat hd kanaler, hur gör ni varför ingen vill lägga up en beskrivning?
Det finns folk som lagt ner åtskillig stor tid på detta, eller som det nämndes innan pengar. Då avslöjar man inte sådant, det finns folk på detta forum som utför det mot betalning - jag är inte en av dom.
Att dom har lagt ner tid och pengar är absolut en del av varför det inte kommer ut. Men jag tror nog att en lite större del är att om det skulle släppas publikt kommer Viasat patcha det och sen är det helt kört för dom, så därför hålls det nog lite down under.
Om det nu finns nån som utför detta mot betalning så skulle jag nog vara intresserad. Börja tröttna totalt på att ha en extra box i källaren och ett extra kort bara för att få tillgång till via-hd där nere.
Skicka gärna pm.
God Jul.
Skickat från min HTC Sensation XL with Beats Audio X315e via Tapatalk 2
Kan bara hålla med alla ovan skicka PM är mycket intresserad
God JUL på er
Problemet är att dom stängde hålet i mjukvaran som gjorde det möjligt att dumpa koderna från boxen. Sen att dom bytte till nytt caid gjorde inte saken lättare heller.
Men för de som har kvar gamla grejer finns det lösningar.
Hohoho God jul osv.