Verkar fått in fel image i dreamboxen.
Hur får man in rätt bootloader till boxen ?
Utskriftsvy
Verkar fått in fel image i dreamboxen.
Hur får man in rätt bootloader till boxen ?
Mini usb finns det nån guide på det? Jag har 2.10
Vad ska man ta hem för program till datorn så den känner igen Dreambox en.? Jag tänkte köra gp3 och mgcamd
Vad hade du för msn ?
Lyckas nu få kontakt med dreamboxen med dreamup. Men då stnnar dreamup och det står.
upload completed waiting for acknowledge.
Tack Laron för en underbar guide de va strålande .
Jag löste det problemet jätte enkelt. Ladda ner detta program så kommer det gå hur enkelt som helst.
http://dreamoem.com/showthread.php?1...nigma2-EDition
Denna hjälpte mig när jag inte fick igång min DM800 efter att ha flashat Openatv. En senare Optiflasher.
http://www.yassinov.com/forum/showthread.php?tid=138
Lånar denna tråd... har införskattat mig en klon 800 hd se och gick in på openpli å ladda hem nyaste firmware. Skulle flasha som vanligt å nu dyker plötsligt R01 no ca found upp å jag kommer inte åt boxen.. inte ens med optiflasher. Någon som kan hjälpa tips?
Läs tråden så fixar du den. Du kan inte ladda orginal från Openpli i din klon.
jag läste just tråden för andra gången och då nämns dreamup och optiflasher. Inget av dessa program får kontakt med min box. så jag vet fortfarande inte hur jag ska lösa problemet. Å vars hittar jag rätt firmware
Om jag kopplar med mini usb å använder dreamup så hittar den boxen men sen står det bara "waiting for acknowledge"
Edit2: googla mig fram å höll inne mini flash knappen , har lagt in en rätt image nu också, tog en från linuxsat-support sida.