Gör ett vanligt remotekort så försvinner problemet med röda rutan!!
Utskriftsvy
Gör ett vanligt remotekort så försvinner problemet med röda rutan!!
Hur gör jag ett vanligt remote kort....jag har gjort au/remote och vanligt Au tidigare med hjälp av dom bra guiderna...
men jag är fortfarande väldigt grön på detta :oops: kan du ge ett snabbt tipps hur jag får det till att bli enbart remote...vore jätte tacksam..
Hej
Ladda ner 34geocomhemfilen från plus.isgreat.tv/files.htm och lägg in dina nycklar på eehexfilen med secanix
Gör precis som du gjorde aukorten men använd denna fil, det är det enda som behövs.
Lycka till !! :D
Jag fick igår problem med min Sagem box fick röd ruta som alla andra.. men när jag satte på mitt X-Sat(Shark-Box) så fungerade den felfritt....
inte en ända gång blev det nåt på den....
Jag kör ju guldkort med samma filer på båda två.. eventuellt skickar Comhem uppdateringar till boxen...
... eller så gör man så här:
Man kan göra ett AU kort som vanligt men ta bort MK nycklarna från providern mellan MK00 - MK07.
Använd sedan MorpHex som vanligt så fungerar det klockrent :)
Men då blir kortet remote och inte au eller?
Jepp!! Det blir remote. Har nyss gjort ett och det går finfint.
Och andra sidan så finns det filer med AU/Remote som fortfarande fungerar. Men det gäller bara och hitta dem. :roll:
Kan tyvärr inte dela med mig. :cry:
Man behöver inte bränna om korten.
man kan göra dom till remote genom att knappa in Vissa koder
Om man har AU kort och vill att den röda rutan ska försvinna som kommer upp var 5:te minut, så finns det några alt att göra.
1. man kan försöra sitt AU kort med hjälp av att knappa in denna kod.
1240 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 men OBS!! mk:s förstörs Så det blir bara ett Remote kort av det.
2. Om man har brännare så kan man göra ett rent remote kort så slipper man det också.
3. Skaffa ett funcard med slipstream filer så kan man fortfarande ha AU och det också att remota in nya koder till PPV om man vill det.
Mvh Hoqqe
Jag kör AU på funcard med slipstream filer men för mig e Canal+, tv1000 och ppv körda. Har provat lite olika slipstream filer men de funkar inte ändå. Vilka filer använder ni som får det att funka?
Brände ett AU Guldkort till en kompis för ett tag sen och han kör den på en gammal ouppdaterad macabbox utan kanalproblem.
:D Jag kör med ett silver och det fungerar perfekt oxå
Jag kör AU på guldkort och jag har heller inte några problem.
:D :D :D
Mvh Hoqqe
Citat:
Ursprungligen postat av Reddevil
Fan om man måste gå tillbaka till guldkort igen...
1. man kan försöra sitt AU kort med hjälp av att knappa in denna kod.
1240 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 men OBS!! mk:s förstörs Så det blir bara ett Remote kort av det.
-Jag undrar om det är någon som försökt med denna metod, så det verkligen fungerar....???? :roll:
Ja det fungerar. det den koden gör är att den nollar MK01 på AU kortet.. utan den kan inte kortet ta emot uppdateringar och därför blir en remote...Citat:
Ursprungligen postat av Razormaid
;)
Har någon en förklaring varför bla canal+ ej fungerar med ett funcard med slipstream. Trodde att detta var en säker variant mot fakekoder.
@Lelle,
Det är ett säkert alternativ mot fake koder. Du har dock ett PPUA som inte har ett giltigt abb på Canal+. Prova att skruva på sista byten i PPUAt under 00 88 00 (sk CustWp). Under förutsättning att ditt kort fungerat tidigare bör detta hjälpa.
Ex: PPUA = aa bb cc dd. Prova att ändra 'dd', men inte övriga bytes. Prova dig fram med olika om det inte funkar vid först försöket. Med en log kan man få det att funka direkt iofs.
/Spock
men vafö går det inte att ha ppv, C+ och övriga kanaler samtidigt? (GK) Här verkar de va antingen eller...
Visst kan du har alla kanaler samtidigt.. det e bara o fixa en remote kort med alla de senaste Op nycklar...
Till spock.
det konstiga är att mitt funkar och jag har ej canal? på mitt abb. polarns kort strular och han har abb.
@Lelle
Jag svamlade nog lite. Det krävs nog bara att du har ett PPUA som undviker fake koderna. Kolla med din polare att han verkligen har angett sitt original PPUA. Vissa nollar ofta sista byten vilket inte är att rekommendera.
/Spock
Jag har ett GK/AU (sagembox) som fick röd ruta igår. Bootade om boxen, vips var rutan borta och allt funka.
//Blash
Håll dig gärna till de trådar som finns ang detta, så slipper vi ha 200 gällande samma sak.
*Tråden ihopklistrad med en annan tråd*
Kan comhems utskick av fejkade koder pågå hur länge som helst eller är det möjligen såpass resurskrävande (och därmed tidsbegränsat) att man kan nöja sig med att avvakta tills de slutar ? Tekniken / taktiken är väl inte helt ny ?
Inget problem alls för Comhem. De kör sannolikt vidare som nu tills det byter system helt.
/Spock
Kopierar in ett inlägg som jag skrivit i en tråd som hör till denna eftersom folk fortfarande tycks droppa in från semestern och skapar nya trådar om samma sak.
"Jag kom också hem från semestern häromdagen. Upptäckte att jag inte hade dessa nämnda kanaler så jag började leta fel här på forumet. Tänkte slå in koden för avkodningen av AU nyckeln för att skapa ett remote när jag kom på att jag kunde leta efter koder under "Koder"
Så till er som liksom jag inte är så hemma på korten.
KOM IHÅG ATT LETA EFTER NYA KODER OCH SLÅ IN DOM INNAN NI BÖRJAR FIPPLA MED KORTET. OBS!!!"
Till "Hogge" eller nån annan som vet
Funkar fortfarande dessa koder "1240 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107" att knappa in och sbba sitt au kort och göra det till ett remote kort??? I så fall vilken kanal ska man stå på
Funkade fin fint för mig. Min kortbrännare är uttlånad och jag
har kort some både är AU och remote. Men detta funkar ju
inte speciellt bra när jag använder guldkort då så snart jag har
remotat in en kod och comhem sänder ut en falks så autokodar
kortet om sig :(.
Men med hjälp av denna kod så mycket riktigt avaktiveras
autokodningen. Så jag kunde utan problem remota in en kod
och se all kanaler igen.
Tusen tack grabbar !!
När jag skulle skriva in koderna kom det fram att den var låst och jag skulle försöka igen om 24 h. För det är väl under Byte av hemlig kortkod som koderna ska skrivas in?
FABBEAIK-->kolla i http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=1733 :wink:
Om man ställer sig poå tv1000 och knappar in den befintliga kod som gäller då man sitter med ett au gk så kommer kortet att fungera som ett remote eller löser det ingenting??
Jag antar att du menar den koden för att göra kortet remote? Du kan stå på vilken kanal som helst. Det är de första fyra decimala siffrorna som avgör vilken nyckel du ska ändra, i detta fallet mk 01
Knappa in 1240 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 för att ta bort aufunktionen på kortet, sen kan du knappa in koderna för canal+ tv1000, men obs.....du förstör din mk och kommer inte få det au igen om du inte har nyckeln uppskriven nånstans
Okej då börjar det ljusna lite,,,det kanske är lika bra att göra om det nu för enda skillnaden mellan korten är väl att man själv får uppdatera de "vanliga" kanalerna??
En fråga till bara,,,eftersom jag aldrig använt remotekort tänkte jag bara fråga hur ofta sådana uppdateringar sker om det är varje dag, en gång i veckan etc??
Jag har kommit på en grej eller jag märkte en grej.
Jag brände av ett kort där abonemanget blev infört i maj... På det blev det helt konstiga nycklar och rutan kom fortfarande upp.
Sen hämtade jag ett annat org.kort som är betydligt äldre, där var det riktiga nycklar.
Vad jag vill komma fram med detta är, det verkar som nogorlunda nya org.kort funkar inte. Men dom äldre korten funkar.
Jag kan ha tok fel, men det funkade när jag nadvände mig av ett äldre kort.
Diggar denna sida...!! Riktigt bra att den finns.
Det är bara att comhem skickar inte fake nycklar till alla kort..
Så vissa kort klarar sig utan röda rutor var 5:e minut.
Mvh Hoqqe
Jag kör fortfarande felfritt med Fun med Slipstream....
Okej, då hänger jag med..!!
Saxat från pf."..
"...MorpHex 3.7 innehåller lösningen till ComHem för Guldkort genom filformatet Geo34CW som bara uppdaterar på rätt CW och därigenom ignorerar de falska nycklar som ComHem skickar ut och sabbar C+, TV1000 och PPV. Utöver detta finns lite "eyecandy" genom att man nu kan få MorpHex helt eller delvis genomskinligt på nyare versioner av Windows, faktiskt mer användbart än det låter, speciellt om man kombinerar det med "Always On Top"-läget...
Har inte testat själv men verkar lovande:)
Det låter finfint.