Hmmmm.
Men varför ska fejan vara med på allt elände, snälla stäng av skiten. Det tar ju 1-2 MINUTER (eller ännu mer ibland) att öppna en tråd pga. Väntar på......
Utskriftsvy
Hmmmm.
Men varför ska fejan vara med på allt elände, snälla stäng av skiten. Det tar ju 1-2 MINUTER (eller ännu mer ibland) att öppna en tråd pga. Väntar på......
Hur menar du nu ??
Jag har inga sådana problem kör Windows XP och IE8
Har iofs aldrig varit in på det där fazerbook, så det inga inga som helst rester efter det heller.
Så byt OS ska du se att det blir bra, för här är det sekundsnabbt.
Hmmmmm.
Men snälla, det är INTE jag som pratar med ansiktsboken, utan Comhit. Säkert någon reklamgrej. Och spelar ingen roll vilken läsare eller os, kommer titt som oftast.
Hmmmm.
Inte rört någonting, utan så fort man öppnar en tråd, så står det "Väntar på :connect.facebook.net", sedan dyker tråden upp, men det tar från ingen tid alls till 2 minuter. Och jag har 100/100 fiber.
OJ
bytte hårddisk till 64bitars Windows7 och 64bitars IE9
rock solid, snabbt som bara den
absolut fel hos dig
edit:
Kan man från att förespråka Gemini in absurdum byta till OpenPli in absurdum
så händer väl samma med linux och windows när som helst
får inget sånt här heller låter väldigt lustigt
kolla om du har fått virus eller något
eftersom facebook har . com så låter det galet
men läs här
http://www.donottrackplus.com/trackers/facebook.net.php
Har haft samma fenomen. La till facebook.net i no script för ett tag sedan för att slippa skräpet.
Kan ni inte stryka detta ur källkoden på den här sidan?
"<script type="text/javascript" src="//connect.facebook.net/sv_SE/all.js#appId=&xfbml=1"></script>"
Hmmmm.
Har inget med webbläsare, operativ, trojaner eller virus att göra utan det som seti hänvisar till i källkoden för comhit.net. SNÄLLA ta bort skiten.
Märkligt, jag var på jobbet inatt och där upplevde jag precis samma fördröjningar som du klagar på. Men här hemma går det snabbt och bra! :)
Undrar om skillnaderna beror på ISP eller något annat...?
Helt ärligt det enda stället jag ser "Väntar på:connect...." är fliknamnet,
och det är ju för att trådnamnet visas där, och i några inlägg förstås.
Byt till Windows 7 och Chrome, har ALDRIG haft dom problemen, så MÅSTE ju bero på att du inte kör med samma grejer som mig, kan inte se något annat.
Hmmmm.
Som sagt beror INTE på operativ, webbläsare eller operatör, utan på comhits webbsida.
Körde lite trace nu precis. Ingen anslutning till connect.facebook.net förrän man öppnar en tråd och då körs detta:
GET /sv_SE/all.js HTTP/1.1
Host: connect.facebook.net
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Ubuntu; Linux x86_64; rv:19.0) Gecko/20100101 Firefox/19.0
Accept: */*
Accept-Language: en-US,en;q=0.5
Accept-Encoding: gzip, deflate
Referer: http://www.comhit.net/showthread.php...t-facebook-net
Connection: keep-alive
I övrigt så görs en anslutning till google-analytics.com strax innan. Annars är all trafik till/från comhit.net
Den delen av sidan som tar längst tid att ladda är det som går till facebook.com (222ms)
fungerar på mitt operativ, med min webbläsare och min operatör, på comhits webbsida
Har ni sniffat trafiken och kollat?
Det är ju en sak att browsern hämtar något från FB, en annan att det går långsamt.
Det gick inte långsamt för mig men det var någon trafik till Facebook ändå.
Att det går långsamt för vissa beror kanske på olika routing till FB.
Hmmm.
Men då frågar jag än en gång VARFÖR måste fejan vara med öht ????? Finns väl ingen som använder skiten.
Matkoh hur är det ställt egentligen, bara för att du inte använder facebook betyder det ju inte att ingen annan gör det. Allt måste ju inte vara som du tycker och tänker, du måste väl se till alla andra också, du är inte ensam på detta forum och det är inte din åsikt som gäller även om DU tror det. Så försök nu fixa så att du får snabbare svarstider från facebook, så vi andra kan få roa oss med facebook om vi vill.
Eftersom jag använder Windows, så finns det väl INGEN som använder Linux eller något annat OS, eller hur är det nu?
Vi är alla olika och använder olika saker och har olika intressen och tur är väl det.
Jag håller fullständigt med om att man bör respektera andras val av operativsystem m.m. utan en massa tjafs. :)
Men eftersom jag inte själv använder Facebook så förstår jag inte kopplingen mellan Facebook och detta forum? Varför finns det en länk till Facebook i forumets html-kod? Vad är finessen med det?
Känns som att admin eller någon annan bör svara på anledningen till att Facebook är kopplad till comhit. Dock störs jag inte av det då jag nästan uteslutande använder mobilen och tapatalk. Jag använder inte heller Facebook utan jag föredrar att umgås och konversera med mina vänner på riktigt istället. Sen finns det väl fördelar med Facebook för de som uppskattar den typen av umgänge.
Om du tittar längst upp på sidan så finns det en gilla knapp (tumme upp) och det är väl för att man ska kunna gilla tråden och sedan dela den på facebook, så vännerna kan se det. Förstår heller inte varför det ska vara så, men nu är det ju så, så då är det ju bara att gilla läget eller strunta i att gå in på detta forum.
nu är det ju inte staten som driver denna sidan (tack o lov), så vi kanske inte är piskade att gilla läget...
vi har väl alla möjligheter att t.ex ha en omröstning, för att försöka påverka comhit:s ägare åt ett eller annat håll, huruvida fb-kopplingen borde vara kvar eller ej.... :)
Nu vet jag inte vad språkpolisen har för befogenheter... ;)
Men jag respekterar att andra människor är likvärdiga och har sin fria vilja att göra sina egna val baserat på deras preferenser. D.v.s. jag tycker det är helt OK att de får välja vad de vill.
Om jag istället hade accepterat det som du föreslår så låter det i mina öron mer som att jag egentligen tycker att de har fel men jag låter dem tycka det... Inte lika trevligt.
Så jag är rätt säker på att det som jag säger är det jag menar. ;)
Men du får gärna tycka nåt annat om du vill!
ok, jag såg bara till ordets betydelse...och antog att du använt det lite slarvigt..........fel av mig, sorry!
om du vill akta, högakta, värdera, vörda, visa respekt för, hedra, ära, uppskatta, ta hänsyn till, följa, hörsamma, lyda, foga dig i, åtlyda någons val av t.ex ett os...är upp till dig, och din fria rättighet...
men jag nöjer mig med att fortsatt acceptera människors olika ståndpunkter och val...
(för er som undrar vad det är för konstiga ord jag slänger ur mig, så är det synonymer...alltså ord med samma betydelse som respektera) :)
Fortsätter väl OT jag också då
Ska ni förstå varandra får ni nog byta språk för svenskan är svår där, två exempel.
1)
Bestrida
a) säga nej till ett yrkande b) säga ja till en kostnad
?? Vad betyder jag bestrider fakturan, som folk ofta säger ??
2)
Du har druckit ur två mjölkpaket !!
a) tömt 2 paket b) påbörjat 2 paket
Ja vad kan menas
mm
Ja, vi har nog kommit tillräckligt OT så det kan räcka att sluta här.
Jag tror att innebörden av vad vi vill säga har kommit fram.
yxan är nedgrävd...och no hard feelings... :)
Hmmmm.
Nu är felet tillbaka igen sedan ett tag. Tar 2-5 minuter att komma in på en tråd. Testat med Win-7 & IE, Ubuntu & Firefox, Chrome samt Opera, Fedora & Firefox, Chrome samt Opera. Samma sak på alla burkarna.
Snälla kan ni inte ta bort kopplingen mot Fejan !!1 Vem vill ha sånt skit på ett "seriöst" forum ????
Inga problem hos mig kör xp och firefox.
Sådär, jag har stängt av allt som har med Facebook att göra nu. Har dock aldrig upplevt detta problemet själv, men vi stänger av det en tid och se. Återkom gärna i ärendet hur ni upplever det framöver.
Hmmmm.
Vilken skillnad !!! Så här snabbt har det aldrig gått. Tack.