HEJ!
Vad är skillnad mellan VU och dreambox ??? klara vu cccam och mgcam ???
mvh
oka
Utskriftsvy
HEJ!
Vad är skillnad mellan VU och dreambox ??? klara vu cccam och mgcam ???
mvh
oka
VU+ är i princip "märkes"-kloner av dreambox, och kör mjukvara baserad på samma grund. Så de kan allt som dreambox kan.
Märkeskloner var en märklig jämförelse. Går det att jämföra en Fiat med en Mercedes?
men VU är mycket bättre cpu och Ram och den kan klara 1080p med en gig nätet , dvs VU hårdvara mycket bättre och box billigare
Duo² kostar 4800
db 8000 kostar 8000
men vu är mycket bättre hårdavare .
VU solo2/duo2 kan transcoda och är himmla snabba.
åtminstone nya DB kan mms, som inte VU kan.
edit pucktvåafråga, varför ska du ha ut 1080p på nätet ??? eller är det en mediaspelare du är intresserad av
Köp du en sådan, du blir nöjd tror jag oavsett om du går på solo2 eller duo2.
MEN, om du går på duo2 kolla så du får de tuners du vill ha:
köp ingen T-tuner, jag kör USB DVB-T2 tuner.
Kolla vilka S2 tuner du får och du vill ha, typ twin resp singel.
det är väl ingen kanal som sänder i 1080p
själv laddar jag ner filmer i sämre upplösning :)
cammar fungerar, lite besvärligare i blackhole än i openpli, men förordar bh.
mms, tror jag är något matkoh håller på att lära sig nu, såg att han skrev i någon tråd att han hade en W7:a.
typ licensierat streamingprotokoll från M$ som tyskland får köra men inte korea.
men det kanske finns ngn lösning ??
edit lite besvärligare att installera cam's menar jag
Hej!
Har haft alla typer av dreambox i många år. Men nu har jag bara Vu boxar.. Jag tycker dom är är mycket bättre än Dreambox. Vu Solo 2 är helt överlägsen... Personlig åsikt......
Tycker det går alldeles utmärkt att kalla dem så. Klon behöver inte ha någon korrelation med kvalitet. Jämför t.ex. med Power Computing som tillverkade licensierade Mac-kloner på 90-talet som var både billigare, kraftfullare och körde samma mjukvara.
Alla enigma-baserade boxar är ju en sorts kloner. Kallade dom så för att skilja dom ifrån Kina-kloner, som utger sig för att vara dreambox.
Ja det gör det väl på flera sätt, vad det skulle ha för relevans vet jag dock inte.
On topic: Köp du en VU+ box, de är bra och prisvärda boxar.
Jag får ta tillbaka mitt påstående om att mms streams fungerar i vu+ vilket jag trodde. Jag har själv inte än ngn sådan box men funderar på att antingen köpa en duo2 eller solo2. Men att streams inte fungerar är för mig inget skäl att ändra mig.
Vad exakt vill du se genom streamsen? Fast man skulle kunna tycka att det borde gå med tsmedia men icke tydligen
Detta fungerar inte heller antar jag...http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=238191
Nej, jag personligen saknar ej mms.
Vad det nu har med TS att göra, vilken innehöll en "VS" förfrågan
och jag angav vad jag trodde var skillnader och fortfarande tror.
För att fortsätta OT avseende andra format så har ett trevligt antagligen stulet nick gissat lite här ,,,
edit: om man måste vara reggad så är det fungerande exempel på rtmp och rtsp
edit2: har ju en gammal data under TV:n också frun kör lite silverfox (heter det så) och
andra konstigheter ibland. Annars skulle det ju gå att transcoda och restreama till STB också, men då startar väl fläktarna på datan. *silverlight*
http://www.vuplus-community.net/board/threads/some-questions-before-buying.13923/#post-104742
olika SoC
kolla deras matrix
http://vuplus.com/productDuo2.html
Här kan du jämföra alla VU modeller http://vuplus.com/
edit mycke nu 46 heter den
bla. här kan du jämföra BCM7425 med BCM7356 http://www.broadcom.com
Jag skrev "nog" eftersom jag inte visste. Och du hade rätt, drivrutiner saknas. Tyckte det var konstigt eftersom väldigt svaga boxar har stöd för det, plus att det är så gammalt. Många kallar dessutom RTSP och RTMP felaktigt för MMS eftersom en MMS-länk ibland används för att starta anslutningen. Och RTSP/RTMP ska fungera på VU+boxar.
Du har rätt i att det var relevant med att MMS inte stöds. Jag ursäktar mig om du blev upprörd av att jag bad dig att skapa en egen tråd, tänkte bara att det hade varit smidigare för TS att slippa den vidare diskussionen.
Är det jag som har ett stulet nick? Isf visste jag inte att det redan var taget, och jag får be admin hjälpa mig att byta.
Nä, det är "knäppisen" som skrivit inlägget i bh forat som stulit nicket. dit jag länkar. angående att de andra prokollen stöds, men du kanske inte öppnade länken.
Nu upprepar du att de stöds eller bekräftar om det låter bättre.
fö har det öht inget alls att gör med hur stark boxen är avseende mms, se #11 "licens"
sedan att andra "tjuvlånar" det är en annan sak
Ditt inlägg var lite snurrigt upplagt så jag förstod inte riktigt vad du menade.
Jo, för ibland finns det öppna och helt lagliga implementeringar av codec, t.ex. h264 vs x264. Då kan man välja att avkoda med ren CPU-kraft. Svagare enheter som inte har CPU-kraft nog, nyttjar ofta dedikerade chip. Dessa chip får man dock betala olika mycket för beroende av vilka codec man vill ha stöd för, t.ex. MPEG-2 och VC-1 till BCM2708 i Raspberry Pi. Tror faktiskt VLC kan mjukvaruavkoda MMS
Va bra att du tog upp h264, då kan vi avsluta sidospåret där.
För den får jag nog av på jobbet, gissa 3 gånger ska du se att du gissar rätt alla tre gångerna vad jag jobbar med :)
EOF