-
crossepg problem
jag har länge kört med crossepg och detta har fungerat utmärkt, men den senaste veckan så har den slutat att uppdatera dom svenska kanalerna, och efter närmare titt så ser jag att dom svenska kanalerna tagits bort på deras server, finns det något sätt att lösa det? med någon annan server kanske?
är det någon som vet någon sådan ,eller kanske rentav byta epg plugin?
-
kör du xepgdb ?
och vill fortsätta med crossepg prova då xmltv istället......
-
jag har provat med xmltv men jag får inte upp någon epg efter att boxen rebootar, vetikatten vad som är fel.
-
det är väl något som skiljer oss emellan då, för det fungerar för mig.
Kör zap-timer jag tror de brukar ange att motor-s kanalerna, comedy, tv6 mm fungerar för båda våra 2 nordiska providers.
Om det nu var dessa det gällde.
du har inte fått ReadOnly (ro) satt , där du försöker spara ??
-
Hmmmm.
Använd OpenPLis egen EPG, funkar perfekt.
-
det gäller viasat och Canal digital, inget fungerar längre, jag sparar epg:n på hårddisken, det har alltid fungerat tidigare,går jag in i hårddisken så ligger epg filerna där men jag får inte upp något info på kanalerna, märkligt.
-
finns openpli epg att ladda ner någonstans?
jag kör med blackhole, den kanske inte passar där?
-
Hmmmm.
Jag lägger bara en zaptimer på Viasatmotor & Comedy central
-
då förstår jag vad ni merar med zap timer, jag provade att gå till Comedy central och vips så hade jag epg:n fullmatad, jag provade även viasat motor, men den uppdaterade inte tv 6 vad jag kunde se.
-
Byt till XMLTV (Rytec) i crossepg välj Rytec Sweden samt uppdatera XMLTV providers.
-
detta fungerar inte för mig, men det fungerar däremot att zappa till dom kanalerna som "inhåller" epg.n efter det så har man epg för 1-2 veckor framåt.
-
Löste det sig med de andra kanalerna också ??