Vet att denna fråga säkert dykt upp förut (men jag hittar inget)
Sitter med DreamStream-E2 idag och det fungerar väl helt OK, men ibland lite ostadigt.
Finns det något annat bra program för att streama från Vu -> PC?
Tack på förhand!
Plastanka1
Utskriftsvy
Vet att denna fråga säkert dykt upp förut (men jag hittar inget)
Sitter med DreamStream-E2 idag och det fungerar väl helt OK, men ibland lite ostadigt.
Finns det något annat bra program för att streama från Vu -> PC?
Tack på förhand!
Plastanka1
Det bästa är väl att installera VLC på PC:n och sedan surfa in på webif i Vu+ och klicka på TV-ikonen i kanallistan.
Funkar skitfint i Firefox!
Välkommen till forumet och var inte rädd för att söka efter information men tydligen är vissa rädda för det så håll till godo........http://www.comhit.net/content.php/23...B6ver-Internet
Det går ju annars att spela in till hårddisken och sen spela upp det i vlc. Har du en smartphone så ladda ner vu+ player då kan du från telefonen ställa i timer osv. Jag ändrade webif porten till 8899 och öppnade då 8001,8002,8899 tcp I appen aktivera enable remote och även transcoding 8002 Sedan i inställnigarns för boxen i appen ändra porten 80 till den nya webif porten spara sedan
eller varför inte klicka på TV-ikonen för favoritlistan,
då kan du spara en m3u med alla kanaler i den favoritmappen.
Då behöver du inte surfa dit igen på ett tag,
utan väljer kanal i spellistan i VLC
Bifogad fil 2007
I VLC: Visa > Bocka för "Avancerade kontroller" > Starta stream och tryck på knappen med den röda cirkeln.
Dock så bör du hålla dig till det atomized och nicolito. Nämligen att spela in i boxen. Sen kan du överföra filen till din dator. Antingen via webif eller via FTP, USB etc. Filerna går att spela upp på datorn.
VLC kraschar lätt. Inte rekommenderat.
Tack så mycket för hjälpen boys!
Går över till VLC istället, blev ju rätt smidigt med nyburgare´s lilla knep :)