Hej kan man uppdatera en gammal bootloader typ 76 till 84d. Gäller dm 800hd clone mvh wikings1
Skickat från min C6833 via Tapatalk
Utskriftsvy
Hej kan man uppdatera en gammal bootloader typ 76 till 84d. Gäller dm 800hd clone mvh wikings1
Hmmmm.
www.dreamboxupdate.com
Clone jag har kunskaperna o Flasha men undra bara om det går att uppdatera dom gamla
Ju det kan du göra från ssl76 till ssl84d
ladda ner här
Ok tackar för infon dreamoem är ju bra den med för sim boxar
hm bootloadern är inte 76 utan 70 och verkar inte gå att uppgradera.så här dtår det på sidan när man är i flash läge
[FONT=Tahoma]Booloader version: Dreambox Second Stage Loader BUILD #70, built 20081211
[/FONT][FONT=Tahoma]device info[/FONT][FONT=Tahoma][/FONT][FONT=Tahoma]firmware upgrade[/FONT][FONT=Tahoma]
någon som har någon ide[/FONT]
Vad står det?skriv gärna eller ta en bild på det.
det står second stage bootloader version 70 och ett datum 2008 nånting.
googlar jag så verkar det inte funka o uppdatera den bootloadern till 84d
det händer inget när jag valt nf filen och trycker uppload. kör Explorer. kankse skall testa firefox
det händer inget när jag valt nf filen och trycker uppload. kör Explorer. kankse skall testa firefox
Suck fick in den men nu står det sim 201 ca error
Hej.
Hade samma fel på en dm800hd jag hade. Din är för gammal för att uppdateras. Tror max bootloader är #76 om jag minns rätt då det inte går högre med sim 2.01.
Löste det genom att köpa ett nytt sim kort till sim 2.10 och då gick det smärtfritt.
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Ska fixa det imorgon. Finns det någon bra image till så gamla boxar?
Nej. Inget jag hittade iaf. Därför som jag köpte nytt simkort.
Beställt ett nytt sim till boxen. Då borde senaste openpli funka. Tack för hjälpen
Ja det är clone
Hej nu har jag bytt till nytt sim och la in senaste openpli 4 men har fortfarande ett problem. Hd kanalerna funkar inte blir ingen signal på dem. Kan det vara för gammal tuner i den?
Hur är dina LNB's? Har du tillräckligt bra sat signal?
Det är en kompis box. Det kommer upp det röda krysset där det står pip eller pat något på hd kanalerna och kanalerna är rätt freq mm kan det va diseq?
Va? För gammal? Jag har en väldigt gammal box och kör numera 84D. Började med 72x tror jag. Problemet är att många försöker köra in second stage bootloaders som är gjorda för DM800HD SE till sin DM800HD. Det är alltså två helt olika boxar. På samma sätt som 2.01 och 2.10 kräver rätt version. Det brukar sitta en lapp på boxen vilken typ av SIM som man har.
Denna började på 70 och har inte kört in för se modellen
På min funkar bara OpenPli 2.1. Men kör jag opatchade versioner så har den problem att hitta tunern över huvud taget.
Försök få tag på en färdigpacthad image med 2.01 (eller om du nu har bytt till 2.10) stöd. Min är från 20131123 och funkar fint.
Va? Pratade jag om bootloader för DM800SE? DM800HD och DM800SE är 2 olika boxar så därför givetvis 2 olika bootloaders.
Upptäckte att jag skrivit fel. Finns äldre DM800HD med Sim 1.0 och de klarar bara upp till #72. Sen finns det Sim 2.00 som även de inte klarar senaste bootloader. Men från 2.01 och uppåt så är det inga problem att köra bootloader #84D .
Dvs det var en box med Sim 2.00 som jag hade inte lyckades uppdatera till nyare bootloader utan slutade att jag köpte ett Sim 2.10.
Körde in senaste openpli 4 men hd kanalerna blir det röd skyllt pat not found eller vad det står skumt.
Kan det va tunern som inte klarar mpeg4
Vilken leverantör? Jag hoppas du känner till att Viasat HD är parat och ej fungerar (för vanliga dödliga).
I övrigt kan jag inte hitta någon tillförlitlig info om DM800 någonsin har levererats med en tuner utan DVB-S2, man vet ju dock inte med klonerna. Du kan ju prova någon icke HD-kanal som ligger på S2.
Nä inte viasat hd ska kolla signalen hos honom att det inte är det som spökar