Är det bara jag som har dåligt ljud på TV 3 HD ?
Utskriftsvy
Är det bara jag som har dåligt ljud på TV 3 HD ?
Jag kör openpli och har också en del störningar på ljudet på just Tv3HD, har det inte på en orginalbox kopplad till samma TV vad jag kunde märka
samma här, Openpli dm500hd.
Någon som har någon teori?
kollade nyss kör 500hd orginal + openpli 3.0 men inget problem med ljudet
Inga problem här, vit originalbox, Canal Digital.
hörde nu samma problem på tv3 hd på cd men tv 3 på viasat inget
problem där har ja tyvärr inte hd
samma problem för mig med dm500 hd org box via hdmi och optisk utgång. Jag kör ljudet via hdmi till tv sedan optiskt från tv till usb-dac.
spelar ingen roll om jag kör ljudet direk från mottagaren till dac, låter lika dåligt. Får för mig att det är vänster kanal som låter som den överstyr,skorrar. detta är inte hela tiden utan vissa program och reklam inslag
Problem för mig med som ni övriga beskriver, tycker mig även att ljudet är osynkat rätt ofta då bara när det inte är reklam?
Har samma problem kör en dm7020hd och dm800hdse med pli 4.0 kv 3.2 och det är bara på tv3hd för mej är det musiken som blir överstyrt tal funkar alltid om än i osync
Jag har också samma problem, nu även på TV4 HD.. Verkar som det främst gäller några av HD-kanalerna. Kör inte med Openpli utan newnigma2 (v3.3.2). Verkar som det dåliga ljudet kom den senaste månaden eller möjligen förrförra månaden.
Jag har exakt samma problem DM800HDSE (Klon) jag ändrar AC3 nedmixing så fungerar det men det är ändå störande...
Tacksam om någon har lösningen, har samma problem på både 3 & 4hd
Jag har ingen som helst aning om vad era problem beror på.
Det jag vet är att här hos mig (sat) är det inga som helst problem med ljudet.
Oj jag är inte ensam, har upplevt problem med TV4 HD, TV3 HD och Cmore First HD
Finns ju många HD-kanaler som fungerar ändå tycker det blev bättre när man ändrade AC3 nedmixning men då blir volymen så låg så man måste höja massor.
Kör DM800SE med OpenPLI 4
Jag har fått samma problem... Det är nått i AC3 strömmen på vissa kanaler som AC3-mixern inte tycker om. Det låter ungefär som om att det är alldeles för hög input på ljudet. Vilket resulterar i skränigt ljud.
Slår jag av AC3-mixern har jag fin fint ljud. Men då måste jag använda fjärren för förstärkaren för att höja/sänka ljudet vilket jag tycker är alldeles för jobbigt
Ingen som hittat någon lösning? man kan ju köra bara högerkanal men hur kul är det??
Hej på er alla som skrivit här. Jag har precis samma problem med framförallt TV3 o TV4 HD och även C More First HD. Det jag tänkte att någon eller flera kan göra som sitter med ett abonnemang hos C More, ring dit och klaga på ljudet. Jag ringde i förra veckan om detta men fick bara till svar att jag var den första som ringt och att vad dom visst fanns det inget fel. Men felet finns hos mig både på min DM 7020HD och även på min Canal Digital HD mottagare.
UPPMANAR ER SOM HAR ABBONEMANG, RING OCH KLAGA...
Har testat att byta tuner utan framgång. Har även testat flera olika images.
Om man stänger av och sätter på AC3 nedmixningen så hjälper det en liten stund. Iaf med 800HDse-ferrari och openpli 2.1
Dock borde detta vara något som kan fixas av någon kunnig.
Garantin måste väl gälla ??
ingen som kommit på något?
Samma bekymmer på fyra olika boxar.. Så måste vara CD som gjort något med ljudet just på Tv3 HD o TV4 HD ?
Är det fortfarande konstigt ljud om ni kollar via OpenWebif?
Men testa kolla via OpenWebif. Då vet ni ju 100 % att det är något med sändningen. En sak jag kan säga till 100 % är att jag inte har några som helst problem med ljudet hos mig. Kan inte du eller ni andra också lägga upp en inspelning? Går att spela in via VLC föga enkelt.
Jag fattar inte varför ingen av er har gjort detta. Nu har jag gjort två inspelningar, TV3 HD (Sirius) och TV3 HD (Thor). Jag satte båda inspelningar exakt samtidigt, men ändå ligger Thors inspelning 20-30 sek före. Har väl att göra med signalstyrka eller nåt sånt.
Jag kan säga att jag inte hör några problem alls på varken eller så jag vet inte hur ni får det till att det är sändningen det är fel på.
Nu påstods det att det är sändningen det är fel. Jag ger er tvättäkta inspelningar som är helt orörda för att bevisa att det inte är sändningens fel. Om ni precis som mig inte hör problemen i dessa sändningar då är det ju uppenbarligen fel på eran utrustning. Testa själv att spela in vet jag.
Att man ska få skit för att försöka hjälpa till...
Det var inte det jag mena... Ge dej skit
Problemen har inte funnits tidigare. Helt plötsligt får en massa folk samma problem med ljudet på samma kanaler.
Slutsatsen man kan dra är att ljudet i sändningen har ändrats en aning som vissa modeller av boxar inte tycker om. Jag är väl medveten om att det finns boxar som inte har det problemet eftersom jag äger en sån
Hej
Jag hade samma problem med "skorrigt" ljud vid musik på tv3HD och tv4HD på Thor när jag hade SNR ca:80%. Idag skruvade jag lite på parabolen och fick upp SNR till 90% och ljudet är perfekt nu.
hjälper inte ja har 90 % o 19 i agc på tv4hd ändå brusar de vid basljud eller musik
dock så har jag bättre ljud på 4,8as tv3hd alltså på astra är det bättre än 0.8THOR
Hej på er ! Har samma problem här med kom plötsligt och på samtliga boxar... Har två stycken DM7020HD samt två vu+Solo2, så jag köper inte hårdvarufel heller, men även jag har skruvat lite på min tallrik för att få lite bättre signalstyrka, men ingen skillnad. Grabbens polare har även samma bekymer på en orginalbox från CanalDigital(vet ej vilken box)
Har openpli 4 på samtliga boxar.... Men den ena hade openpli 3 så sent som fram till igår.
Är nästan helt säker att problemen är kopplat till signalstyrkan, kom en riktigt regnskur här nu och signalen på TV4 sjönk till 55% och då börjar ljudet "skorra" igen... Bara ut och justera LNB/tallrik tror jag. Ligger normalt på 80% på TV4 men det kanske är för lite ?
Hmm faktum är att vu+Solo2 burkarna klarar sig bättre innan det blir problem med ljudet...
Hej
Jag har signalstyrkan på 94 % på TV4HD och ljudet skorrar. Boxen är en 800HD se med openpli 4.
Det är samma sak på min andra box 500HD ljudet skorrar på den med.
Så jag tror inte det hänger ihop med signalstyrkan.