Hej!
Har en db 800se v.2 med open atv4,0.Undertexterna har fungerat klockrent till för någon dag sedan,nu fungerar det ibland på en del filmkanaler.Någon vänlig själ som har en lösning på problemet så är jag tacksam.
mvh
Sören:confused:
Utskriftsvy
Hej!
Har en db 800se v.2 med open atv4,0.Undertexterna har fungerat klockrent till för någon dag sedan,nu fungerar det ibland på en del filmkanaler.Någon vänlig själ som har en lösning på problemet så är jag tacksam.
mvh
Sören:confused:
Är jag verkligen ensam om det här problemet??
Du kanske får fler svar om du ger lite mer info...?
Vilka kanaler gäller det?
Om du står på en kanal där du har problem med texten och trycker Gul -> Gul och väljer svensk text i listan, funkar det då?
Hmmm.
Vilken image ?
Hej!
På alla hd kanaler har jag text,men alla de övriga c-more filmkanalerna är det ingen text.Showtime funkar.Jag kan ju använda den inbyggda texten sidan 199,men det är lite träligt i längden.
prova och uppdatera boxen. ibland kan det blir lite fel men night builds som blir fixat någon dag senare.
vet openpli hade problem med text tven för ett tag sen. men det är fixat nu igen. kanske är något snarlikt som har hänt i din image också.
ok,ska prova det,har jobbat mycket så jag har inte haft tid att engarera mig.Hör av mig om det löser sig.
Ibland fungerar det att ställa in undertexter på ett annat språk, t.ex. danska. När de poppar upp kan man byta tillbaka till svenska.
Händer mig lite då och då men det är kanske inte samma problem.
Hej!!
Tänkte låna denna tråd och fråga angående undertexter
skulle vilja ha undertexter på cmore film + viasat kanaler
letat runt men hittar inget
har
db 800hd se v2
image: newnigma2 4.0.11
tack på förhand
//Nane
Jag känner inte till Newnigma men har du provat att trycka två gånger på den Gula knappen och välja textspår där? Det brukar funka i de flesta Enigma2 images.
Testade men funkar inte, darför tänkte jag att det kanske finns nån plugin ..
ska googla mer och se om jag hittar nåt
Då måste du leva med problemet
Openatv,italysat har den bästa inbyggda funktionen för undertexten.
Newnigma har skit undertexter.........med openatv och italysat du kan fixa exakt hur du vill ha?
lycka till
Ville bara säga att undertexter funkar utmärkt med Newnigma2 ;)
Jag som läste lite fel
tack atomized