Hej alla kunniga.Efter en lång tids tänkande har jag nu äntligen beställt en solo2.Min fråga till alla er kunniga inom denna box är vilken image rekommenderar ni.Spelar det roll vilken image man lägger in när det gäller att installera olika plugins.
Utskriftsvy
Hej alla kunniga.Efter en lång tids tänkande har jag nu äntligen beställt en solo2.Min fråga till alla er kunniga inom denna box är vilken image rekommenderar ni.Spelar det roll vilken image man lägger in när det gäller att installera olika plugins.
Openpli eller openatv
Funkar transcodingen nu på openpli? Gillar inte mediaspelaren i BH!
Dax att testa igen då, tackar!
Vad funkar kanon på dreamboxen men inte på vu?
Sorry svaret var inte till dig jag borde ha skrivit till en vän på skype men den hamnade här av misstag :)
ibrahim hur är detta image vet du nåt om den VTi v7.0.x.En anna sak tycker du att man ska använda backup eller ren image.Vilket image nu man bestämmer sig för.
Aldrig använd VTi men kör en ren image istället det blir bättre. kör openpli eller openatv rekommenderar jag starkt för vu solo2.
jag kör openpli och är supernöjd, har dock ibland problem med att byta ifrån sd->hd kanaler då den inte vill ändra upplösning till hd, säkert nån bugg med den versionen jag kör.
ok nu har man fått hem sin solo box idag.Har endast packat upp.såg att det är 2 tuner till den.ska koppla in båda tuner inte för att jag vet vad den är till.det jag inte kan bestämma mig för är vilken image jag ska använda.en sak vet jag och det är att inte köra med backup men vart hittar man alla orginala image ifrån.tänkte mest på nån utav dem som ibrahim rekommenderade.
Nån som vet hur stor hdd man kan koppla in på boxen.tänkte köra med 3,5 hdd istället för 2,5.
titta här
Det är en Duo2, inte samma box.
Notera även fjärren vilken är annorlunda. Många verkar skaffa denna till sin Solo2-klon.
Att uppdatera sin image online är väl bland det dummaste man kan göra med tanke på vad VU-teamet håller på med.
Man ska åtminstone inte komma här och gnälla om man sabbar boxen efter det...
Nu var det iofs en duo2, men det går med solo2 också verkar det iaf.
Men inte rekommenderar jag det.
http://www.vuplus-community.net/boar...d-drive.11675/
det räcker, åtminstone en stund, och då har du säkert en nätverksdisk.
Kör senaste nightly från OpenPli och det funkar kanon. Tar 5 minuter att installera från Usb.