Kan man ladda de vanliga DM800HDse-img i en Sunray 4 DM800se SR4 A8p-sim? Eller är det någon specialare som krävs? Funkar en original img (LT etc) tillsammans med en trippel-tuner?
Någon som vet?
Utskriftsvy
Kan man ladda de vanliga DM800HDse-img i en Sunray 4 DM800se SR4 A8p-sim? Eller är det någon specialare som krävs? Funkar en original img (LT etc) tillsammans med en trippel-tuner?
Någon som vet?
Prova denna
http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1304
eller
fixa själv med denna
http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1312
Ja org img funkar sen fixar du enligt länk ovan.
Tack! Har beställt en idag. Nyfiken på om t2 funkar.Jag hade tänkt köra med 4 lnb - C - t2. Blir kanske litet att pyssla med. Men det är ju också litet av tjusningen i denna hobby.
Kanske kan man göra tunerconfig och kanallista i befintlig img när boxen kommer, och sedan bara kopiera denna?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Va! Det var ju därför jag brställde denna box. Men om man bara kör t2 på tunern? Funkar inte det heller. Planerar att montera trippeltunern i en DM8000.
Jag har aldrig lyckats med t2 men kabel och satellit funkar fin.
försökte vid 2 tillfälle inte lyckats problem med signal, kanske funkar fin för dig.
Men visst är det väl så att Sunray är samma maskin som DM800se. Laddas med samma mjukvaror. Fast med trippeltuner numera. Eller finns något anmärkningsvärt so skiljer dem åt?
Jag har nu fått min Sunray och flrsöker instllera T-kanaler. Men jag fårbara upp: Tuner A: Alps BSBE2 (DVB-S2). Jag sakulle ju vilja få upp T2 istället.
Du behöver trialtuner20b_dm800se_sr4_oe20.ipk. Eller det kanske är någon annan till T2.
Funkar inte för mig. Jag kör LT9. Är det någon speciell img som skall användas?
-------
Nu har jag lagt in Merlin och där funkar trippel. :) Tyvärr har jag ännu inte fått in några Boxerkanaler, men väl ComHem. Dvs fria.
Jag hade förväntat mig att få in Svt1HD och Svt2HD, men icke. Behövs trialtuner20b_dm800se_sr4_oe20.ipk i T2 version? Var hittas den iså fall?
Det är i satellites.xml du får ändra lite för att få till det. Finns i filarkivet har jag för mig. Hojta till annars för jag har en färdig annars.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tack, men jag fick till det. Hämtade terrest.xml från min Vu+Duo2 där jag visste att HD -frekvenserna fanns med. Funkar bra, men jag behöver nog en bättre UTF - ANTENN för säkrare mottagning.
Men jag undrar över varför trippeltunern INTE fungerar tillsammans med LT - img.
Du behöver endast editera din satellites.xml så funkar den i 8k med. Har en trip tuner i min 8k
Vilken IMG?
Vilken img kör du?
Jag gör väl något avgörande fel. Men jag har klumpat ihop terrest, cable och sat i satellite.xml. Så gjorde jag när trippeln sat i Sunray och då funkade det.
Skall jag avaktivera de två fasta sattunerna? Något annat att tänka på?
Om du följer vad idjoha skriver här http://www.comhit.net/showthread.php...kanaler-comhem i inlägg 6 samt editerar din satellites.xml
så funkar det galant. Du behöver inte avaktivera någon tuner. Det är ju en av anledningarna att man köpte en 8k att ha 4 tuners aktiva ;-)
Nej, jag tänkte om man möjligen skulle stänga av 1+2 under själva konfigureringen av trippeln.
Nu skalljag spela in ett par TV-pgm under kvällen så jag får fortsätta imorgon....
Jag kör LT9 och är inte helt säker på att den är 2.0, eller om den är 1.6. Har du någon vetskap om detta? Vilken img använder du?
Lt 9 är 2.0 jag kör open pli 4
Och vist skall jag så först köra trialtuner20b_dm800se_sr4_oe20.ipk ?
Nej glöm den ipk filen.
Här har du en länk till en färdig xml
Troligen behöver den uppdateras lite på en del frekvenser då den har några månader på nacken
http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1312
Idag lyckades jag få igång t2 genom att köra Merlin3 OE2.0 i min DM8k. Men när jag förgäves försökt få till det med LT9 och försöker igen med Merlin 3 OE2.0 så får jag bara upp "All Satellites 1, 2 3 eller 4. ??? Jag följer instruktionen men....
Idag lyckades jag få igång t2 genom att köra Merlin3 OE2.0 i min DM8k. Men när jag förgäves försökt få till det med LT9 och försöker igen med Merlin 3 OE2.0 så får jag bara upp "All Satellites 1, 2 3 eller 4. ??? Jag följer instruktionen men....
Tack lonn2se för din xml-fil! Nu funkar det perfekt i DM8000 med LT9. Svt1 HD och Svt2 HD tas emot klockrent! Hade jag haft abonnemang och CAM för Boxer hade resten funkat också, men inte aktuellt för min del.