Någon som vet varför Boxer byter ut alla kort under hösten.
För att få bort alla pirat-kort under en kort tid ????
Eller har de någon ny teknik på G. ???
Utskriftsvy
Någon som vet varför Boxer byter ut alla kort under hösten.
För att få bort alla pirat-kort under en kort tid ????
Eller har de någon ny teknik på G. ???
Har inte hört nåt ifrån dem..
Var fick du den informationen ifrån.. länka gärna...
Denna info. har skicats ut till kunder
"Viktigt att nämna för dig som är kund är att vi under hösten kommer att byta ut alla våra kunders programkort. Kortbytet innebär att sändningarna till din mottagare blir stabilare. Mer information följer i separat brev med det nya kortet."
Jag kan säga med ganska stor säkerhet att det inte finns något att oroa sig för.
//LillTroll
Det jag fattar när jag hört mig för så ska dom byta till ett annat viaacess system...vad vet jag inte då jag har noll koll på detta.
Det är väl för att ta död på nycklar och annat som ligger´ute.
Men det blir väl bara temporärt ett tag sedan är det väl fullfart igen misstänker jag.
Är det någon som sitter inne med bättre kunskap om vilka flr viasses sytem det finns???
Mvh
NM
Boxer är ett litet företag bland jättarna (Viasat, CanalDigital mm) dem har inte råd att genomföra ett stort systembyte eller liknande.
Det dem kan göra är att försöka göra sina kort stabilare, starkare mot pirat angrep och eventuellt börja med att uppdatera via UA.
Jag förvänta mig inte att det skall vara slut... inte med Boxer...
boxer kommer att byta till Via2, försökte att läsa av ett kort som är två veckor gammalt, fick ut följande idents:
FF F5 10
02 05 00
02 05 10
02 05 20
02 05 30
02 05 40
och det betyder tyvärr att det är Via2 kort. :-(
Jag fattar inte hur de kan råd eller kan med och göra det för jag säger bara det som jag skrev i Conax gruppen.
Jag citerar mig själv
Citat:
Nästa år kanske SVT kommer att få tillbaka Premierleage och då kommer C+ att förlora många tittare Bla mig. Filmerna de visar är sisådär då jag hellre hyr en DVD.
Så vad menar jag med detta? Jo, om det är så att många bestämmer sig för att inte skaffa eller behålla C+ så varför då lägga ner alla kraft på att skaffa nya dyra kodsystem. Vad beträffar Boxer så är deras räddning att ta in några Viasat kanler.
Kan nog vara via2, men kräver inte via2 någon form av uppdatering av mjukvaran i boxen? Det kanske är så att de dödar alla gamla nycklar och ersätter med ett kort inte går att läsa av. Vad vet jag...det får vi snart reda på.
Rykten som cirkulerar... "inside information"
Senda will change to Via2.
Comhem will change to Conax.
Viasat will change to NDIS at goldchannels and Via2 at the rest.
Right now Senda is simulcrypting, so there seems to be many black- screens out there soon.... :cry:
jahapp så då kan man lägga ner iden å skaffa boxer med guldkrt alltså?
Hur tänker du nu? Hur har de råd att inte byta system?Citat:
Jag fattar inte hur de kan råd eller kan med och göra det för jag säger bara det som jag skrev i Conax gruppen.
/Spock
Boxer har inte börjat med Via2... Bara ver2 av via1.
Där de har täppt igen vissa hål. Så man kan inte läsa av dem med de prg som finns ute idag.
//Hoqqe
@Spock
Jag tror att Boxer har fått påtryckningar ifrån bla C+ om att göra något åt deras säkerhet. Det jag menar är att om nu C+ slutar visa engelsk fotboll så kommer ju många att stäng av C+.
Alltså lägger folk ner C+ eller värre hela Boxer så har de ju inte vunnit något på att byta system.
Det är ju så att vissa kanaler är "tyvärr" beroende av P-kort för hur många är det som är betalar för en sådan kanal som Mezzo eller God Chanel (finns i CH utbudet).
Det jag tror är att det kan vara bättre att ha få betalande med många tittare än just bara få tittare som är tvingade att betala.
Nu kan det ju hända att Boxer har räknat med detta som jag nämt ovan och försöker att förbättra både utbud och tjänster men det har man ju ingen aning om. Jag tror att om Boxer inte förbättrar kanalutbudet så kommer de att dö ut.
Detta är mina åsikter och bygger inte på någon fakta.
Tjena!
Var har ni hört talas om att C+ håller på att förlora Premier League??
Det vore en J***a Katastrof...
Länka gärna!!
Vem fan bryr sej om fotboll och andra idiotsporter. ???
// Zetagi
JAG!!!!!!!
@MALMÖBO
Det har stått i en del dagstidningar och varit uppe i en del diskussioner i TV.
Det kommer att hända mycket på sport fronten vad det gäller TV överhuvudtaget. SVT kan bli av med fotbollskväll och TV3 med Hockey VM (till SVT). Mycket av detta är ju spekulationer men det med C+ har ju varit "the talk of the town" ett tag nu och kan bli verklighet till näst säsong.
Om jag förstår saken så ÄR det viaccess2 som boxer byter ut korten till.
Jag har varit i kontakt med en kontakt som just har gjort en avhandling om digitaltv.
Och enligt honom byter dom till detta.
Och DET är idag helt omöjligt att få ut något vettigt ur kortet.
Men som alltid så har jag fatta från denna sida att det arbetas på att knäcka detta...hur vete fan,det har inte jag kunskapen för!
http://keysearch.da.ru/ välj svenska flaggan...för er som inte läst om detta...detta rullar iallafall på min dator varje dag!
Mvh
N
Det är det usc2000 går ut på.
jag har hört från en kompis som jobbar på sagem att de kommer byta system till via2 och lanserar ny box.Men de har problem med det nya kortet när man kör det kortet på de nya boxen så går det inte stänga av boxen den startar om hela tiden.De försöker hitta på en lösning på det och det kommer att ta tid innan de har löst det :lol:
Hej igen!
Era rekommendationer är alltså att vänta i dagsläget?
När ska detta ske?
börjar kännas hemskt eftersom jag har tvekat nu i 1år att köpa en boxer men inte haft pengar, men just när jag har pengar och beställt en boxer förra veckan då kommer det här.
Utbytet har redan startat, svårt att säga när det är helt genomfört. Det verkar som de iallafall försöker skynda på rätt så duktigt med tanke på 5 dagars fristen...
/Spock
realno1 det är exakt samma för mig !
jag fick min box i förr går.. :?
taskit albink, känns ju inge bra kom å få den i morrn så jag har väl nöjje av den en liten stund kanske.
realno1 ska du köpa abonnemang eller?
Vad "mäter" du din >ganska stora säkerhet< med :?:Citat:
Ursprungligen postat av LillTroll
Mikrometer eller :?: :lol:
Jag kan med ännu större säkerhet säga att du har inte en susning om vad du svamlar om...Men för all del, vi alla behöver säkert lite sagor fr. trollens värld :lol:
vet inte albink? det bli ju så dyrt
realno1.. precis samma här.. jag ska nog försöka göra eller få tag på ett kort och köra till dom byter system..
kör dom inte det nya och det gammla systemet samtidigt ett tag....?
Jo. tills alla kort är utbytta...sen svart i rutan.
undrar hur lång tid det tar innan alla kort är utbytta?
Det är ju igång så det tar kanske ett par månader till skulle jag tro.
Har kollat med kundtjänst, det verkar bara byta ut programkorten till alla boxar, alltså inte programmodulen till viaaccess.
Det verkar alltså vara 1 och inte 2.
Boxer kommer att byta till Via2 & det har de råd med eftersom det är statligt ägt hörde jag ryktesvägen.
Sant eller inte vet jag inget om!
@Da geek,
Felaktig logik. Alla PC2.x kort är protokoll kompatibla.
@taggen76,
Boxer ägs av Teracom och de har det mindre fett nu förtiden. Men det billigaste alternativet är ändå Via 2. Se ovan.
/Spock
Konstatera är väl vilken typ det måne vara så kommer det inte att funka att köra pirat på det.
Har inte hört en enda sagt att dom har lyckats läsa av det nya kortet...eller är det någon som kan motbevisa mig! (så vore jag glad)
Kada :? :?
Det finns egentligen inget krypteringssystem som har varumärket via2. Det är ett begrepp som har uppstått bland free tv folk. Det finns olika versioner av viaccesskort och de senare är helt enkelt inte knäckta. Det är dessa man brukar kalla via2. Boxers nya kort kan med denna definition kallas via2Citat:
Ursprungligen postat av taggen76
De nya korten (Viaccess PC2.X) har dock förhoppningsvis vissa möjligheter.
Source: Viaccess SA
Name such as Viaccess 2 or Viaccess II are neither a brand name, a product name, or a trademark of Viaccess S.A. and should not be used for distribution or publication purposes. Correct designation of the Viaccess smart card line-up is PC2.X.
Viaccess products and services are exclusively marketed under the Viaccess TM trademark and that the definition and use of the Viaccess brand is Viaccess S.A.`s sole privilege.
As a reminder, PC2.4 was first introduced in August 2001 for new operators and selected card swaps and has not suffered from any security challenge.
Viaccess is a leading supplier of conditional access systems, delivers to more then 60 multichannel pay televisin providers, enables the widest choice of set-top-boxes in the industry, and supports smart card-based solutions for over 7 million viewers.
tobban
;-)
Är det inte videugard dom ska byta till ?