Sedan ett par dagar så kan jag inte få in denna kanal någon med tips?
Utskriftsvy
Sedan ett par dagar så kan jag inte få in denna kanal någon med tips?
den är pairad mot orgbox
Funkar inte du måste ha ur hårdvaru nycklar ur orginalbox och det är inte det lättaste.
boxid är bara nåt som funkar med Viasats SD kanaler.
Det gäller även för C More Hockey HD.
Att du hade bild tidigare var för att du såg på SD versionen av kanalen och den var inte pairad.
Nu har dom ju släckt ner SD versionerna och därför kan du inte se längre.
Det är nog bara tidsfråga till det gäller ännu fler kanaler och min gissning är att Live kanalerna går över i HD senare i år och blir pairad även dom.
Är det någon som fortfarande får in den kanalen som har den gamla SD boxen?
Tänkte om det var för att jag tackade ja till den nya HD boxen som gör att mitt kort nu är pairat?
Men kortet har aldrig suttit i en original box kommer detta via EMM?
Dom sänder i mpeg4 och hd så självklart funkar det inte där.
Skickat från min Nexus 7 med Tapatalk 4 Beta
Har inget med uppgraderingen att göra.
Utan uppgradering till deras HD box eller godkänd CI+ CA modul så är det inte möjligt att se kanalerna.
Paringen har funnits hela tiden på CMore Fotboll HD och CMore Hockey HD.
Det har varit möjligt att se på SD versionerna fram till 5 Maj däremot men nu finns inte dom kanalerna längre.
Går att se kanalen i en DM
Skickat från min Nexus 6
Har du möjlighet att utveckla detta något?
Som Leatherface nämner så är det CD godkänd box alt. godkänd CI modul som registreras ihop med kort genom att kontakta CD som gäller för mottagning via parabol. Kort och box/modul pairas.
Linuxboxar och äldre HD boxar från CD som inte pairas kan normalt visa bild på alla kanaler utom just de två kanalerna C More Fotboll HD och C More Hockey HD som ju har varit låsta på detta vis ett relativt bra tag nu. SD varianterna av dessa kanaler släcktes ner av CD 5/5.
Såvida inte spännande lösningar framkommer så är nog dagarna för fria linuxboxar för CD parabol troligtvis räknade.
CD började med några kanaler ur C More Max utbud. Kunderna kan tänkas vara relativt prisokänsliga och har ett sportintresse som gör att de anpassar sig till CD och köper ny box om det behövs etc. Därefter tar man några steg vidare. Troligtvis hamnar vi i en något liknande sits som Viasat över tid där det kan bli svårt med cardsplitters och egna boxar för att se åtminstone HD utbud.
Hursom om man har C More Max och typ en linuxbox som inte kan ta emot dessa kanaler, så kan man ju streama dessa direkt från C More från dator eller via Chromecast om man har en någorlunda bredbandsuppkoppling. C More via web/app ingår ju i C More abonnemanget.
Finns pay servrar där det fungerar. Har sett tt det själv. Men vi diskuterar inte sådant här
Skickat från min Nexus 6
Så det går att se på fotboll HD och hockey HD.
Skickat från min Nexus 6
Det funkar med nyare DM med CI+ CA modul ja men inte med softcam.
Om man inte kör nå speciallösning kopplat till orginalbox förstås.
Ni har inte förväxlat kanalen Fotboll HD och Fotball HD för den sistnämnda är Norsk och fungerar med DM.
Med CI+ godkänd box så går ju att få till. Det blir ju som typ TV med inbyggd sat-mottagare och CA-slot. Problemet är väl att fria Linuxboxar inte kvalar in för CI+ reglementet. Det är väl viss strypning i form av proprietary SW (som DM numera kör?) samt begränsningar kring hur inspelat material kan spelas upp samt begränsningar för delning/streaming? Har ingen jättekoll på DM om de trasslat sig ur något av detta men ändå fått CI+, men Miraclebox med CI+ är ju inte riktigt samma sak funktionsmässigt som samma box med fri Linux.
Vad jag sett är det bara ett plugin man installerar och finns för DM7080HD bla.
Men inspelningar och streaming blir ju såklart strypta skulle jag tro.
Enigma2 är ju still stor del closed source numera med.