Hej,
Nya kort parad och funkar inte ...
men
vilken kort funkar (Oscam) - CD - Hockey HD och Fotboll HD ???
Utskriftsvy
Hej,
Nya kort parad och funkar inte ...
men
vilken kort funkar (Oscam) - CD - Hockey HD och Fotboll HD ???
Inga... Kanalerna är pairade tyvärr
men många har om share ...... !
funkar bara i org box tyvärr
så läs på lite mera
Funkar med rätt boxar och image och en CI+ modul t.ex nyaste Vu+ boxarna med t.ex. OpenATV image.
raito77 och du har testat med ditt org kort eller ligger du på en payserver ? bara en fråga ?
raito77 tyvärr
§ 7. Cardsharing
§ 7.1. Det är inte tillåtet att diskutera sk. Cardsharing på forumet som inte hör till det egna hushållet.
§ 7.2. Det är på forumet eller via privata meddelande inte tillåtet att efterfråga Cardsharing-grupper eller Cardsharing-medlemmar.
Det han verkar undra är hur han ska göra för att få det att funka i sitt hushåll eftersom han ser att det funkar med den testlinjen han har från en payserver.
Kan vara på gränsen till tillåtet att diskutera det i forumet.
Ja det ska fungera då det är en av dom nyare boxarna.
Är möjligt att OpenATV har stöd för fler boxar med.
Nya DM7080 ska kunna köra CI+ med t.ex. men den är betydligt dyrare då.
Nu blev det intressant. fungerar det bara i openatv? Eller tex blackhole med?
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Inte vad jag vet men ska funka i VTi med iaf.
Sök lite på sid-linking så hittar ni mer info
Försöker också att få det att fungera, men svårt att hitta info hur man går tillväga. Har installerat csp som jag har försökt mig på med sid link, men som sagt svårt att få till det när man inte riktigt vet vad man ska göra. Sitter någon på info som kan vara till hjälp får ni gärna dela med er i tråden, eller ta det på pm.
Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
Sid-länkning fungerar som så att man måste söka igenom och se vilka sid's som delar dcw med varandra. När man vet det måste man sätta upp en länk och sen ha en box som alltid står på den kanalen som den andra kanalen delar dcw med.
Exempel:
Cmore Hockey HD (sid 123) delar dcw med Animal Planet HD (sid 456). Då länkar man 456 mot 123 och sen måste en mottagare stå igång på Animal Planet HD alltid för att den lösningen ska fungera.
Detta är en gammal lösning som leverantörerna enkelt kan sätta stop för, och som dom redan har till stor del också tyvärr.
Och nu försvinner det snart även för CMore Hockey då det där kom ut.
Det har varit ute länge, det var på samma sätt som man fick igång Comhem's HD kanaler för några år sedan när dom börja para dessa.
Vad jag har hört ska dm7020 fungera med ci-plugin.
Kan någon bekräfta att detta fungerar i OScam, eller måste jag dra igång CSP?
Om det fungerar i OSCam, kan någon även berätta i vilken ordning länkningen skall skrivas?
m:0b00::<paradkanal-sid>=0b00::<okänd-sid>
..eller
m:0b00::<okänd-sid>=0b00::<paradkanal-sid>
När jag har labbat med detta har jag dock upptäckt andra kanalers relationer till varandra..
Undrar också på detta, har heller inte fått det att fungera med csp, tycker jag har länkat igenom alla kanaler genom hockey och fotboll utan något positivt resultat. Sitter någon på lösningen genom csp eller oscam får denna gärna dela med sig, är det känslig att ta det här så går pm bra.
Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
Är också intresserad av ett PM om hur det ställis in!
Verkar inte fungera alls med denna teknik:( Tur att dom strömmar matcherna..
Vill bara påpeka att det jag skrev har ingen verklighet i sig mer än hur det rent tekniskt fungerar. Det är alltså påhittade kanaler och sid värde. Det är rent enkel snabb version av hur det fungerar, inte hur man löser det.
Fungerar samma princip med oscam som server och sen mgcamd klient med replace.list filen?
Lite off topic: Är cmore Hockey (SD) borttagen?
Funkar sid-link lösningen fortfarande? Isåfall funkar den i OScam server eller måste man köra csp?
någon får gärna PM:a om var man ska söka info har googlat men hittar inte info som jag kan förstå.
Egna efterforskningar på området tyder på att detta inte fungerar. Å andra sidan kanske jag har gett upp för lättvindigt?
Om det funkar och någon vet vilken kanal som är länkad till vilket, så kan väl någon skriva det här?
För det är ju i så fall inget större avslöjande mer än att det ska funka och det tar bara sån tid att sitta och leta efter kanalen själv, eller är det för känslig info för att spridas i forumet?
Glöm inte bort att CD är här och läser med.
Bara att ämnet diskuteras kan leda till att dom stänger lösningen för det är inga problem för dom.