Försöker testa OpenATV 6.0 på min vusolo4k men kan ej få bild med oscam, måste man göra något annorlunda för att det ska funka?
Alla råd emottages tacksamt.
Utskriftsvy
Försöker testa OpenATV 6.0 på min vusolo4k men kan ej få bild med oscam, måste man göra något annorlunda för att det ska funka?
Alla råd emottages tacksamt.
Kan någon hänvisa till den nyaste cam länken här eller via pm.
tack för den
Någon som vet var oscam config filer finns i ATV 6.0?
Edit
Dom ska ligga var/keys
Hmmmm.
Knappast i var/keys, men troligen i /var/keys
Vilka förstod inte vad jag menar, förutom du???
etc/tuxbox/config
Skickat från min iPhone med Tapatalk
6.0 så ligger den i etc/tuxbox/config
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Underligt mina ligger i /usr/keys i min solo4K
Bara o kolla under etc o öppna upp oscam och se vart den pekar
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Va, får du utveckla lite.
Min Oscam ligger under etc öppna upp den och se vart den vill hämta oscam.server.
Notepad ++ är ett utmärkt program för att öppna filer med.
Hmmmm.
En riktig karl använder den inbyggda editorn "vi", det är den enda editor du någonsin behöver lära dig.
vi /etc/oscam/oscam.server
Menar du jag ska läsa bin filen oscam?
Du menar nog någon annan fil, får det riktiga namnet på filen.
Hur som helst, jag kör min ordinarie Pli nu, så det får bli imorgon jag kollar.
Men eftersom jag installerade en ny ATV6.0, och kollade var config filerna låg, dom låg i /usr/keys.
Hänt 2ggr nu efter installation av openatv att min box inte hittar alla kanaler som den normalt gör vid sökning även fast sök nätverk osv osv är ja på.
Har fått tagit en annan satellite.xml från en annan box med pli varje gång, sedan hittar den alla kanaler som vanligt i openatv efter jag bytt ut den.. Väldigt skumt
Vad spelar det för roll var oscam filerna hamnar?viktigaste att den fungerar !
Ofta oscam filerna brukar hamna i etc/tuxbox.
Openatv oscam filer hamnar i usr/keys och du behöver inte tänka så mycket på det nu.
Tack för den intressanta upplysningen, men jag tror att en del tycker att det är bra att veta.
För att det inte fungerar, när man installerar camar manuellt om man inte har klart för sig.