Jag behöver hjälp med min Dream 820. Vilken image skulle ni rekommendera ,och vart hittar jag den?
Ska jag flasha med FlashWizard ?
Utskriftsvy
Jag behöver hjälp med min Dream 820. Vilken image skulle ni rekommendera ,och vart hittar jag den?
Ska jag flasha med FlashWizard ?
Kör openpli och flasha via webbläsaren titta på länken hur man flashar dm820.
http://www.pli-images.net/dm820hd.php
Hej Ibrahim,
jag har laddat openpli senaste image,men efter uppload vill inte dreambox starta..
det visar ingenting..bara vill inte reboota. Nu har jag laddat newnigmas image ,men boxen bara stannar ,hänger sig..
den ska vara original..köpte den på hm-sat i tyskland
Du måste tabort bockarna i dom här rutorna, sen kommer det att funka :-)Bifogad fil 2717 Kör in Pli den funkar bra :-)
mvh
Bozze
Äntligen har jag lyckats ..installerade senaste openpli. Vart hittar jag cccam . Har en ccam config som jag vill lägga in
Har du provat med en annan strömadapter?
Jag klarade efter många försök. Vet inte vad var för fel..men nu har jag fixat senaste openpli image. Nu vill jag sätta ccam confg men det finns bara soft cam i tuxbox. Hur gör man?
Grejen är att det finns inte cccam att installera i plugins menyn,och den finns inte i etc heller
det är säkert ingen problem att använda soft cam men jag kan inte det med confg..det är väl inte samma confg i softcam
Hmmmm.
Vad menar du med "softcam" ?? Softcam är ett samlingsbegrepp där ex. CCCam, Oscam, mgcamd osv ingår. Alla är "softcams".
vet inte vart jag ska lägga cccam confg
sen är det ett annat problem..boxen hänger sig hela tiden. Bilden bara fryser och då måste jag stänga boxen på bak knappen
jag har en oscam
Testa det här progarammet:
http://tekreaders.com/blog/2011/02/2...cam-converter/
flasha om boxen och se till att dom där rutorna inte är ibockade innan du flashar
mvh
Bozze
jag har problem med boxen..lyckades flasha den med openpli men den stannar ,hänger hela tiden,så jag kommer att skicka tillbaka den
Hmmmm.
Och du tror inte att det beror på en instabil image !!! Prova orginalimagen & se om den är instabil då.
jag körde recover sen flashade jag den med original DM image,men den stannar ändå. Det är ingen fel med kabel,har testat den med gamla dm och den funkar..så jag vet inte
blir tokig snart :)
Hmmm.
12 Volt & inget annat, däremot GÄRNA 4-5 Ampere.