Som de flesta har säkert märkt att det har kommit ett antal nya kanaler .
Kan nån se de eller ?
Jag kör med funkort och alla andra kanaler funkar som vanligt men just de nya får jag rött på . Varför :?: :?:
Utskriftsvy
Som de flesta har säkert märkt att det har kommit ett antal nya kanaler .
Kan nån se de eller ?
Jag kör med funkort och alla andra kanaler funkar som vanligt men just de nya får jag rött på . Varför :?: :?:
Det är främst Göteborgsområdet som har samtliga nya kanaler. Det är några bostadsföretag inblandade i det hela, bland annat Poseidon.
Vi som inte bor i Göteborg har således 4 nya kanaler.
Det är inte bara Gtbg. som har de nya kanalerna. Jag bor i Gävle och har precis fått nätet uppdat. (Se Comhem´s sida för info) Jag har fått 20 nya kanaler varav jag kan se 5.
kanpl. 183 - Al Jazeera
kanpl. 184 - MBC
kanpl. 187 - Jaam-e-jam
kanpl. 188 - Azaid
kanpl. 203 - ME TV
Dessa kan jag inte se
kanpl. 200 - ART
kanpl. 201 - LBC
kanpl. 202 - Irinn
kanpl. 204 - Medya TV
kanpl. 207 - RTK
kanpl. 210 - 3SAT
kanpl. 211 - Canal 24 Horas
kanpl. 212 - Galavision
kanpl. 213 - Rai Due
kanpl. 214 - RTP Int
kanpl. 215 - LCI
kanpl. 216 - Duna TV
kanpl. 217 - M2
kanpl. 219 - Pro TV Int
kanpl. 220 - Polsat2
/ Slayer
jag bor i Göteborg och kan se alla de nya kanalerna utan några som helst problem :D:D:D
Varför lansera nya kanaler när man inte kan se de ?
Jag kan se ALLA nya kanaler utan problem...ni som fåt in dem i kanallistan men inte kan se dem har väl nåt fel på era p-kort...
Det är inget fel på programkortet utan de första 5 kanalerna får alla.Citat:
Ursprungligen postat av stathagen
kanpl. 183 - Al Jazeera
kanpl. 184 - MBC
kanpl. 187 - Jaam-e-jam
kanpl. 188 - Azaid
kanpl. 203 - ME TV
De andra sänds bara i vissa områden.
Är det bara i göteborg de kommer att ses ? :shock: är det någon som kan se galavision för närvarande ?
Det borde väl gå att koda av de ändå eftersom dekodern hittar alla kanaler , så någon slags signal finns ju .
michelangelo:
Har kollat och inte funnit nån annan rubrik med samma problem som jag så jag hoppas på hjälp här och nu istället för att skriva ett nytt inlägg.
Jag har problem med kanalerna.
Hoppas att jag får skriva vilka kanaler jag har fel på utan Varning nu :).
Kunde se alla Ny kanaler som har kommit Men nu kan Jag inte se dom och hallmark.viasatsport.animal planet osv.Men jag kan se alla canal+,tv 1000,cinema,alla ppv.mysko..
Kan inte så mycket som ni kan utan får lita på er andra..
Vad kan det bero på?
Felet började för nån dag sen,nu kommer det upp röda rutan Tyvärr.
Hoppas jag inte hamnade på fel inlägg nu bara :smile:
/Dartman
När blir dessa kanaler aktuella för oss i Stockholms området då, om det öht blir det?
Anledning till att några av er inte kan se alla kanaler är nog att Comhem bestämt att bara visa utvalda kanaler i hela landet..
Alla kanaler finns med på listan på grund av att Comhem bara skickar ut en kanal lista över hela sverige o inte enskilda för olika nät områden..
Angående @Dartmans problem så e det nog så att du har nu fått "Röda rutan" eller en enkel kod bytte. sök åp forumet.. så hittar du nog hjälp för dina problem..
som sagt, måste vara i göteborg, och com hems internet måste vara indraget i huset. (inte abb, utan det ska vara indraget) för att det ska funka med de nya kanalerna
Jag mailade ComHem och frågade on Rai Due för ett tag sedan. Svaret blev:
"Denna kanal är en provkanal som bara distribueras av vissa fastighetsbolag i Göteborg. Vi har ingen information om när den skall börja att gälla i hela landet."
Tydligen ligger det tomma kanalplatser i boxen och sedan "fyller" vissa lokala bolag i kanalerna?
Detta leder ju till en fråga.. varför lägger dom in nya kanaler när de fortfarande inte kör digitalt på de viktigaste kanalerna.. dvs TV3, TV4, Kanal5, ZTV.
Är det bara jag som är riktigt irriterad på det?