Nån som vet nått om denna produkt.
Går det o koppla den till boxen så att man kan se digitalprogramen på en andra tv??
som jag fattar det så funkar det....kolla på netonnet.se
Utskriftsvy
Nån som vet nått om denna produkt.
Går det o koppla den till boxen så att man kan se digitalprogramen på en andra tv??
som jag fattar det så funkar det....kolla på netonnet.se
Visst funkar det!! :P
strålande..........!!
dags o köpa.....e den på netonnet bra föresten eller finns bättre?
Har en arbetskamrat som köpt en sån och det går som tåget.
Har själv lagt en order på en sån som jag ska ha till sovrummet. :P
underbart.....tack för din hjälp.här ska handlas :D
hmm ska det inte gå att ändra kanal? Om man ligger i sovrummet orkar man ju inte gå till andra rummet o ändra kanal hela tin......hur funkar det??...kanske har gjort nå fel...
*bump*
ingen som vet?????? :cry:
Jag har tyvärr inte fått min än. Men det ska ju finnas en fjärrkontroll. Tror att man får köpa den separat.
Själv ska jag bara använda den till att se film från datorn in till sovrummet.
Kollade upp det nu.
Det följer ju med in IR-sändare som du riktar mot mottagaren för att byta kanal.
jag vet,men det funkar inte för mig! försöker ändra kanal men det blinkar bara till...tror knappast jag kopplat fel,men man vet aldrig. Har perfekt bild förövrigt.
Kopplade in ena till digitalboxen o den andra till tv:n i andra rummet....nåt jag missat?
Det verkar ju vara OK kopplat. Då vet jag faktiskt inte vad det kan vara för fel.
Får se om jag kanske får min imorrn. :P
ok.....hörs senare då!
har du fått din ännu?
Är det denna ?Citat:
Ursprungligen postat av Storstark
Modell: GigaAir 2323
Art nr: Silver 093062
Antracit 092114
Beskrivning: Trådlös överföring av ljud och bild via radiovågor. Räckvidd från 30 till 100 m. Koppla sändaren till satellitmottagaren och mottagaren till TV:n i sovrummet, byt kanaler som du vill utan att resa dig ur sängen!
Avdelning:
yepp.den är det!
vet du nått om den? varför jag inte får dt o funka?
Medföljer gör också en liten IR-sändare som placeras framför Satallitmottagaren/videon. Detta innebär att du även kan byta kanal eller styra videon från sovrummet, rikta bara fjärrkontrollen mot mottagardelen. Räckvidden är på ca 100 m vid fri sikt och radiovågorna går även genom väggar och dylikt.
Som jag har läst ditt inlägg , så har du IR placerat i sovrummet :?:
yepp........jag riktar fjärrisen mot ir-sändaren......det blinkar till på tv:n men kanalen ändras ej....
jag har alltså kopplat sändaREN i digitalboxen o mottagaren i tv:n...har bra bild...spelar det nån roll hur antennsladden e kopplad? har nämligen hemmabio o grejer. Men dt borde inte spela roll. Jag har juh bra bild,men kan inte byta kanal.......skumt
Som jag läser , så skall du ha IR i det rum som du har satmottageren så att den kan lämna besked till satmottageren .
Medföljer gör också en liten IR-sändare som placeras framför Satallitmottagaren/videon. Detta innebär att du även kan byta kanal eller styra videon från sovrummet, rikta bara fjärrkontrollen mot mottagardelen. Räckvidden är på ca 100 m vid fri sikt och radiovågorna går även genom väggar och dylikt.
finns ir till både mottagaren o sändaren...som du kasnke ser på bilden på netonnet.com .....
Pröv att byte om på dom .
gjort det..................provat alla möjligheter...vad jag vet...
E juh pissenkelt o koppla ihop egentligen....men även den bäste kan juh göra misstag..hehe. Men frågan e vad som e knas....??!?!?!?!?!?!?
Kolla med en annan kanal , du har jo 3 att välja på som där står skrevet : Inställningsbar på tre kanaler
provat dt me....hmm tack för att du försöker hjälpa :smile:
ohja som älskar o ligga o zappa..hehe...dt här måste vi ordna snarast.
Skall bli skoj :lol: :lol:
Jag har en Thomson som gör samma jobb som den apparat ni diskuterar. IRsändaren skall kopplas i sändaren (den del du har i boxen) och den måste placeras så att den kan kommunicera med fönstret på boxen. Alltså den plats på boxen du riktar fjärren emot när du manövrerar boxen. Om du kan placera sändaren framför boxen behövs inte IR-delen användas alls men det brukar vara svårt att placera så.
hmm nu fick jag lite klarhet! ska testa dt å fort jag kommer hem...jag återkommer imorn...tack så länge!
funkar perfekt!
var bara o rikta ir mot boxen....men ändå lite skumt tycker jag. Innan stod den precis bredvid boxen......känslig sak det där......
tack ska du ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1