comhem24.zip
Prelongs your preview on the new comhem cards from two weeks to four weeks. Does not work on cards where the preview are already activated.
nån som har provat??
ps
finns på Slovak sidan
mvh
Bozze
Utskriftsvy
comhem24.zip
Prelongs your preview on the new comhem cards from two weeks to four weeks. Does not work on cards where the preview are already activated.
nån som har provat??
ps
finns på Slovak sidan
mvh
Bozze
Hej
kan du lägga ut länken så att man kan undersöka detta? :wink:
Här kommer länken
http://crypto.ws/upload/
mvh
Bozze
funkar inte för tillfället att ladda ner får försöka senare och återkommer :x
Utan att ha testat vad det är så skulle ivf jag vara extremt tveksam att använda ett .exe som ligger där
Bara som ett varningens ord, OM det skulle skulle fungera så skulle det säkert vara ett script
VARNING till dom som tänker försöka använda det :!:
http://www.molndals.se/filer/comhem24.zip
bara och testa om det är någon som provat så skriv här då
Jag tog ut filen o körde den på min "virus testar maskin" OCH det är ingen fara för virus i filen. Har ingen brännare hemma, men frågan är om det går att förlänga tiden på det nya kortet så fall bör det gå att förlänga MER än 2 v
har laddat ner filen men inte kört det än på nya kortet, jag har inte aktiverat den än så jag kommer i varje fall inte att se om det funkar förran om 2 veckor, har någon som aktiverat kortet provat ??
Har testat och får det meddelandet :
:arrow: Failed! change delay
alltså du har testat på det nya kortet ?? :?:
Är det någon som vet nåt om "Virgin-cards"?
Är det någon som testat Comhem24.zip?
En som väntar :roll:
:shock:
Vad finns filen "Comhem24.zip"
Tropical:
Har du testat på det nya kortet och iså fall var nya kortet redan aktiverat eller inte?? :?:
Ja jag har testat och den är aktiverad .
så du fick programet att funka
Tropical: Hade du aktiverat kortet före eller efter att du körde programmet och Hur lång är frivisningen på kortet nu efteråt då? det kan du kolla under info om programkort.
För det första så vet jag inte om jag gjorde rätt . Jag satte igång Mp 1.20
på med phoenix , satte igång card.exe sen modifiera. då fick jag meddelandet .Failed! change delay.
Mer vet jag inte heller .
Hur kollar man hur länge man har frivisning på kortet då ?
den filen ska tydligen bara funka på ej aktiverade kort
sen om man trycker meny,information,infp programkort,info abb
när de står comhem1 tryck okförsta raden ska va frivisningen som syns
edit hos mej står det start 041203 och de e när jag stoppade i kortet och stopp 181203 då dorde rimligtvis frivisningen va slut de datumet
Men frågan är ju fortfaerande fungerar det att förlänga det 2 v borde det att gå att förlänga det 2 år texCitat:
Ursprungligen postat av hejhopp
Om man ändå hade kommit ihåg assembler skulle man kunna dekompilera skiten och se om man hittar något intressant.
Iofs, kanske man har något vettigt att göra över julen istället för att blit fet på massa julmat ;)
Jag lyckas nästan dekompilera. Tyvärr krashar dekompilern för mig halvvägs, så jag får inte ut allt (antagligen för att jag kör XP). Om det finns någon annan som vill kolla på assemblerkoden och testa, använder jag http://www.backerstreet.com/rec/rec.htm
är det någon som kan förklar för mej har kollat nya kortet och får fram två olika starttider och två olika sluttider första raden start 051203 slut 191203 den andra raden start 011203 slut 311203
MV/h Kenny
De betyder väll att du har "lån" för alla kanaler fram till 19/12 samt att ditt kort har ett "lån" som är giltlig hela året..
Sen om "lån" är rätta ordet för de vet jag ej.. men de vad va jag hade på tungan just nu
man tackar callefjun
Det är nog lättare att logga komunikation en att dekompilera, eller?
Ni som ska köra programet testa att logga!
/joad
PE Explorer funkar att dekompilera med.
http://www.heaventools.com (30 dagars trial)
Hinner inte studera resultatet, ska ut å supa, men om nån kan sätta sig in i det kanske vi kan få fram om det är bluff eller vad programmet egentligen gör.
/Roger
PS: card.exe är skrivet i Delphi, men vad jag vet finns ingen decompiler för Delphi, så det får bli assembler, tyvärr...
Fick åxå "Failed! change delay".... Fast kortet inte är aktiverat..... En liten sak jag undrar, under comportarna i progget står det "delay"... Det går att ta bort, ska man skriva nåt annat där eller??
Verkar som om man skall fylla i delay rutan själv.
Med vad är frågan :P
[Errr... glöm att jag sa något överhuvud taget.... :shock:]Citat:
Ursprungligen postat av rogerj
Gissar på att det är någon form av trojan...
Den skall tydligen fungera, att förlänga frivisningstiden med.
Funkar dock endast på de kort som inte har aktiverats ännu.
EDIT: Det är skrivet i C++.
Klart som fasen att det INTE fungerar, antingen en dialer, trojan eller bara rakt upp och ner en fake!
/Rattle
Bra trojan i så fall.. testade den på en dator med både ZoneAlarm och Kerio. Ingen nätverkstrafik genererar programmet heller.
Är det någon som fått denna fil att funka ??
Mitt kort är oaktiverad men jag får bara felmeddelande från programmet
har inget kort så jag har inte kunnat testa. jag har dock provat att dekompilera programmet och söker nu efter strängar som kan ha med datuminställning att göra. det verkar inte som om det är en trojan eller ett fejkprogram. det finns kod för kommunikation med phoenix interface på COM-port, men eftersom jag inte kan assembler för fem öre är det jävligt svårt att veta vad nåt betyder. efterlyses: nån assemblerkunnig person!
Klart som fan det finns kod för phoenix och kortläsaren, det måste ju hända nått när man trycker på patch eller va fan knappen heter..
annars hadde ju alla märkt från början att det var fejk , eller hur ?
Jag tror det är fejk, men det kan man inte bevisa för det måste ju ändå gå minst 2v innan man kan se om frivisningen tar slut eller inte.
inte att förglömma är ju att OM det funkar så finns det en bug/backdoor in i kortet den vägen som kanske kan exploiteras (hittade inte ordet :) ) för att kanske mosca det till total frivisning igen (även ppv)
lite funderingar o tankar kanske . ha det gott folk o GOD JUL!
:shifty:
Har testat detta. Kortet ska vara giltigt från första till sista december när man går in i "information om abbonemang"
Trots det funkar inte TV1000, Canal+, Zap osv osv. :evil:
Skräp tror jag.
jag förstår inte riktigt du fick programmet att fungera och sen aktiverade du ditt kort? ändrade du texten delay ? och om du aktiverade det nu och kanalerna inte funkar ska du väl ringa comhem eftersom man har rätt till två veckors frivisning !? :think:
Det ska tydligen funka trots att det står "Failure change delay" eller nåt åt det hållet.
Kan tyvärr inte ringa ComHem då det är en kompis som har abbet. Han ordnade till så att han fick 2 kort, varav jag fick det ena.
Kan ju hända att de spärrat det på något vis.
Men det märkliga är att jag får in OBN, BBC Prime. Men inte TV 1000, Canal+ osv osv.