Året ut kan man köpa loss sin gamla dekoder för 295:- , som motprestation binder man upp sig 6 mån , detta gäller bara de som ej har någon bindningstid.
Utskriftsvy
Året ut kan man köpa loss sin gamla dekoder för 295:- , som motprestation binder man upp sig 6 mån , detta gäller bara de som ej har någon bindningstid.
Det är så J-VLA typiskt, här har man gång på gång frågat CH om det går att köpa loss boxen.
Svaret har alltid varit NEJ.
Så säger man upp sitt abonemang och man krävs på 3000:- för boxen.
Då ändrar jag mig och tecknar ett nytt 12 mån abb.( 8 favoriter), och NU kommer det fram att man kan köpa loss boxen för 295:-.
Jag blir så J-VLA lack..........
Men som jag skrev i ett tidigare inlägg (ang. TV4+), när min bindningstid har gått ut denna gång, så är det slut med bidrag till ComHem.
Jag lider med dig , kanske om du pratar med dom så kanske de kan ändra det.
PRATA med ComHem, du måste skämta.
Men tack för omtanken.
Var finns mer info om det...
Har varit in på comhems sida utan att hitta något om detta.
//hoqqe
jag har köpt min box för 299:- :lol: :lol:
...många som lyckats få köpa loss sin gamla box för 299kr.Men som HOGGE skriver detta finner man inte på deras sida.Troligtvis är det så att några lyckats förhandla sig till detta i kontakt med ComHem,sedan har detta spridit sig och de har varit tvungna att att även erbjuda andra kunder detta.Men jag tycker det är en skam om så är fallet och att inte comhem går ut med denna info.till resterande kunder.//MVH :x
Var såg du denna info? Jag såg det inte på comhem´s hemsida iaf.Citat:
Ursprungligen postat av saabanders
Tror att du får erbjudandet när du beställer paketet via nätet. Kommer när man skall fylla i sina uppgifter i slutet på beställningen.
//p-c
Jag ringde CHs kundtjänst i torsdags och vill köpa min box för 299 kr. Det enda de kunde erbjuda var att köpa för 495 kr (den nya köpboxen). Jag avböjde men ringde tillbaka igen i fredags och bad återigen om att få köpa för 299 kr.
Då var det inga som helst problem: 299 kr, 3 månaders garanti mot att jag tecknade något programpaket under 6 månader. Alt. teckna för 12 månader och få DisneyChannel som bonus under 9 månader.
Ni som vill köpa - nöj er inte med det första svaret om det är nekande utan ring upp igen....
Tilläggas bör kanske att jag var inte bunden av något avtal när jag ringde.
:D :D Tack för tipset PiratQ. Jag köpte loss min box förra veckan för just 299 kronor och band mej för 6 mån. Alldeles nyss ringde jag upp och förlängde till 12 mån och fick som bonus Disney Channel tom 040930. Tack vare dej!!! Tänk vad ett litet samtal kan göra: Tack för det televerket. 8) 8)
Är det någon som lyckats med detta på sistone?
Försökte idag men det gick inte. Enligt kundtjänst hade det gått ut ett internt mail om att det bara var den nya köpboxen som gällde.
/A
Funkade i fredags iaf.Citat:
Ursprungligen postat av kickinhard
Har försökt flera gånger, men fått nej varje gång....
jag lyckades köpa loss den ifredags för 295:- med 3mån garanti så det ska väl kunna gå nu oxo
Dagen innan de bytte kodningssystem häri Uddevalla köpte jag loss min box för 299:-!!!
Skall man göra det i Teliabutiken eller via telefonen?? :?:
Alltså köpa förhandla om att köpa loss boxen? Har haft den sedan 1990... så någon bindningstid har jag ju inte kvar...
Erbjudandet har gått ut. (I tisdags tror jag)
Jag försökte samma sak, i tordags !! :-((
/B
Alltså vilka j**la f*ttor är det som sitter på deras kundtjänst? Jag ringde dit första gången i torsdags och frågade om erbjudandet och de sa att det var slut.
Nu läser man att curry köpt sin i fredags.
Jag ringde dit idag på söndag och någon annan kärring säger att det är slut. Vad håller de på med? Särbehandlar de kunder efter ålder, inkomst, utseende, för namn& efetrnamn,
eller glömde jag bara att betala pengar under bordet till kundtjänstarbetarna ????....
Är det några flera som sedan i fredags fått köpa loss sina dekodrar?
Jag köpte loss min gamla box igår måndag
Första gången jag pratade med kundtjänst sa dom att erbjudandet skulle gälla året ut. Stå på er , säg att ni pratat med dom innan och blivit lovade att erbjudandet skulle gälla året ut , dom står väl för sitt ord ! eller ?
Lycka till.
jag ringde och pratade med en ung kille och han var mycket hjälpsam
jag fick oxo 3mån garanti och ch drar ner ifrån 199:- till 129:-(jag har abb på 8 favoriter)jag tycker det är ok i o med att jag går ner ifrån 199:- till 129:- så boxen har ju betalt sig själv så att säga
Har försökt ett antal tillfällen, sedan denna tråden började... Kastade mig på telefon med en gång... Får alltid samma svar: -Något sådant erbjudande har vi aldrig haft....Citat:
Ursprungligen postat av Powerop
Ska dom särbehandla folk på det sättet, så tänker jag säga upp hela skiten, å skita i hela jävla Comhem.... :x :x :x :x :x
Undrar om man ska ringa en gång till, de tvärnekade och påstod att erbjudandet tog slut 18 december samt erbjöd den nya boxen för 495:-.
man kan köpa loss den fick betala 299:- med 3 månaders garanti fast man måste vara en flytande kund då alltså inte vara bunden till något abb. och hyrt den i minst 1,5 år. Observera att det nu inte är kundtjänst som bestämmer utan någon som sitter på avtalsidan som bestämmer om du får köpa loss den. Ring o kolla med kundtjänst igen om ni får problem som sagt.
Tror att hela skiten är båg. :cry: Har försökt flera gånger, men det enda svar är att jag måste byta ut boxen mot en annan. Har en sagem nu..
//Sailor
Varför köper ni loss boxen för 299, det funkar ju ändå inte???
Man sänker ju sin månadskostnad med 70kr. Funkar nog bra att titta på tv med boxen nu också.
vilket jävla skitsnack nån har ju bara skrivit den här tråden för att jävlas med comhem och för att kanske försöka överbelasta deras kundtjänst .
har försökt ett antal gånger och det funkar inte att köpa loss den fattar inte vilka pirater som vill jävlas med oss andra istället för att hjälpa!!!!! :evil:
...vi, eller iallafall jag, försöker ju hjälpa... :!: .....genom att berätta hur vi gått tillväga.....de flesta av oss har först fått nekande svar...men vi har stått på oss...och till slut fått köpa boxen för 299 kr.
Jag kan ju när räkningen för boxen kommer, om någon propsar på och fortfarande påstår att jag ljuger, scanna in texten från fakturan och använda/visa....som bevis.... :D...för att mitt ord håller....
Skämt åsido...varför skulle vi vara intresserade av att ljuga/vilseleda...vi sitter väl alla i samma båt.... :?:
Jo, påpekar ännu en gång att jag var inte bunden av något abonnemangspaket när jag köpte loss min box...
det vore kanon om du kunde scanna in fakturan och lägga upp den här ??? då ska jag personligen ändra uppfattning och be om ursäkt!! :roll:Citat:
Ursprungligen postat av piratQ
ahh...personligen bryr jag mig inte om ursäkter eller vad du, eller någon annan, tycker, tror eller tänker....jag VET ju att jag köpt min box från ComHem för 299 kr......men jag ska överväga att scanna in fakturan...om ingen annan hinner före.... :smile:
Jag frågade kundtjäns och dom sa att jag kunde köpa den för 295:-...
när ringde du och pratade med dem ?? Jag ringde dem för en vecka sedan 2 ggr och bägge gångerna fick jag nekande svar om att erbjudandet är slut och bla bla bla....Citat:
Ursprungligen postat av ktd
Sån jävla skit. Ringt förra veckan och denna vecka - går inte att köpa boxen. Plötsligt fanns det en "kampanj" mellan 10 dec till 23 då man KUNDE köpa boxen. Jag ringde in och den 19 dec som dom kunde se och då plötsligt var kampanjen mellan den 10 dec och 18 dec!!!!! Bad om att få prata med en chef och då kopplades samtalet plötsligt bort. Konstigt va?
Va fan gör man? Snälla ni som har lyckats, scanna in e faktura och lägg upp här! Måste ha en att sticka i fejset på dom!
Tack på förhand.
Maila Sverker på SVTs Plus så kan han slänga dom i soptunnan :wink:
Har både ringt och mailat till comhem om man kunde köpa loss boxen. Fick nej som svar båda gångerna, vill dom inte sälja sina gamla boxar??
jag ringde den 21:e och fick också svaret "erbjudandet gällde bara till den 18:e"..
nu är min fråga "varför i h-vete har de inte informerat ALLA om detta erbjudandet?? enda vägen att få reda på det verkar ha varit detta forum..." vart fick ni reda på det förresten??
"Vill dom inte sälja sina gamla boxar" << 70krx12=840kr / år x antal personer som "hyr" sin box... vad tror du? :)
Då jag ringde CH (15/12) och förklarade att jag ville köpa loss min box för 299kr så var det inga problem alls. Killen jag snackade med visste exakt vilket erbjudande jag menade och var mycket hjälpsam. 3 mån garanti och en sänkning av månadsavgiften från 199kr till 129kr. Kostnaden för boxen läggs på fakturan i jan.
Efter flera ringningar till kundtjänst och lite tjat och hot om att avsluta abonnemanget, fick farsan köpa loss boxen för 299 spänn idag. :lol: :lol:
//Sailor