Är pirat-tittandet ett så stort och utbrett problem ?
Jag har funderat på en sak. Är verkligen pirat-tittandet är så stort och utbrett problem (för tv-bolagen alltså) att dom lägger ner en massa tid och pengar på att byta system? De flesta personer som har digital-tv hemma är väl vanliga abbonenter, eller?
Visst, det finns ju ingen annan förklarig så jag antar att det måste vara så det ligger till men jag kan inte låta bli att undra.
Edit av rejj: gamla rubriken ändrad till en lite mer innehållsrik, ny rubrik
Tomma tunnor skramlar mest (så sant som det var sagt.)
Du har så fel som man kan ha i ett avseende, det är den publika marknaden som är det stora hotet mot bolagen, TÄNK lite, T.ex. 2000(?) pirat-tittare som har köpt ett Pentacard el. 200000 som tittar "gratis" med publika filer...
Vilket tror DU gör störst avbräck i ett bolags kassa?
Dreamcard fanns & fick vara ifred i över 3 år, sen kom det publika filer & CD reagerade omedelbart, det är INTE dom kommersiella hackarna som gör att bolagen sätter in motåtgärder, det sker först när filer blir publika.
Citat:
Ursprungligen postat av chipwreck
Bevisligen så är det väl det, annars skulle de väl inte satsa stora pengar på att förhindra piratandet?
Problemet är väl det att det finns folk/firmor som säljer piratkort och därmed stjäl pengar för de bolagen som levererar tv över kabel och eller barabol.
Iofs. så kan man ju säga att även vi som gör våra egna p-kort stjäl men jag är övertygad om att bolagen inte skulle satsa så hårt på att döda piratandet om de kommersiella piraterna inte fanns.
/ chipwreck
Re: Tomma tunnor skramlar mest (så sant som det var sagt.)
Citat:
Ursprungligen postat av Xanoc
... TÄNK lite, T.ex. 2000(?) pirat-tittare som har köpt ett Pentacard el. 200000 som tittar "gratis" med publika filer ...
Är vi verkligen SÅ många?
Citat:
Ursprungligen postat av Donkey Punch
Citat:
... TÄNK lite, T.ex. 2000(?) pirat-tittare som har köpt ett Pentacard el. 200000 som tittar "gratis" med publika filer ...
Oh nej, detta var LÅGT räknat.
Har inga siffror som bekräftar HUR många, men en kvalificerad gissning från "högre instans" säger mig ca. 1 miljon pirater i skandinavien...
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Donkey Punch
Citat:
Oh nej, detta var LÅGT räknat.
Har inga siffror som bekräftar HUR många, men en kvalificerad gissning från "högre instans" säger mig ca. 1 miljon pirater i skandinavien...
ooops å ta det gånger 350 spänn då blir det hela spännande.
men 350 spänn är räknat lågt.
tur att man inte är i den branshen.