SAXAT från Boxer's hemsida!
Testutskick av nya programkort
(2004-01-19) Idag får ett antal kunder i Sundsvall nya programkort. Detta är en test inför ett byte av samtliga kort under våren.
Nu måste vi knäcka Via2 så det blir mer Freetv framöver!
Utskriftsvy
SAXAT från Boxer's hemsida!
Testutskick av nya programkort
(2004-01-19) Idag får ett antal kunder i Sundsvall nya programkort. Detta är en test inför ett byte av samtliga kort under våren.
Nu måste vi knäcka Via2 så det blir mer Freetv framöver!
Det är riktigt, korten kommer endast att skickas ut till de som har en Nokia 9820 och det kommer samtidigt finnas en ny mjukvara i luften för den boxen. (Endast från Sundsvallsmasten) De gamla korten kommer att släckas på Fredag. Om allt går som det ska kommer snart resten av korten att skickas ut, ca 170000st. Sen är det gonatt för de gamla korten.
Det verkar ju helt otroligt att de har fått 170 000 kunder... Från att ha haft 20 000-30 000 kunder efter 1 1/2 år eller hur det nu var...
Då är det dom 170000 som har de gamla korten, de som har tecknat abonnemang från typ augusti 2003 har de nya korten redan.
Inte jag, och jag skaffade abb i december.
har ett svart kort, men inte via2.
Var hittade du detta direktcitat? Finns inte på deras nyhetssida iaf...Citat:
Ursprungligen postat av trollhattan
http://www.boxer.se/?page=929 :roll: :roll: :roll:
Tack!
Såg länken till Stop. Det är ju otroligt - Stop har sett till så att all text på hela sidan blinkar.... Fruktansvärt störande!
jag har ett kort som det står viacces version2 på.
Är det via2kort???
@öst
Jepp det är det
Det förklar enheldel varför jag inte har fått til kortet.
Då är det bara att vänta och se.Eller???
Du kan ju göra ett kort utan att läsa av ditt eget, dom verkar ha slutat med uppdateringarna så det är lungt.
Det står opratör ljud och bild ogiltikt när jag stoppar i ett p-kort.
Jag har testat de flesta filer.
finns det några filer till det nya systemet viacces2? tex på ucs2000
@snouser
Nej det finns det inte, inga som gör att du kan få fram några nya koder i alla fall.
Achtung!
Ny info från boxerguide:
Nya kort börjar skickas ut vecka 7.
Läste nyss att Boxer passerade 200 000 abonnenter vid årsskiftet. Digital TV är på gång, det som förut verkade bli en flopp.
Jaha, då har man gått på en nit. Det gamla systemet till Boxer kommer vara helt utom funktion vilken dag som helst eller? Tänker på oss som precis köpt piratkort och hela skiten.
Fast det har ju varit känt ett år åtminstånde. Inte exakt när i och för sig. Men å andra sidan kostar ett piratkort inte så mycket, ungefär som ett par månaders abb.
Frejac: För mig kostar det 500 spänn. Det är för som fattig student en del pengar trots allt för något som kommer funka kanske i ett par veckor som max.
Hellsis: Jo, är det ett par veckor så är det rackarns otur. Trist :(
Man vet ju inte, det kanske funkar bara några dagar till eller det kanske funkar upp till två månader till, men hur som helst är det inte värt det. Har inte pengarna till sådant slöseri.
Ja, det är nästan att sån här läsning är skadeglädje för oss som sitter med ComHembox. :twisted:
De flesta har iaf kännt till att det ska ske, men tycker dock synd om dem som blivit lurade av kortnasare. :-(
Snart bryter väl hysteri ut í den här forumdelen också, precis som den gjorde i början av december i ComHem delen. Sen är det Viasats tur att stopa möjligheten för piratkort.