:arrow:
Utskriftsvy
:arrow:
Japp, det är "B A R A" koden som fattas :lol: :lol: :lol: :lol:Citat:
Ursprungligen postat av dacgbg
Inte vara spydig, filen är inte trivial att ta fram.Citat:
Ursprungligen postat av Xanoc
Var finns filen att ladda ner? Vilka kort passar den till?
Att ta fram filen är faktiskt ganska trivialt, källkod finns både till viaccess och conax emulatorer. När med dessa i en gryta och rör om så får man en fin comhemsoppa :) Därimot koden är en helt annan sak :( Men visst är det trevligt om det kommit en fil som i teorin fungerar. Frågan är om inte en vanlig funcardfil ger samma resultat?
/Rattle
Det är en megapic1 :lol:
Är du säger så det inte är en seca flash
Eftersom comhem ska ha ett kort som pratar viaccess men jobbar conax, vilket mig veterligen inte finns tidigare, så måste ju mjukvaran man lägger in på sitt funcard/basiccard/hej_och_hå_card vara skriven för detta. Att skapa mjukvara med en gryta och en spis har sällan funkat, i alla fall inte för mig.Citat:
Ursprungligen postat av Rattle
Du menar nyckeln?Citat:
Därimot koden är en helt annan sak :( Men visst är det trevligt om det kommit en fil som i teorin fungerar.
Jag har fått intrycket att conaxsystemet kräver kort som har en implementation av RSA-algoritmen i hårdvara, för att hinna med det som ska hinnas med. Förvisso ska jag inte svära på att man inte kan använda funcardfiler på andra kort än just funcard, men jag tror inte det. Och funcard-korten har väl ingen hårdvaru-RSA?Citat:
Frågan är om inte en vanlig funcardfil ger samma resultat?
/Rattle
garton
du har helt rätt :wink:
jag tror Rattle cycklar :wink:
funcard och conax :cry:
Finns funcard filer 5-1 - 6-1 som är conax,
menar fungerar med conax modul.
Ni som hår en "samsung 9500A via ci" kan se .
-MENU
-Embedded CAS
M-II och Titanium har båda RSA-algoritmen implementerad. Läste på nått forum att kanaler på CD med C*nax CA5 är knäckta så det borde väl snart vara möjligt att fixa till kort till C*m *em
/Moe
Vad menar du exakt med att "kanaler är knäckta"? Menar du att någon har lyckats få ut en eller flera nycklar ur ett Canal Digital-kort?Citat:
Ursprungligen postat av korsoski
Var läste du det?
men C*nax CA5 är inte knäckta det bara en op nyckle ute :wink:
Vad jag menar är att om en funcard är skrivit på ett visst sätt som gör att den klarar CA88 kommandot med conaxdata utan och krascha och svarar med "hash error" så skulle det se ut som endast nyckeln (japp jag menade nyckeln) fattades.
Kortet är ju 95% conax och 5% viaccess men för mottagaren ser det ut som 100% viaccess, det är ju det som är finessen :)
/Rattle
om ni läser riktigt nogaCitat:
Ursprungligen postat av Rattle
Frågan är om inte en vanlig funcardfil ger samma resultat?
alltså du kan med ett fun tala om för motagaren att det är ett conax-kort
med hjålp av flashen tex en seca-flash
vidare det var inte tal om att kortet skulle kunna hantera nyckeln
mvh Evex
klart det finns filer ute till canal digital som funkar.....har själv sett det och sett vad för kort dom använder....
klart det finns filer ute till canal digital som funkar.....har själv sett det och sett vad för kort dom använder....
Vad då för kort?
ja det finns det men inte till ch utan cd parabol.
och fun som klarar conax finns tex france cd eller italia
problemet är att dom använder inte samma typ av koder
och samsung funkat så att man lägger in conax flash på ett fun
och kod nyckeln i apparaten
och så finns det ett nytt fun galaxi 4.4 som man kan leka med men det kostar nog samma som m2 bc titan
Är jag hett koko om jag säger att.
Med ett fun6 som jag har och funfiler så ser jag alla menyer, spel, och dom okdade kanalerna, på dom kodade får jag upp röda rutan, eller har jag bara tur???
Eller också så behövs inget kort till okodade kanaler :)
jag får samma resultat som COMZED ,,,,,,de får ju en att undra lite om de skulle kunna vara så att man med ett vanligt funcard med rätt programering kanske kan öppna alla kanaler precis som tidigare,,,,,,,,,,,
de vore ju önskvärt om inte annat,,,,,,,
Tills dess så kan man iaf drömma vidare,,,,,,
kgb Det fungerar inte med funcard, and thats final.
Den dag då funcard levereras med at90sc6464 eller motsvarande så finns det möjlighet för kortet att fungera.
Då kallas det titaniumkort ;)
/Rattle