För info:
http://www.regeringen.se/galactica/s...c_obj_id=58135
Det ser lovande ut!
Utskriftsvy
För info:
http://www.regeringen.se/galactica/s...c_obj_id=58135
Det ser lovande ut!
Ser trevligt ut men hur räknar dom med täknings området?
Jodå, Disney,Tv 3 & Z-TV täcker alla som har boxer nu. Resten kommer dom att starta en ny kanalplats för och dessa ser du här:
http://www.teracom.se/?page=508
Alltså mux5 är ny och startas snart, den kan man förmodligen få upp nu om man gör en kanalsökning eftersom dom gör testsändningar där nu. (Krävs dock att man bor inom de områdena.)
Instämmer, mycket trevligt faktiskt. Så snart har man TV3, ZTV, TV8, BBC World, Disney Channel, Non Stop Television och Discovery Travel & Adventure på boxern också.
Läs mer på boxers hemsida http://www.boxer.se/?page=820 där står även täckningsområdet
//Stimo
Alltid trevligt...
Nu ska jag gnälla lite :)
Discovery Travel & Adventure
kunde ju valt en annan av dom, låter inte så kul.
TV8??? Har dom någonsin sänt något bra?
Någon som vet vad NonStop Film är för något?
För övrigt skulle dom visst slänga in en till kanal på mux tre har jag för mig. Tror rekommendationen var att det skulle bli TV3. I multiplex 5 rymms 6 nya kanaler. Och eventuellt kunde man klämma in en till i 2:an. Från rtvv's hemsida
Vad hände med det som går under arbetsnamnet TV4 Film?
Så dom gick emot rtvv förslag ang TV4 Film och Viasat Sport. Synd.
edit: Och rttv rekommenderade Discovery Sience istället. Osis att dom inte fick igenom det.
Aha, då förstår jag.. Då har alltså Sundgren och Wiklund inga bulvaner ute i RTVV....
"Äntligen. Det är jätteroligt att alla våra tittare nu kan se även TV3, ZTV och TV8. Nu kan det digitala marknätet erbjuda vad kunderna efterfrågar och är klart inför släckningen av det analoga nätet, säger Crister Fritzson."
Det låter på Crister F att han vill gräva ner stridsyxan... Inte ett säger ett ord om att Viasat gjorde ett "gästbesök" för 1-2 år sen men kontroversiellt kastades ut av sig själva/Boxer...
Går det att överklaga deras usla val? :D
Tror jag knappast, men nu när det kommit in så många nya kanaler borde väl Boxer överväga att starta upp "8 favortier" el liknande så man inte måste abba på allt utom filmkanalerna.
Hehe... De e toksegt på Boxers pressinfo in this moment....
Fast då sätter dom nuvarande priset på 8 favoriter och passar på att höja om man vill ha alla :D Hehe.
Hmmm var det några av de nya som var gratis? TV3/8/ZTV?
Trean ska vara gratis enligt ett beslut tidigare i veckan, i gengäld får de sända barnreklam. Så tolkade jag det iaf.
Dagens industris artikel om detta.
http://di.se/NoFlash.asp?ArtId=2004%5C01%5C29%5C97640
"Vidare kommer TV3, ZTV och TV8, utöver SVT:s kanaler och TV4:s huvudkanal, att erbjudas gratis till hushållen, förutsatt att man har utrustning att ta emot de digitala sändningarna (en digital box avsedd för marknätet).
"De hade ett val, men de har gått med på att vara gratis", säger Hans Ånell, pressekreterare vid kulturdepartementet."
En passus som gör en glad! Bättre än befarat... Är Viasat rädda för att ramla ut i kylan igen? Ska man tolka detta som att de är ångerfulla efter den gamla kontroversen?
SVT1/SVT2/24/Barnkanalen/TV4/TV3/ZTV/TV8 ses gratis dvs det behövs inget abb hos boxer.
Se:
http://www.resume.se/artikel-art_id=6342.html
"När TV3 kommer ner i marknätet ökar själklart också kanalens penetration.
- Om det finns 200 000 abonnenter i marknätet ökar vår penetration med 5 punkter till 67 procent och vi blir åter den näst största kommersiella tv-kanalen i Sverige."
Ingen nyhet att de ser TV-industrin som en aktiemarknad! Vilket den ifs är om man har rätt synsätts par glasögon på sig.
"Dagens beslut innebär att 90 procent av hushållen avgiftsfritt kommer att ta emot nio digitala kanaler avsedda för svensk publik; SVT 1, SVT 2,
Barnkanalen, 24, Kunskapskanalen med aviserad start till hösten samt TV 4 och TV 3, ZTV och TV 8. Förutsättningen är att man har en digital box avsedd för marknätet."
"Viasat Broadcasting UK Limited har åtagit sig att följa Radio-och TV-lagens regler om förbud mot barnreklam i de avgiftsfria sändningarna av TV 3, ZTV och TV 8."
Kunskapskanalen?????
edit: klippt från kulturdepartementets pressmedd. under länk ovan
Det som är kul är att dessa kanaler måste börja sända senast 30/4, annars förlorar dom sändningstillståndet. :p
Var det inte tvärt om, att de inte får visa reklam som riktar sig till barn så länge kanalen är gratis?Citat:
Ursprungligen postat av flodis79
"Viasat Broadcasting UK Limited har åtagit sig att följa Radio-och TV-lagens regler om förbud mot barnreklam i de avgiftsfria sändningarna av TV 3, ZTV och TV 8."
Klipt och klistrat från pressrelesen
har pratat med viasat idag och dom påstår att förhandlingarna med boxer har brutit samman= DET BLIR INGEN tv3,tv8 eller ztv på boxer. Därimot planerar viasat att "fixa" en egen box om två-tre år.
Innebär detta att de byter system samtidigt?
jo så var det, det är jag som rört ihop det.Citat:
Ursprungligen postat av Donkey Punch
Pratat med Viasat???? Menar du kundtjänsten? I så fall berättar de nog inte hela sanningen, tror inte ens kundtjänsten HAR alla uppgifter. Den du ska söka på Viasat är någon som har beslutfattande funktion. Eller har pratat med någon sådan?Citat:
Ursprungligen postat av krone_swe
Konstigt att de isåf säger att det brutit ihop när det precis blivit klart precis vad som ska sändas i vilken mux...
Egen box om två-tre år?? Mycket intressant sagt av dem! Så de skulle köra eget race i marknätet då. Tror inte det va.
vad tror du då, som tycks veta allt som vi andra inte vet???
och det var INTE kundtjänst
Intressant kontaktnät du har!Citat:
jajamen!!!!
Jag påstår inte att jag vet något som inte alla andra inte vet... Jag menar bara att pappren är ju redan underskrivna, då kan ju inte förhandlingarna ha brutit samman. Alla affärstidningar går ju liksom inte ut och skriver om en massa saker som nästan beslutats. Ursäkta om jag uttryckte mig klumpigt.Citat:
ingen fara
Instämer med flodis79, hörde dom nyss berätta om de på TV3´s nyheter....
Verkar mycket skumt om de inte ska bli något av de då....allt talar ju för de
/S
Tror faktiskt inte på det.Citat:
Läs pressreleasen på www.mtg.se Vore väldigt konstigt om dom skrev så utan att ha för avsikt att sända. Och vill dom bygga upp ett eget markbundet digitalnät så kostar det feta stålars - visst ville dom bryta sig in och köra eget race på teracoms nät, men det fick dom ju inte?
Jag återgav vad jag fått reda på
Ok, det var inte dig jag tvivlade på, det var källan på viasat :D
jeje, lugna ner er nu, det mest intressanta är ju nu när den faktiska sändningen börjar..
Läste att dem kanalerna första skulle komma igång 15/2, några andra kanaler 31/3. men det stod lite dåligt vilka det var samt det var bara att kanalerna "beräknades" att börja sända då.
Vilket borde innebära förseningar......
De skulle köpa mer kapacitet hos Teracom, det är det som kanske kan dra ut på tiden... Hade detta problem ej funnits hade de kunnat börja sända imorgon kl 12.00
Å andra sidan vore det rätt likt MTG om dom ställde till ett litet spektakel nu, för att få massa media-attention om något dom vill.