Har ett fungerande AU kort dock ej för redcam. Går det att det fixa till modulen?? Jag har ett kort som fungerar till modulen, men det är ej ett AU kort.
Utskriftsvy
Har ett fungerande AU kort dock ej för redcam. Går det att det fixa till modulen?? Jag har ett kort som fungerar till modulen, men det är ej ett AU kort.
Ingen som vet??
Om du söker på forumet så hittar du hur du läser ut eepromen ur de fungerande kortet, gör en provider av de och skapar fungerande filer.... alla info om detta är besvarad flertal gånger på forumet
/Stimo
Om kortet fungerar med gällande OP men inte uppdaterar vid kodbyte så har du fel MK inlagda
Finns det inga filer ute som fixar Viasat Au (inkl ticket) till Redcam?
ett vanligt guldkort och programmet geoo32+ med tillhörande filer funkar bra :wink:
Kan du skicka filerna?Citat:
Ursprungligen postat av -=Stiffe=-
försök att updatera ditt redcam till 4.84 på hotbird,så bruker de fungera
Någon som kan försöka hjälpa mig att göra filer som är Viasat AU (inkls ticket) och som fungerar till redcam?
Har du någon MK som uppdaterar Ticket då?
Problemet är inte filerna i sig utan vad du stoppar in i dom.
Etheral är ett lämpligt val om du ska köra med GK
För att få AU på ALLT behöver du förmodligen fler än en MK.Citat:
Kan du förklara lite mer hur jag ska göra föra att fixa de =)
jag är inte så hemma på viasat
Det är upp till dig att ta reda på VAD dina MK klarar av, ett bra hjälpmedel är UA Test 115.
Med resultatet i hand så är det "bara" ett pussla till en Etheralfil, sen kan du njuta av AU så länge det nu varar :D
Men hur skapar man nya nycklar som funkar måste man läsa ut dom ur något original viasat kort?
Du kan inte skapa nycklar dom kommer alltid från någons orginalkort.
Var får man tag i nycklar om man inte har ett originalkort?Citat:
Ursprungligen postat av T-bird
...som svar på den frågan får du en fråga av tillbaks av mej...Citat:
Ursprungligen postat av Mac Gyver
-"Vad har du internet till?!" :wink:
Internet är lite väl stort, vill ha något mer specifikt typ en länk, eller att nån skickar :DCitat:
Ursprungligen postat av IceBird
Inget tiggeri :twisted:
Nädå, de har löst sig nuCitat:
Ursprungligen postat av T-bird