Det är någon på tradera som har auktion på Titaniumkort till Canal Digital.
Vågar man köpa ett?
Det öppnar visst alla kanaler på CD.
Har CD blivit knäckt alltså?
Dom tar 500kr för ett kort. Bra pris?
Utskriftsvy
Det är någon på tradera som har auktion på Titaniumkort till Canal Digital.
Vågar man köpa ett?
Det öppnar visst alla kanaler på CD.
Har CD blivit knäckt alltså?
Dom tar 500kr för ett kort. Bra pris?
Skulle nog passa mig för det med tanke på vad ett tomt kort kostar..
zam
Jag tycker personligen att du inte ska göra det eftersom allt sånt bara blir skräp i slutet...
CD är knäckt igen ja och du kan själv ladda ner filer till M2/Titanium/Basciccard från StopStop's som är redo att bara brännas in på ett kort...
Så mitt råd till dig är att köp hem ett kort och en programmerare istället och gör kortet själv, det tjännar du mest på i slutändan...
Jag såg just att killen som säljer korten även säljer kort till Boxer och Viasat... Så jag ger han 1-2 dagar innan någon federal myndighet kommer och knackar på dörren hemma hos honom om han nu varit så osmart och lagt upp anonnserna hemmaifrån...
Från Boxer anonnsen:
Från Viasat anonnsen:Citat:
Objektsbeskrivning
Självuppdaterande kort till boxer garanti
Lämnar 1års garanti på kortet
Alla kanler finns däribland alla canal+
Från Conax anonnsen:Citat:
Objektsbeskrivning
självuppdaterande viacess kort til alla viaacess kanaler
Inte direkt en smart människa i mina ögon...Citat:
Objektsbeskrivning
Till alla canal digital kanaler canal+ zap koisk mm
finns nog risk att nån civilare kan tänkas agera köpare i detta fall. skulle jag om jag var snut...
zam
Det har du helt rätt i... Så snubben kan till 99% vara säker på en del böter för en sånhär korkad sak :P
Kul att man får så många svar.
Ni är underbara allihop.
Synd att Digital-TV är så himla dyrt.
Man vill ju ha alla kanaler.
Då är det tur att ni finns till hjälp.
köp ett m2 kort +brännare och adapter det blir nog biligast
Titaniumkort funkar väl också?
Hjälper ni mig med filerna som jag behöver då?
Snääääla :wink:
Titan funkar bara om nyckeln kommer ut
m2 funkar när dom på stop har gjort ett script som svara rätt på alla frågor så det är säkrare med m2
Givetvis fungerar M2 bara om dom som gör filerna till M2 får nycklarna! Nu senast så fick dom nycklarna innan den låg ute på nätet och därför fungerade M2 innan titanium. Det finns dock inget som säger att det ska vara så i fortsättningen!
/Rattle
ja du tror det eller vill tro det efter som du kör titan
men filerna fanns till Titanium före M2 men inte public...
Du, Evex är för fasen helt blåst, tror du att M2-korten inte behöver nycklarna? Kanske dom kommer med inbyggt trollspö? Kanske dom kan användas istället för bensin till din bil?
Fakta är att M2 finns bara för att keycard ska tjäna pengar. Titanium finns givetvis delvis för att nån ska tjäna pengar men också eftersom det finns ett behov av ett hobbykort med RSA coprocessor (vilket Evex inte har en aning om vad det är). Till titanium finns det ett SDK (software development kit) vilket gör att vilken som helst som kan programmera kan göra sina egna program. Dessutom var det faktiskt så att när titaniumkorten började säljas så fanns det ingen som gjort nått program till dom!!! Det var entusiaster som gjorde programmet till dom!
/Rattle
P.S Det här är inga jävla rykten!
Också var det igång igen... Kan ni inte bara sluta med era personangrepp?
Rattle, om du nu vet så mycket och du ser att något fått något om bakfoten tycker jag att du ska förklara på ett trevligt sätt hur det egentligen är och inte klämma av dig att personen i fråga är "blåst" "idiot" eller något sådant...
Sen det här med att M2 kort endast finns för att Keycard ska tjäna pengar har nog tyvärr du fått om bakfoten... M2 kort är precis som alla andra kort med med en annan krets med lite fler möjligheter... Kortet kan användas till mer än bara piratkort till parabolen... Du kan använda det i säkerhets system m.m...
Rattle...hur tycker du det känns om nån säger till dig att du är blåst? Tänkt på det?
Jo tänk för det har han
RSA = Rattles Systematiska Attacker
Oj.
Ni behöver väl inte bli ovänner bara för att jag frågade om ett Titaniumkort.
Det går att lösa på ett fredligt sätt.
Tänk va bra att det finns en sån här hemsida istället.
Vi tjänar ju alla på det.
Peace
Jag skiter fullständigt om ni tycker jag är blåst :) Skulle t.o.m. vilja kalla det en ära att vissa av er tycker jag är en idiot.
Sen kan ju experterna förklara för mej hur man kan använda M2-kortet till något annat än filerna som finns på stopstop? Nått utvecklingskit har jag inte sett och då har jag även frågat efter det, men icke något svar.
Bra talat jag håller med Dig !Citat:
Ursprungligen postat av Rattle
:evil: :evil: :evil:
det är ju företagen som själv utvecklar sina egna program och script för att programmera korten väl? dom vill väl inte berätta hur dom gör för att programmera sina kort till sina passagesystem?? :roll:Citat:
Så du tror att m2 korten ENDAST är framtagna för att det ska gå att göra piratkort till Canal Digital och så att Keycard kan tjänna pengar på det? Jo men då säger vi så, du får gärna tro det och jag tror säkert det är många som håller med dig här dock håller jag inte med dig. Men för att slippa en debatt som bara slutar i personangrepp så håller jag det för mig själv!Citat:
:twisted: de tror jag ochså,och många andra,man kan inte vara så dum och tror nåt annat :twisted: .