Får inte bort den irriterande blå remsan som visar vad som är på kioskkanalerna. Har en gammal philipsbox med MII-kort. Någon som har varit med om samma sak? Ligger dessutom över textremsan. Den visas bara på kioskkanalerna.
Utskriftsvy
Får inte bort den irriterande blå remsan som visar vad som är på kioskkanalerna. Har en gammal philipsbox med MII-kort. Någon som har varit med om samma sak? Ligger dessutom över textremsan. Den visas bara på kioskkanalerna.
testa att dra ut kortet och sätt in det igen funkar på min
dä ä så man ska göra!!
Funkar klockrent. Tack Bigalow och SvenljungazCitat:
Ursprungligen postat av Svenljungaz
Det kan gå med ett par andra knep på vissa mottagare, testa att slå in en kanal som inte finns, t.ex. 999 eller tryck EPG och sen exit...
Jag saknar knappen EPG. :-(Citat:
Ursprungligen postat av kronblom
Egentligen otroligt vad dåliga dom är dom som gör softet till M2, det är ju en bugg i softet som gör att "blå remsan" dyker upp...
En bugg är det ju inte direkt, snarare en brist på funktion ;) Men visst är dom extremt dåliga på conax!
/Rattle
Bugg tror inte jag heller på efter som de bara är MHV mottagare som har detta problem .
Där rök den om ointelligenta människor eller va säger du xanoc ?
M2 mjukvaran har inte adekvat stöd för MHW mottagare.
/Spock
Det finns en lösning på detta problem
kör på det gammla sättet med Winexplorer och ändra till
; ATR
00 02 00 00 08 r01 07 3B 24 00 30 42 30 30 r02
; SA
00 02 00 10 07 r01 01 01 01 01 01 01 01 r02
; UA
00 02 00 20 07 r01 01 01 01 01 01 01 01 r02
ibörjan på filen så skall det fungera (det är värt ett försök har bara testat på Macab dw450)
Filen ni skall ändra i heter m-ii_old_style.zip och finns på en upload
Lycka till
Berätta hur det gick med eran motagare
Jag kallar brist på funktion för bugg :lol:Citat:
Ursprungligen postat av Fonzie
Så där rök INTE den om ointelligenta människor, eller va säger du Fonzie? :wink:
Ta't lugn, ta en Toy 8)
Den M-ll filen M-ll_ old!!!!!!!! den fins nog inte det är nog bla bla bla oxså svaren till olika frågor:Svara med respekt alla är inte 100% samt var ödmjuk Eller är forumet endast för inbördes beundran det är en undran. :wink:
Då kan väl du som är så bra, fixa det bättre då?! :DCitat:
Ursprungligen postat av Xanoc
majos :) :)
Hur svårt är det att använda Google?Citat:
Ursprungligen postat av sarik
Sök på m-ii_old_style.zip du får bara upp en sida så det borde inte vara så svårt att hitta :lol:
Nu var ju iofs denna kommentar inte riktad till mej men jag kan ju säga att för ganska exakt ett år sedan så gjorde jag personligen en fil till basiccard som fungera alldeles utmärkt utan blå remsa. Det krävdes en timmes loggning och sen en halvtimmes fundering, sen var det klart. Så dom är verkligen extremt kassa! Dessutom finns det ytterligare ett par "idiot-buggar" kvar i deras mjukvara efter ett helt års utvecklande! Så svårt är det faktiskt inte ;)Citat:
Ursprungligen postat av majos3
/Rattle
/Rattle
Varför skulle jag göra det?Citat:
Ursprungligen postat av majos3
Varför hjälpa såna kortnasare?
Det lär väl vara upp till M2-kunderna att ställa krav på dom. (keycard)
Själv då Majos, du med +700 inlägg, du måste vara jäkligt insatt i detta 8)
För att få bort den blåa remsan på kiosk kanalerna så trycker jag på Pil höger och sedan "serv" Hoppas det hjälper någon.. :smile:
Tack där MrMad! Det funkar alldeles ypperligt att trycka högerpil å serv. :lol: Men att skriva in en kanal som inte finns funkar i allafall inte på Philipsboxar.