:cry: Nu finns det information på viasat.se om det nya systemet.
Detta är tråkiga nyheter.
Utskriftsvy
:cry: Nu finns det information på viasat.se om det nya systemet.
Detta är tråkiga nyheter.
Ja det stämmer, men det är gamla "nyheter" 8)
Det har vi vetat om länge att det varit på gång... Det ingen vet säkert än är när dom ska byta... Viasat säger till alla sina återförsäljare at det ska ske Juli-Augusti 2004 men andra antyder på att det inte ska bli förän till års skiftet och andra säger det ska bli Juli-Augusti 2005...
Vad jag vet så har eller så håller dom på att uppdatera alla som har en nokia 220 och det betuder att när den är uppdaterad så kan den inte avkode det gamla via
Sant men har man ett piratkort är det bara att skita i att ta emot uppdateringen... Dom kan ju inte TVINGA in uppdateringen hur som helst :)Citat:
Ursprungligen postat av Evex
Min granne köpte Pace DS-420 jorde en goldkor men den foncka inte.
De vär väl nya sustemet?
Njää tror mer att han har gjort fel då... Tycker han ska testa med Funcard slipstream filer...
Det var jag som jorde kortet . Han köpte den for 1krona +100kronors abonemang.
Jag prövar med Foncard
Kanske dåliga koder på korten då... Testa dom från S*opS*op
Jag har Homax vaci tog kortet därifron.
Ärdet bara ock bränna slipstream filer här oppifrån?
Eller bhöver man göra nogot annat?
Tar du filerna från S*opS*op sidan så är det bara att bränna dom rakt av sen ska det fungera...
Tack för hjälppen!
Jag skal testa lite olika kort ock prugram när jag hinner.
Ock när grannen är hemma.
Gör så!
Kom in i matchen gubbar...Pace är en renodlad tvättäkta videoguard mottagare! 8)
Det trodde jag oksä
Det är helkört med Nokia 220s.
Har en själv som fått ny programvara automatiskt.
Det går inte att välja bort automatisk uppdatering, helt plötsligt ligger den
i mottagaren. Tyvärr är det nog kört eftersom det inte går att reseta mottagaren heller...
Har du ingen com-port på baksidan av mottagaren? För isf är det bara att smälla upp laptopen och bränna in den firmware du vill ha :)
Intressant.. någon som har bra tips på vart man hittar olika firmware versioner till olika mottagare ??
Du borde tagit en backup på din gamla ;)
Jag har sett en sida med massa lika firmware till Nokia mottagare... Men jag minns fan icke vart det var :(
om man läser noga på Viasats websida så står det att bytet kommer att ske nu under våren, det kommer att skickas ut nya kort till alla
abbonenter, som de gjorde med Comhem
Yepps... Men det lämnas olika budskap hela tiden... Till deras återförsäljare har de sagt Juli/Augusti 2004 och till vissa andra säger dom att Viaccess kommer sända fram till slutet av 2004 så man vet inte vad man ska tro på :)
Jo, men när dem går ut med sin information på sin Websida så borde detta gälla nu, man skall ju inte alltid tro på rykten, som TV handlare säger. Läste på deras Websida (viasat) att kodningssystemet de kommer att använda började användas i England 1997, hittils har ingen lyckars knäcka det systemet
man kan väl ta bort automatisk uppdatering på 212T?? det borde väl vara samma på 220 då..eller?...för på 212T så säger den att det finns en ny programvara att hämta....
Hur gör man detta då?Citat:
Ursprungligen postat av Deaaaaaas
Koppla ihop datan o digitalboxen med com port,
och sedan då e det något fxp program man ska ha?
För att göra en backup.
(Strong motagare)
Koppla in datorn eller pocket pc'n till mottagaren och sen får du köra det program som fungerar men den mottagaren och köra in firmwaren...
ok,
Vet du
Vilket program det kan vara?
Nix... Jag har det bara till Digality....
Det står ju följande på deras sida "Under våren 2004 byter Viasat krypteringsteknik för att öka säkerheten i TV-sändningarna."Citat:
Ursprungligen postat av Deaaaaaas
http://www.viasat.se/system/
Våren...tycker det borde vara nu jag.
Jäpp så är det
jag har även provat sten dö