nds laddas ner i 9780 under nästa vecka. m.v.h.wiggen
Utskriftsvy
nds laddas ner i 9780 under nästa vecka. m.v.h.wiggen
gör,då kan du säjer bye bye till ditt kort.
när tankas det ner till Nokia 9802?
bara ringa till viasat
Hmm! Gillar inte det här med auto uppdateringar... Det är nästan lite "intrång"...
vet inte om ja fattat rätt. kommer viasat skicka ut uppdateringar till 9780 under nästa vecka så att alla piratkort inte kommer att funka mer??? Men kan man inte bara dra ut kontakten ur mottagaren???
dra ur den på natten dom säder ut mellan k2400-0600 m.v.h.wiggenl
så då kommer kortet att funka hela tiden?
Men måste man inte ha ett org kort i för att den skall ta det? eller det kvittar vilket som?
när "alla" dekodrar är uppdaterade så släcker de väl de gamla crypt systemet och går över till VideoGuard eller vad det heter.
Så om man hindrar sin box från att uppdatera sig fram till släckningen så borde det gå att kolla vidare med P-kort tills dess.
Rätta mig om jag har fel
borde vara så,
men hur uppdatera boxern sig själv? måste man inte vara uppkopplad mot internet? eller vilka kontaker måste vara i?
CD skickar det via den vanliga kanalsändningen igenom parabolen.Citat:
Ursprungligen postat av fredriko89
Jag kom på en lösning som jag ska testa med min egen 9780s... Eftersom man kan programmera firmware själv via com-porten på baksidan så kan du lägga in gamal mjukvara... Alltså då tar man hem den mjukvaran som fungerar, ändrar om versionsnummret på den till samma som den nya nds mjukvaran har och sen drar man in den igen... På så sätt så hindrar man Viasat från att skicka in mjukvaran i din mottagare... Dock är detta bara en teori än så länge men jag ska leka lite med det :)
26-juli så tankas det ner på riktigt
Hmm! Tur man har Digality mottagare också så slipper man strull :)
Hur i he.....te kan de använda nds teknik i gammal 9780. Är det så att de möjligen kör med samma shite som comhem....att de tunnlar via viacess nanos?
Nej, de har skrivit om hela mjukvaran. Det är inte samma system som Sky använder - en enklare form, så det är möjligt att använda i stort sett vilket box som helst. Tom en 9780 :)
/Spock
Men vilket datum sänder de ut?Citat:
Ursprungligen postat av wiggen.cx
Beror på vilket mottagare du har...
Jag har 9780
Då är det denna veckan som kommer...
är det nån som vet när dom uppgraderar Thomson DSI35TH och Triax DSI350TX ?? det kanske är samtidigt för det är ju nästan samma låda?? Men är det nån som vet exakt när dom gör det eller iaf vilken vecka???
kolla deras hemsida... där e alla mottagare listade...
kommer viasat att skicka ut nya kort och moduler? eller är det bara mjukvaran som uppdateras?
de kommer att uppdatera mjukvaran helt automatiskt... nya kort har skickats ut till en del... alla har dock inte fått några... moduler tror jag ej kommer bli en officiell lösning...
okej, men mjukvaran kommer stoppa oss pirater då? Är det nån som har fått den nya mjukvaran och har piratkort?
wiggen.cx varför skulle Viaspratt autoladda nya Videogarden nästa vecka för??? Min syrra ock min morsa har just den ruttna 9780:an och ingen av dom har fått nya kortet ännu :shock:
Var någonstans på Viasats hemsida läser man om detta? Jag kan inte hitta någonstans där det finns något schema om när en viss mottagare skall uppgraderas.Citat:
Ursprungligen postat av Deaaaaaas
Nej schema finns inte men dom skriver å vissa "uppdaters i xxxx månad" och sådan...
döm börjar med nockia sen kommer de andra. de söm har modul med via abb får en nit,nit pace då är det kört m.v.h.wiggen
Dock är det bara på Nokia som dom kan smyga in med uppdateringen... På de andra mottagarna måste du bekräfta uppdateringen...
Ännu en anledning till att inte köpa finskt skit. :lol:
Hehe... Sanning broder... :)
Det står det inte heller någonting om på viasats hemsida. Tvärtom står det att Du måste bekräfta uppdateringen - gäller alla.Citat:
Ursprungligen postat av Deaaaaaas
Om Du inte accepterar uppdateringen - vad ska Du i så fall ha boxen till när nya systemet börjar användas?
@PePe
Jo men på Nokia mottagare så drar den hem uppdateringen och installerar den utan att du får nån form av "vill du verkligen uppdatera din mottagare" utan den pumpar den rakt in i kretsarna och nästa gång du startar om den är det kört...
sen om du nu accepterar uppdateringen så kan du inte använda nått piratkort länge... då är allt sånt borta med vinden...
Hej
Har både p-kort och ett "riktigt" ab kort, (9780s) min undran är, vad händer när programvaran laddas ner och p-kortet sitter i ? eller vilket kort som sitter i boxen kvittar ? är det programvaran som bestämmer allt ? och struntar i vilket kort som sitter i ??
Det sägs i brevet att "under April månad" laddas programvaran ner.
Man skall vara noga med att stänga av boxen varje kväll...
den laddar inte ner utan att viasat har skickat det nya kortet...
programvaran struntar i det JA
Det roliga är att jag inte har fått nått nytt kort hem till mig än så det ska bli skoj å se hur dom löser det :)
Hallå
Hur funkar den här uppdateringen då jag har en Nokia 9321 med CD abonnemang och ser viasa* med ca-modul och p-kort.
Får jag nått skit i maskinen som sabbar mitt lilla nöje??
Nej! Eftersom den inte verkar vara certifiera av Viasat för att titta på Viasat... Så du kan var lugn...