är det lönt att köpa en brännare nu när viasat å dom andra ska koda om eller va om gör????
Utskriftsvy
är det lönt att köpa en brännare nu när viasat å dom andra ska koda om eller va om gör????
det beror ju på vad du köper för brännare o vad du är intresserad av att koda av... att köpa en brännare i syftet att koda av viasat är nog inte mycket lönt
/sony
köp du en värsting så fungerar den även efter systembytet om vi nu får fram filer förstås :D
MVH/ACME
men en Multiprogrammerare 3.5USB kan man väl göra till boxer å canal digital med???
Yepps...
så då är det lönt att köpa den???
Yepps... Jag har själv en sådan... Funkar kanon med alla kort jag testat...
OK. har beställt en sådan. vad är det för pogram ja bvehöver om jag skall kunna bränn a kort till Tex viasat canal digital å boxer.
jag vill också kunna kopiera kort. om de går
MultiProg är det bästa... www.adteknik.se
Canal Digital korten kan du göra med M2 progget från StopStop som finns på deras sida eller under FILER här på forumet...
Men om man skall göra till boxer kan mna väl använda guldkort???
Beror på vad du har för mottagare... Nokia 212 måste du ha Funcard Slipstream i... Vissa andra mottagare måste du också ha funcard i...
Kan man bränna orginal kort??
Varför ska du bränna ett originalkort? Menar du mosca det eller?
e ju nybörjare så måste fråga runt lite=) va e mosca???
När du moscar ditt original kort så får du liv i det igen även fast abonnemanget är slut... Funkar inte på alla kort men på en del...
Funkar M2 kort till viasat??
Ja.. Det ska det göra iaf...
Ok har inget koll på de här med kort. vilka kort funkar till vad
funcard???
M2??
Guldkort???
Titanium??
Tar upp dom svenska nu..kan inte seca osv
Funcard: Viasat, Boxer = Viaccess
MII: Canal-Digital, Viasat = Conax, Viaccess
Guldkort: samma som funcard = Viaccess
Titanium: Har klarat Canal-Digital, Viasat = Conax, Viaccess
guld/fun: viasat, boxxer
m2: canal digital
titanium: canal digital, seca2
givetvis finns det även filer som gör att du kan köra viasat på m2 och titanium också... men canal digital går bara på m2/titan/penta kort...
Ska beställa ett funcard. vilket företag går de fortast att få hem kortet av???
Tar de bara en dag att få kortet?
Spelar de någon som helst roll om man tar funcard 3.0 eller 8.0. funkar dom iallafal till viasat å boxer
Hellow du ställer samma frågor 2 gånger.. toxie har redan svarat på denna fråga i en annan tråd.
Men om du inte läste noga då..så här kommer svaret igen.
Ta den billigaste de räcker för viasat.
Men jag skall ha det till boxer
Samma sak... Det billigaste funkar där också... Frågan är dock då varför du ställer denna fråga i VIASAT forumet när frågan gäller Boxer...
har beställt brännare + kort. men hittar ingen bra guide om hur man bränner kort. är det bara att skriva in koderna med ett pogram eller måste man ha nått annat med????
Här har du guider. http://guider.comhit.net/
kanske e ja som e blind men hittar ingen guide om hur man bränner ett kort för viasat eller boxer. står Pic kort. AU. vilken ska ja kolla på. e nybörjare. första gången ja ska bränna
För att bränna ett kort behöver du filer till det kortet du ska bränna dom på... Du hittar dom lättast hos StopStop eller på nått upload center... Sen är det bara att starta programmet som du får med din programmerare och programmera det :)
Så om jag använder ett funcar så går ja in på stostop hämtar de filer jag behöver å bara bränner in dom eller. behöver jag även knappa in koderna själv???
finns de ingen annan guide på svenska med bilder så man vet hur man ska göra ????
Tar du dom från StopStop e allt redan klart...
då har ja 2 frågor
och det pogramet ja använder för att lägga in filerna med medföljer brännaren???
på stopstop e de bara till viasat
Då har jag några frågor till dig.
Vad ska du ha för kort???.. Vad jag förstår så vill du ha ett boxerkort.
Gå in på boxer forumet så finns det guide hur man gör funcardslipstream kort.
MEN FÖRST O FRÄMST!!!
Köp brännaren och kortet först..när du har dom hemma.. försökt då att läsa dig till hur man bränner kortet med hjälp av guiderna. Om detta inte kommer hjälpa dig, så kan du skriva vart nånstans du fastnat, så kommer du få all den hjälp du behöver.
ok får allt imorgon eller övermorgon
Är det bara på stopstop man kan ladda ner filer????
Finns andra också men StopStop är säkraste valet...
Ok men kan man använda dom filerna till viasat å boxer med??? eller e de bara till viasat. eller e de speciella filer till boxer??